Beantwoord

Waarom zie ik al 2 jaar mijn meterstanden niet?

  • 2 januari 2019
  • 39 reacties
  • 7177 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +3
Waarop kan ik nu al 2 jaar mijn meterstanden niet zien?
Al 10 tallen keren is de it afdeling "op de hoogte gebracht" , "gevraagd het nu echt eens op te lossen".
Nog steeds geen resultaat.
icon

Beste antwoord door Simon van Qurrent 8 maart 2019, 16:48

Hoi @MoniqueFasel,

Excuses voor de late reactie, ik zag dat mijn collega's je al te woord hebben gestaan.

Helaas moet ik je spijtig nieuws melden. Het gaat niet lukken om het probleem omtrent de meterstanden in Mijn Energie op te lossen. Het probleem zit in de koppeling van Mijn Energie en het systeem die we gebruiken om de meterstanden uit te lezen. In dit systeem staan twee meters en daar komt de error vandaan. Dit probleem is nu jammer genoeg niet op te lossen.

Het is geenszins de bedoeling geweest om je aan het lijntje te houden, wat misschien wel zo voelt en begrijpelijk is. Van deze situatie wordt en is natuurlijk niemand beter geworden. Wij als klantenserviceteam hadden verwacht dat dit probleem eerder gevonden zou zijn en dan makkelijker te zijn verholpen. Dit was uiteindelijk niet het geval en hadden we eerder moeten opmerken.

Ik wil dan ook onze oprechte excuses aanbieden. Dit is een fout geweest van onze kant welke niet had mogen gebeuren. Wij van de klantenservice hebben ons vergist in de complexiteit van het probleem en dit spijt ons dan ook. We hopen dat we in de toekomst je vertrouwen in ons kunnen herstellen, want we hopen dat je ondanks deze teleurstelling samen met ons Nederland een stukje groener blijft maken.

Groet, Simon
Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 1
Badge +3
@Simon van Qurrent ,

En kom ik vanavond thuis, staat daar een grote bos bloemen!
💐 Sportief en bedankt dames en heren van Qurrent
Reputatie 1
Badge +3
Hoi Monique,

Er waren trouwens zondag zeker mensen van Qurrent bij 🙂 (zonder Feyenoord shirt uiteraard!) Was jij er ook bij ondanks het weer?





Ja wij waren er ook met de gehele familie, en wij oudjes hebben de gehele route afgelegd.
Helaas was het Museumplein meer een modderbad dan een grasveld en we waren door het trage tempo toch wel erg koud geworden dus hebben we snel een tentje met warme thee en koffie opgezocht. We liepen een beetje achter de kop van de stoet. extra complimenten aan ekoplaza de bio appeltjes uit deelden. toppers die jongens en meisjes! 👌
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Gisteren heb ik je in deze topic een berichtje gestuurd hierover.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!

Voor het uitvragen van de standen voor bijvoorbeeld je jaarnota wordt een ander systeem gebruikt. Dat gaat wel gewoon goed. Per 16-1 wordt je meter uitgelezen voor de jaarafrekening.

Wat betreft de vertraging in Mijn Energie; hier heb ik via een andere topic over geïnformeerd. Dit kan variëren van 2-4 dagen.

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost


Hallo Joost,
vandaag mijn jaar afrekening gekregen dus jou antwoord over het uitlezen van de meterstanden voor de jaar afrekening klopte wederom niet.

Het uitlezen van de meterstanden via de site lukt nog steeds niet, de jongens en meisjes van de IT weten dus wel waar het probleem zit maar oplossen blijkt erg moeilijk. ☹
Reputatie 1
Badge +3
waarop moet waarom zijn.
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

We zijn een beetje gevorderd in de problematiek. Er lijkt een antwoord te komen, echter moeten we nog wat dingen testen.

Ik zal je uiterlijk vrijdag een update hierover geven.

Groet, Simon

Welke vrijdag @Simon van Qurrent ?
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Joost,

Ik kijk uit naar je antwoord.
Ik heb alvast nieuwe screenschots gemaakt.
Die doe ik hier maar weer bij.
Succes met het oplossen.

