Vraag

Waarom zie ik geen meterstanden meer in Mijn Energie?

Reputatie 3
Badge +7
Bij deze meld ik dat er geen meterstanden meer zichtbaar zijn in Mijn Energie na 20-10-2018.
Ik heb in die periode bij mijn profiel het dagelijks uitlezen gewijzigd naar elk kwartier. Is het mogelijk dat deze storing hier verband mee houdt.

Graag reactie.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn

31 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Jan,

Dank voor de update, goed om te horen!

Groet, Joost
Reputatie 3
Badge +7
Julian,

er is een misverstand. Deze fout is wel opgelost en is via een andere topic ook afgemeld.

met vriendelijke groet,
jan de Bruijn
Reputatie 3
Badge +9
@hetbruineleven excuus dat dit nu al zo lang duurt.
Ik heb bij onze IT-afdeling om een status-update gevraagd.

Groeten,
Julian
Badge
Jammer, maar helaas dus 😞
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Evie Voet

Het klopt inderdaad dat dit eerder wel in te zien was. Dit komt omdat de Qbox toen nog actief was. De slimme meter is echter niet uitgelezen in deze periode. Daarom is het nu niet meer mogelijk om dit per dag of week te laten zien. Een maandoverzicht met het verbruik van alle dagen op een rij is helaas niet met terugwerkende kracht hier van te krijgen. Vanaf eind december wordt dit weer weergegeven.

Groeten,
Simon
Reputatie 2
Badge +9
Dat is inderdaad vreemd Evie.
In dat geval zet ik je screenshots toch nog door naar de IT-afdeling, om te kijken of zij het verbruik nog kunnen terughalen.
Als we meer weten hoor je van ons!

Groet, Joost
Badge
Vreemd, omdat mijn verbruiksgegevens eerder wel goed werden getoond.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Evie Voet,

Wij kunnen de grafieken in het verleden helaas niet corrigeren, als die niet in eerste instantie zijn uitgelezen. Wij zorgen er wel voor dat alle huidige meterstanden correct worden opgeslagen en dat je, met ene vertraging van enkele dagen, per kwartier kunt zien wat je precies hebt verbruikt.

Groet,
Tomer
Badge
Hoi allemaal,

@Evie Voet De uitleesfrequentie stond inderdaad nog niet op 'per kwartier'. Ik heb dit nu aangepast. Over een paar dagen moeten je kwartierstanden dus binnenkomen! Ik hoor graag van je of jouw meterstandenoverzicht nu wel zichtbaar is. Zo niet, zou je dan een screenshot kunnen sturen?

Groet, Joost

Helaas. Het jaaroverzicht laat de standen tot en met november zien (ik heb sinds april een slimme meter), maar het maandoverzicht van bijvoorbeeld augustus laat alleen de opgewekte stroom met mijn windtegoeden zien, net als een willekeurig weekoverzicht. I kzie dus niet wat ik heb verbruikt. Als ik Gas aanklik krijg ik ook niet te zien wat ik heb verbruikt. Er is dus niets verbeterd.
Hieronder de screenshots van wat ik zie in mijn dashboard:

Groeten,
Evie

Reputatie 1
Badge +3
Joost,

Bijgaand de print screen van de meterstanden van oktober, waarbij 20 oktober de laatste stand is die kan worden weergegeven!

Hoop dat jullie het snel gaan fixen.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn

Ja Joost,

Dat lijstje wil ik al 2 jaar. Voor 2 jaar kon ik het wel oproepen, toen is er een nieuwe meter geplaatst en vanaf dat moment kan het niet meer!
https://community.qurrent.nl/members/joost-van-qurrent-17560
Reputatie 2
Badge +9
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

@hetbruineleven Als het goed is moeten je meterstanden nu weer worden ingeladen. Door een update in Mijn Energie is dit probleem hopelijk verholpen. Ik hoor graag van je of het weer goed werkt of niet?

@Evie Voet De uitleesfrequentie stond inderdaad nog niet op 'per kwartier'. Ik heb dit nu aangepast. Over een paar dagen moeten je kwartierstanden dus binnenkomen! Ik hoor graag van je of jouw meterstandenoverzicht nu wel zichtbaar is. Zo niet, zou je dan een screenshot kunnen sturen?

@MoniqueFasel Op jouw situatie zal ik later vandaag ingaan via deze topic.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Evie Voet en hetbruineleven,

Ik zie dat jullie de zelfde problemen hebben als ik die al 2 jaar heb.
Jullie krijgen nog wel antwoord, ik al lang niet meer nadat bleek dat hun IT het maar niet kon oplossen.
ik wens jullie sterkte.

Ben
Badge
Beste Fokke (en hetbruineleven),

Mijn vraag had inderdaad te maken met de weergave van de meterstanden.
Het klopt dat ik een Qbox heb. Die heb ik gisteren uitgeschakeld, omdat die helaas niet meer wordt ondersteund. Maar ook in de afgelopen weken werkte de weergave al niet meer.
Volgens mij is er echt iets mis met de weergave van de gegevens in jullie database.

Ik dacht overigens dat mijn meter al elk kwartier werd uitgelezen, maar als dat nog niet het geval is wil ik graag dat je dat inschakelt Fokke.

Groeten,
Evie Voet
Reputatie 3
Badge +7
Beste Fokke,

Of de vraag van de laatste persoon heeft niet te maken met het weergeven van de meterstanden in Mijn Energie of jij maakt zelf een fout in de beantwoording. Het weergeven van de meterstanden heeft niets met Qbox te maken en ook niets met de uitleesfrequentie per kwartier!

Dat heeft alleen een relatie met de grafieken!

Graag even een uitleg of correctie op jouw antwoord.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @Evie Voet,

Ik zie dat je een Qbox hebt die actief is. Echter zijn wij volledig gestopt met de ondersteuning van de Qbox. Hiermee is ook alle data weg, je had tot 1 januari om je gegevens te downloaden. Als je wil kunnen we de uitleesfrequentie van je slimme meter op per kwartier zetten. Dan kan je met 2-4 dagen vertraging als nog inzicht krijgen in je verbruik. Ik hoor graag of je dit wil!

Groet,

Fokke
Badge
En ook ik zie geen enkel verbruik meer over het afgelopen jaar. Wat is er toch aan de hand met jullie dashboard?

Groeten,
Evie Voet
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MoniqueAries,

Ik zie dat je slimme meter niet meer dagelijks werd uitgelezen. Inmiddels heb ik dit aangepast. In de loop van de week zou je dagelijks verbruik weer inzichtelijk moeten zijn.

Groet,
Tomer
Ik zie ook geen gas en elektra meer in de app en online.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @PoulLandman,

Bedankt voor het doorgeven.

Ik heb onze IT-afdeling hier zojuist van op de hoogte gesteld. Zodra wij hier meer over weten, zullen wij je hier gelijk over berichten.

Update moderator Tomer 21-12-2018
Helaas heb ik nog geen oplossing van onze IT-afdeling binnen. Ik hoop je snel met positief nieuws te kunnen berichten.

Groet,
Tomer
Julian, nu heb ik volgens de overzichten helemaal geen verbruik meer. Is wel lekker goedkoop maar waarschijnlijk niet juist. Gaan jullie dat nog oplossen?

Gr Poul
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PoulLandman.

Bedankt voor je bericht.

Jammer om te horen dat je sinds 20 oktober j.l. geen inzicht meer hebt in je energieverbruik via Mijn Energie.
Ik heb zojuist het probleem aangegeven bij onze IT-afdeling. Hopelijk zullen zij het probleem snel voor je verhelpen.

Groeten,
Julian
Ik heb ook geen meterstanden meer in de overzichten, wel het opgeleverde windtegoed.
Mischien is het handig om aan de it afdeling te vragen wat er sinds 20 oktober veranderd is ipv screenshots vragen.
Graageen oplossing.

Gr Poul
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @Mmb,

Zou je net als Jan screenshots willen sturen van je meterstanden overzicht? Dan zet ik ook jouw case door naar de IT-afdeling.

Groet,

Fokke
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Jan,

Hartelijk dank voor het posten van het screenshot. Ik hebt het doorgezet naar de IT-afdeling. Hopelijk heb ik zo spoedig mogelijk antwoord. Ik laat het weten zodra ik antwoord heb.

Groet,

Fokke
Reputatie 3
Badge +7
Joost,

Bijgaand de print screen van de meterstanden van oktober, waarbij 20 oktober de laatste stand is die kan worden weergegeven!

Hoop dat jullie het snel gaan fixen.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen