Beantwoord

Wat zijn mijn eindmeterstanden?

• 2 februari 2018
  • 2 reacties
  • 153 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Per 1-2-2018 ben ik overgestapt naar een andere leverancier. Op deze datum waren mijn meterstanden in Mijn Energie (die dagelijks worden uitgelezen) pas bijgewerkt t/m 27 januari. Vandaag (2 februari) wilde ik de meterstanden nog een keer controleren, maar nu kan ik deze helemaal niet meer zien. Ik kan alleen mijn dashboard zien, maar de gegevens daarin kloppen voor geen meter.

Hoe kan ik uitvinden welke meterstanden jullie hanteren voor de eindnota?
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 8 februari 2018, 10:58

Hallo G.J.vanDrie,

Dankjewel voor je bericht.

Allereerst jammer dat je overstapt naar een andere leverancier.

Per 1 februari 2018 ben je overgestapt en de beginstanden van deze datum hebben wij ontvangen van jouw nieuwe leverancier. De begin meterstanden die zij hanteren, moeten wij hanteren als eindstanden.

Wij hebben de volgende meterstanden staan per 1 januari 2018:
Elektriciteit hoog: 722 kWh
Elektriciteit laag: 736 kWh
Teruglevering hoog: 115 kWh
Teruglevering laag: 58 kWh
Gas: 555 m3

De eindnota ontvang je binnen maximaal zes weken na 1 februari 2018.

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Gelukkig lijkt de nieuwe leverancier de zaakjes wel goed op orde te hebben. Ik heb een email gekregen met de meterstanden op de dag van de overstap en kan deze ook zien als ik inlog op de website. Ik ga er dus maar vanuit dat Qurrent deze meterstanden ook hanteert voor de eindafrekening.

In mijn dashboard kan ik behalve de verbruiksgrafieken (die incorrect zijn) niets meer zien. Dus niet mijn oude facturen, mijn meterstanden, mijn contractgegevens etc. Ook de meterstanden per 1 januari 2018 (de dag waarop diverse belastingen en kosten verhoogd werden) kan ik niet zien (maar het verbruik in januari kan ik wel zien op slimmemeterportal.nl) . Ik ben benieuwd hoe de eindafrekening er uit gaat zien (en wanneer ik die krijg).
Reputatie 4
Badge +8
Hallo G.J.vanDrie,

Dankjewel voor je bericht.

Allereerst jammer dat je overstapt naar een andere leverancier.

Per 1 februari 2018 ben je overgestapt en de beginstanden van deze datum hebben wij ontvangen van jouw nieuwe leverancier. De begin meterstanden die zij hanteren, moeten wij hanteren als eindstanden.

Wij hebben de volgende meterstanden staan per 1 januari 2018:
Elektriciteit hoog: 722 kWh
Elektriciteit laag: 736 kWh
Teruglevering hoog: 115 kWh
Teruglevering laag: 58 kWh
Gas: 555 m3

De eindnota ontvang je binnen maximaal zes weken na 1 februari 2018.

Groet,
Tessa

Reageer