Ben

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MoniqueFasel,

Excuses voor de late reactie, ik zag dat mijn collega's je al te woord hebben gestaan.

Helaas moet ik je spijtig nieuws melden. Het gaat niet lukken om het probleem omtrent de meterstanden in Mijn Energie op te lossen. Het probleem zit in de koppeling van Mijn Energie en het systeem die we gebruiken om de meterstanden uit te lezen. In dit systeem staan twee meters en daar komt de error vandaan. Dit probleem is nu jammer genoeg niet op te lossen.

Het is geenszins de bedoeling geweest om je aan het lijntje te houden, wat misschien wel zo voelt en begrijpelijk is. Van deze situatie wordt en is natuurlijk niemand beter geworden. Wij als klantenserviceteam hadden verwacht dat dit probleem eerder gevonden zou zijn en dan makkelijker te zijn verholpen. Dit was uiteindelijk niet het geval en hadden we eerder moeten opmerken.

Ik wil dan ook onze oprechte excuses aanbieden. Dit is een fout geweest van onze kant welke niet had mogen gebeuren. Wij van de klantenservice hebben ons vergist in de complexiteit van het probleem en dit spijt ons dan ook. We hopen dat we in de toekomst je vertrouwen in ons kunnen herstellen, want we hopen dat je ondanks deze teleurstelling samen met ons Nederland een stukje groener blijft maken.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
Dank je voor je excuses @Simon van Qurrent .
Hoe ziet de toekomst er nu uit?
Blijft Qurrent bestaan zoals het nu is binnen greenchoice?
Moet ik het dus nu maar de rest van mijn leven zonder meterstanden doen, of gaan we binnen kort over naar greenchoice en zijn daar dan wel de meterstanden te zien?
Dat met dat Nederland groener maken zit wel goed, ik hoop jullie as. zondag allemaal in Amsterdam te zien. Misschien voor de lieve vrede zonder Feyenoord shirt. (niet voor mij hoor, Ajax zou niets zijn als ze geen tegenstanders konden verslaan 😉)
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Het liefst zou ik je direct antwoord geven natuurlijk. Helaas kan ik dat op dit moment niet doen.
Jouw situatie loopt al heel erg lang. Er is hier meer aan de hand dan de algemene topics waar je op hebt gereageerd. Ik heb je screenshots met spoed doorgezet naar de IT-afdeling. Ik zal dit komende tijd ook zelf in de gaten houden, zodat we zo snel mogelijk meer informatie hebben.
Ik hou je op de hoogte.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Het liefst zou ik je direct antwoord geven natuurlijk. Helaas kan ik dat op dit moment niet doen.
Jouw situatie loopt al heel erg lang. Er is hier meer aan de hand dan de algemene topics waar je op hebt gereageerd. Ik heb je screenshots met spoed doorgezet naar de IT-afdeling. Ik zal dit komende tijd ook zelf in de gaten houden, zodat we zo snel mogelijk meer informatie hebben.
Ik hou je op de hoogte.

Groet, Joost

Hallo Joost,

Ik had ook nog een andere vraag gesteld.
Ik denk dat ik het ondertussen weet door bij anderen op de community mee te kijken.
Mijn vraag was wat voor voordeel heeft het om de meterstanden per 15 minuten te laten uit lezen.
Het zou zo moeten zijn dat je dan na 2 dagen je gebruik per 15 minuten ziet.
Ik twijfel of dat nog zinnig is, want weet je dan nog wat je precies gedaan hebt 2 dagen terug.
Zou het misschien handig zijn dat ik het uitlezen op 1x per dag zet, misschien lost dat ook ons jaren lang probleem op?
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Het liefst zou ik je direct antwoord geven natuurlijk. Helaas kan ik dat op dit moment niet doen.
Jouw situatie loopt al heel erg lang. Er is hier meer aan de hand dan de algemene topics waar je op hebt gereageerd. Ik heb je screenshots met spoed doorgezet naar de IT-afdeling. Ik zal dit komende tijd ook zelf in de gaten houden, zodat we zo snel mogelijk meer informatie hebben.
Ik hou je op de hoogte.

Groet, Joost

Hallo Joost,

Als je toch bezig bent;
volgens mij had ik nu wel gebruiksgegevens in mijn grafiek moeten kunnen zien (2 dagen vertraging toch?) maar volgens jullie grafiek heb ik nog niets afgenomen in het nieuwe jaar.
Wel lekker goedkoop, dus als ik dit jaar gratis mag stoken dan moet je alle klachten bij de it maar weghalen.
zie bijlage;

Reputatie 1
Badge +3
En Joost,

op welk moment word de meterstand voor het opmaken van de jaarnota opgenomen door Qurrent?
Ik heb gegokt op 1-1-19 om 24 uur. Maar klopt dat?
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!

Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven over Mijn Energie!

Groet, Joost


Gaat er nog iets gebeuren @Joost van Qurrent ?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MoniqueFasel,

Je contractjaar loopt tot 16 januari. Dat betekent dat we dan de meterstanden uitlezen voor het opstellen van je jaarnota.

Groet,
Tomer
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Monique,

He is zeker interessant hoe Qurrent en Greenchoice de krachten bundelen :)
Qurrent gaat volledig integreren binnen Greenchoice. Er wordt nu hard gewerkt om helemaal uit te zoeken hoe dit goed moet worden gedaan. Daar gaat een hoop werk in zitten 😉.
Op dit moment verandert er voor mensen met lopende contracten bij Qurrent nog niets. Als er iets verandert, ontvangen alle klanten daarvan persoonlijk bericht. Of je meterstanden via Greenchoice wel zichtbaar zouden zijn weet ik helaas niet en kan ik ook niet testen.

Er waren trouwens zondag zeker mensen van Qurrent bij 🙂 (zonder Feyenoord shirt uiteraard!) Was jij er ook bij ondanks het weer?

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MoniqueFasel

De jaarnota is vorig jaar iets eerder opgemaakt en is dus geen heel jaar geworden. Daardoor is het uitleesmoment voor deze jaarnota 1-1-2019 geworden.

Het probleem is uitgezet naar de beheerder van het systeem. Dit is helaas niet intern en zijn we dus in afwachting van hun reactie.
Wij zullen een update geven wanneer we reactie hebben gehad.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Je contractjaar loopt tot 16 januari. Dat betekent dat we dan de meterstanden uitlezen voor het opstellen van je jaarnota.

Groet,
Tomer


Hallo Tomer,

Dat zeg je nu wel maar op de jaarafrekening van 2017 staat;
"Datum 15 januari 2018 Periode 18-01-2017 t/m 01-01-2018
Hierbij ontvang je de jaarlijkse energienota voor de levering van groene energie op ***** **** **** over de periode 18-01-2017 t/m 01-01-2018" .
En toen hebben ze blijkbaar op 18 januari uitgelezen. 16 januari 2017 was een maandag, 18 januari is een woensdag. De uitlezing was dus op 1 januari 2018 voor het einde van de periode, waarom zouden ze dan nu weer tot 16 januari wachten? Ik heb al enige weken geleden mijn contract met jullie verlengd. Of krijg ik 16 dagen gratis dat mag ook.

Ben
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel

De jaarnota is vorig jaar iets eerder opgemaakt en is dus geen heel jaar geworden. Daardoor is het uitleesmoment voor deze jaarnota 1-1-2019 geworden.

Het probleem is uitgezet naar de beheerder van het systeem. Dit is helaas niet intern en zijn we dus in afwachting van hun reactie.
Wij zullen een update geven wanneer we reactie hebben gehad.

Groet, Simon

Hallo @Simon van Qurrent

Je antwoord haalt 2 verschillende problemen door elkaar.
Voor het jaar 2017 is voor het opmaken van de eindafrekening 1 januari 2018 gebruikt. terwijl de eerste opname op 18-01-2017 was gedaan. Ik heb geprobeerd van jullie een antwoord te krijgen op welke dag dit keer de meterstand voor de eindafrekening van 2018 zou worden gebruikt. Op het forum bleef het antwoord 16 januari 2019 maar aan de telefoon werd mij verteld 1 januari 2019. De dame aan de telefoon heeft gelijk gekregen. Dus dat probleem is opgelost.

deze onderstaande tekst slaat op een ander probleem;
Mijn IT-collega heeft een update gegeven over je situatie. Door een meterwissel in het verleden worden je gegevens niet goed doorgegeven in het systeem. Het systeem is als het ware in de war welke meter er moet worden gebruikt.
Dit systeem wordt gebruikt voor de data in Mijn Energie. Vandaar dat het een en ander niet goed gaat in jouw online omgeving.
We hebben de beheerder van dit systeem gevraagd om dit op te lossen en de goede meter in te stellen.
In het kort komt het erop neer dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben over wat er misgaat. Dit betekent helaas nog niet dat het is opgelost, maar daar zijn we nu mee bezig!
Dit gaat er om dat ik al 2 jaar mijn meterstanden niet kan downloaden en @Joost van Qurrent zou zorgen dat het IT er achteraan ging. Nu eindelijk na 2 jaar hebben ze het probleem gevonden en nu moest alleen het probleem nog opgelost worden en daar wacht ik nu op en vraag of er nog iets gaat gebeuren.
Dus laat dat verhaal van de jaarnota maar zitten, het it bij jullie is toch al overwerkt. laat ze zich concentreren op de meterstanden voor zolang jullie nog qurrent zijn!

mvg

Ben
Reputatie 2
Badge +4
Hoi Ben,

Mijn collega aan de telefoon had inderdaad gelijk, ik probeerde een uitleg te geven over het feit dat het uitleesmoment nu dus eerder was dan 16 januari. Mijn collega op het forum keek naar een verkeerd afleesmoment. Maar dit is inderdaad nu afgehandeld.

Wat betreft de meterstanden, de IT afdeling heeft @Joost van Qurrent uitgelegd waar het probleem nu in zit. Echter het probleem zit in een systeem die niet door ons beheerd wordt. Het probleem is dus nu bekend, maar onze IT afdeling is dus niet in de mogelijkheid om dit op te lossen. We zijn helaas in afwachting op een reactie van de beheerder van het systeem.

Groet, Simon
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Joost, @Joost van Qurrent
ik lees net dat de grafiek met het gebruik niet een vertraging heeft van een "paar" dagen (paar = 2) maar dat het wel 3 of 4 dagen kan duren voor je de gegevens te zien krijgt, klopt dat?

Ben
Reputatie 1
Badge +3
Oké @Simon van Qurrent duidelijk.
Triest dat het al 2 jaar loopt.
Dat ze weten wat het probleem is maar het blijkbaar niet (kan) word(en) opgelost.
Reputatie 5
Badge +13
Jij ook bedankt @MoniqueFasel ! 🙂
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MoniqueFasel,

Ik zie dat inderdaad staan op de laatste jaarnota. De data van de jaarnota kunnen soms afwijken. In dit geval meer dan gemiddeld. Voor de komende jaarnota zou dit ook het geval kunnen zijn. Het verbruik wordt in ieder geval vanaf 1 januari 2018 gemeten.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Tomer @Tomer van Qurrent

Daar er nogal wat misgaat met mijn account bij Qurrent zou ik graag willen weten op welke dat jullie uitlezen voor de jaarnota zodat ik kan zien dat de gebruikte gegevens kloppen.
Kun je dus precies aan geven op welke dag jullie gaan uitlezen ?
Dan kan ik hier ook de meterstanden gaan opnemen.
Ik heb de gegevens van 1 januari 2019 opgenomen.

Hallo joost @Joost van Qurrent
Ik zie nu de eerste data verschijnen in mijn grafiek.
Dus dat loopt met 3 dagen vertraging.

Reageer