Beantwoord

Welke meterstanden van de slimme meter moet ik invoeren?

Ik heb 2 standen oo mn slimme meter. Welke moet ik invoeren?
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 1 december 2017, 14:43

Er zijn eigenlijk 4 standen:

1.8.1 Nachtstroom/Daltarief/Weekend afname (I)
1.8.2 Dagstroom/Normaal tarief/Doordeweek afname (II)
2.8.1 Nachtstroom/Daltarief/Weekend teruglevering
2.8.2 Dagstroom/Normaal tarief/Doordeweek teruglevering

De laatste standen natuurlijk alleen als je zonnepanelen of een windmolen hebt.

Je kunt op je profielpagina onder Woning -> Energiemonitoring ook aangeven dat je je slimme meter dagelijks door Qurrent via je Netwerkbeheerder uitgelezen wilt hebben. Dan hoef je niets door te geven.

Groet, Frans

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Er zijn eigenlijk 4 standen:

1.8.1 Nachtstroom/Daltarief/Weekend afname (I)
1.8.2 Dagstroom/Normaal tarief/Doordeweek afname (II)
2.8.1 Nachtstroom/Daltarief/Weekend teruglevering
2.8.2 Dagstroom/Normaal tarief/Doordeweek teruglevering

De laatste standen natuurlijk alleen als je zonnepanelen of een windmolen hebt.

Je kunt op je profielpagina onder Woning -> Energiemonitoring ook aangeven dat je je slimme meter dagelijks door Qurrent via je Netwerkbeheerder uitgelezen wilt hebben. Dan hoef je niets door te geven.

Groet, Frans
Oke , maar ik moet meterstanden aan Qurrent doorgeven omdat wij nieuw zijn . Er staat vul 1 stand in als je geen dubbele meter hebt. Ik heb 2 standen een hoger en een lager. Dus wat vul ik in? Ik heb toestemming gegeven om in te lezen maar dat kan nog niet.
Reputatie 4
Badge +12
Outertje schreef:

Oke , maar ik moet meterstanden aan Qurrent doorgeven omdat wij nieuw zijn . Er staat vul 1 stand in als je geen dubbele meter hebt. Ik heb 2 standen een hoger en een lager. Dus wat vul ik in? Ik heb toestemming gegeven om in te lezen maar dat kan nog niet.

Die waar 1.8.1 in het display staat, is de stand voor nachtstroom, meterstand 1 of I.

Die waar 1.8.2 in het display staat, is meterstand 2 of II.

Groet, en prettig weekend, Frans
Badge
Bij mij is recent de slimme meter geplaatst. Ik zie dat er twee tellerstanden zijn voor energie die aan mij wordt geleverd. Beide tellers geven een waarde. Ik had voorheen een enkele meter, wat is nu mijn verbruik, moet ik 1.8.1 en 1.8.2 optellen?

En hoe gaat Qurrent om met de gegevens van mijn nieuwe meter?
De VEH meldt namelijk bij veelgestelde vragen:
....Indien u met een dubbele meter tegen een enkeltarief afgerekend wilt worden, kunt u dit per e-mail of telefoon doorgeven aan......
Dat lijkt dus niet automatisch te gaan!
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Jan,

Slimme meters zijn altijd dubbel, dat kun je niet uitschakelen. Qurrent hanteert bij een dubbele meter automatisch het dubbeltarief. Je kunt volgens enkeltarief afgerekend worden als je dat in de loop van het jaar te kennen geeft, hier of per mail of telefoon.

In verbruik bij "mijn energie" worden de dag- en nachtverbruiken opgeteld. Onder meterstanden zie je dag en nacht afzonderlijk.

Groet, Frans
Badge
Ik heb een vast contract van een jaar (tot 1-4-18) en dat is gestart met een oude enkele meter, ik had dus enkel tarief.
Recent is een slimme meter geplaatst en wanneer ik jouw reactie juist interpreteer betekent het nu dat Qurrent vanaf dat moment automatisch een dubbeltarief gaat hanteren.
Reputatie 4
Badge +12
janvaneerden schreef:

Ik heb een vast contract van een jaar (tot 1-4-18) en dat is gestart met een oude enkele meter, ik had dus enkel tarief.
Recent is een slimme meter geplaatst en wanneer ik jouw reactie juist interpreteer betekent het nu dat Qurrent vanaf dat moment automatisch een dubbeltarief gaat hanteren.

Ik weet niet of ze het automatisch aanpassen tijdens een contractjaar. In feite is het pas van belang bij het opmaken van de jaarafrekening. Ik zou voor die tijd melden wat je wilt.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Outertje,

Bedankt voor je bericht. Jij bedankt voor het beantwoorden van de vraag, Frans!
Wil je nog wel de meterstanden doorgeven? Als we deze niet ontvangen dan worden deze beginstanden geschat.

Janvaneerden, wanneer je een slimme meter krijgt, ga je automatisch over op het dubbeltarief. Ook wanneer je voorheen een meter had met maar één telwerk.
Wil je gebruik blijven maken van het enkeltarief? Dan pas ik dit natuurlijk voor je aan. Uiteindelijk is dit namelijk alleen een administratieve handeling.

Ik hoor graag van je!

Groetjes, Nina
Badge
Goedenavond/-morgen Nina,

Ik verwacht uit een dubbeltarief geen voordeel te halen.
Graag daarom aanpassen naar enkeltarief.

Gr Jan van Eerden
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Jan,

Ik heb zojuist het tarief naar enkeltarief aangepast. Ik heb je de bevestiging daarvan gemaild! We zullen stroom tegen het enkel tarief afrekenen op je jaarnota.

Groet,

Jeroen
Badge
Aangepast contract ontvangen, bedankt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen