Beantwoord

Waarom zie ik geen verbruik meer nu ik een slimme meter heb en geen Qbox meer?

Beste Qurrent,

Sinds vrijdag 9 november 2018 heb ik 2 slimme meters. Die ochtend heb ik ook de Qbox van de oude meter afgehaald. Een paar dingen die mij vandaag opvallen:
  • Mijn elektrisch verbruik is sinds 9-11-'18 niet meer bijgewerkt.
  • Elektrisch is vanaf maart 2017 pas zichtbaar. Ik ben al veel langer lid bij jullie.
  • Van mijn gasverbruik is zelfs helemaal niets meer beschikbaar. Ook geen verleden dus. Dit is de tekst die er bij staat: "We kunnen je gasverbruik in deze grafiek niet inzichtelijk maken omdat je geen slimme meter hebt". Ik heb dus al een maand een slimme meter voor zowel gas als elektrisch.
Kunnen jullie de update van mijn verbruik per dag instellen?

Volgens mijn dashboard heb ik al meer dan 2000 % met windtegoeden opgewekt 🙂, maar dat komt door de inschatting van 5kwh verbruik per jaar.

Gr Wouter
icon

Beste antwoord door Fokke van Qurrent 11 december 2018, 09:19

Hoi Wouter,

• De slimme meter registreert stuurt pas data naar ons als we de uitleesfrequentie aanpassen. Ik heb deze nu voor je aangepast dus je kan nu met 2-3 dagen vertraging je verbruik inzien binnen Mijn Energie.
  • Je Qbox is pas vanaf 18-3-2017 actief en dus kunnen we pas vanaf dan data weergeven. Daarvoor had je een conventionele meter en die konden we niet uitlezen daarom is er van voor maart geen data beschikbaar.
  • Met het aanpassen van de uitleesfrequentie zou nu ook het gasverbruik juist weergegeven moeten worden in Mijn Energie met 2-3 dagen vertraging. Dit kan helaas niet met terugwerkende kracht.

Wat betreft je windtegoed %, dat is een bekend probleem en daar wordt aan gewerkt. Ik denk alleen niet dat het opgelost is voor 5 januari. Dat gaat voor jou het nieuwe jaar in en zou het sowieso weer gereset worden als het goed is. Dus dat is vanaf 5 januari weer accuraat.

Groet,

Fokke

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hi @E.vanderVegt,

Dankjewel voor je reactie.
Zou je een screenshot daarvan willen sturen? Zie je alleen op je dashboard je Windtegoed niet of ook in de verbruiksgrafiek niet?

Vanaf nu wordt je meter per kwartier uitgelezen. De verbruiksdata komen met enkele dagen vertraging binnen, dus ik verwacht dat je eerste verbruik dit weekend te zien is!

Groet, Joost
Beste Torner,

Dat jij mijn windtegoed ziet wil nog niet zeggen dat ik dat doe. mij mij staat de opbrengst in dashboard op 0 (NUL)
Mijn huidige adres is al ruim 1 1/2 jaar oud..
Graag uitlezing per kwartier. Graag aanpassing dus.
Bedankt en groet
E. van der Vegt
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @E.vanderVegt,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb je gegevens erbij gepakt, en zie wel degelijk de opwek van je Windtegoed. Op dit moment wordt jouw slimme meter op het nieuwe adres niet uitgelezen, maar dit kan ik gelijk voor je aanpassen. Wil je de slimme meter maandelijks, per dag of per kwartier laten uitlezen?

Groet,
Tomer
Sinds 21 januari 2019 heb ik een zg."slimme" meter. alleen voor stroom.
Vanaf die datum geen enkel inzicht meer in mijn verbruik.
Wel een verhoging van mijn maandlasten.
Ook mijn windtegoed staat op 0
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Luuk,

Ik snap je punt. Het is alleen zo dat we niet direct de slimme meter uitlezen. De netbeheerder krijgt ieder kwartier je standen door. Wij vragen vervolgens bij de netbeheerder alle kwartierstanden aan per dag.
Omdat dit niet direct kan, zit er wat verwerkingstijd tussen.

Groet, Joost
"je kan nu met 2-3 dagen vertraging je verbruik inzien binnen Mijn Energie".
Ik vraag me af: waar zit de vertraging?
Als je slimme meter elk kwartier wordt uitgelezen, zou je die gegevens toch anno 2018/19 ook realtime of in elk geval binnen 24 uur moeten kunnen zien in je dashboard?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi W.Beentjes,

Graag gedaan (namens Fokke)! :)

Mochten we je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we het graag.

Groet,
Tomer
Hoi Fokke,

Hartelijk dank voor je reactie en voor het aanpassen van de frequentie. Met een paar dagen kan ik alles dus inzien, fijn!

Gr Wouter
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Wouter,

• De slimme meter registreert stuurt pas data naar ons als we de uitleesfrequentie aanpassen. Ik heb deze nu voor je aangepast dus je kan nu met 2-3 dagen vertraging je verbruik inzien binnen Mijn Energie.
  • Je Qbox is pas vanaf 18-3-2017 actief en dus kunnen we pas vanaf dan data weergeven. Daarvoor had je een conventionele meter en die konden we niet uitlezen daarom is er van voor maart geen data beschikbaar.
  • Met het aanpassen van de uitleesfrequentie zou nu ook het gasverbruik juist weergegeven moeten worden in Mijn Energie met 2-3 dagen vertraging. Dit kan helaas niet met terugwerkende kracht.

Wat betreft je windtegoed %, dat is een bekend probleem en daar wordt aan gewerkt. Ik denk alleen niet dat het opgelost is voor 5 januari. Dat gaat voor jou het nieuwe jaar in en zou het sowieso weer gereset worden als het goed is. Dus dat is vanaf 5 januari weer accuraat.

Groet,

Fokke

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen