Welkom op de Qurrent community

Stel je vraag, deel je ervaring en inspireer anderen

Zo werkt het

1
Meld je aan op de Qurrent Community.
2
Stel je vraag of doe mee in een discussie.
3
Ga naar de volgende rang door anderen te helpen en te inspireren.
Nog geen account op de community? Registreer nu!

Mijn Energie

Heb je vragen of opmerkingen over de Mijn Energie omgeving of de app? Je kunt ze hier plaatsen!

29

Over dit onderwerp is al vele malen gesproken en komt voort uit de beginperiode van qurrent. Het systeem was gebaseerd op 2 bronnen die gescheiden waren/nog. Naar mijn idee zal hier weinig aan veranderen als de vernieuwde website "Mijn energie" gelanceerd word over enkele maanden. Het samenvoegen van de app en Mijn energie zal denk ik wel synchroon gaan lopen. Het blijft echter los staan van de daadwerkelijke meterstanden zoals deze worden aangeleverd door de Netbeheerder. Geeft de klant toestemming tot het dagelijks uitlezen van de slimmemeter zal de Netbeheerder 1 x p/d de meterstanden doorgeven. Derhalve zal dan ook maar 1 x p/d de grafieken in Mijn energie correcte waarden weergeven, de rest van de dag blijft men afhankelijk van de qbox. Hier kan qurrent zelf niets aan veranderen, zo zit de Energie Wet nu eenmaal in elkaar. Het antwoord is dus Ja, je zou genoeg hebben aan alleen het dagelijks uitlezen van de slimmemeter echter mis je dan wel het realtime uitlezen via de app. [color=green][b]Moderator aanvulling [Natalia van Qurrent]:[/b] [i]Oorspronkelijk was het de bedoeling in MijnEnergie om de gegevens die via de Qbox binnenkomen te combineren met de gegevens die we via de slimme meter af kunnen lezen. De slimme meter zou dan als een 'back-up' gebruikt worden voor als de Qbox om welke reden dan ook geen data meer registreert. In theorie werkt het echter beter dan in praktijk. In de huidige versie werken deze twee datastromen niet altijd goed samen. Zo kan het zo zijn dat de slimme meter het proces gaat 'overheersen' en ook al registreert de Qbox ook je verbruik, zal je alleen in je grafiek zien wat je slimme meter afleest. In de nieuwe versie van MijnEnergie gaan we het heel anders doen en hopelijk zullen zulke vragen niet meer aan bod moeten komen.[/i][/color]
,

Vraag Mijn Contract

by JohnKemmer on 18 August 2017
17 Bekeken 1 Reactie

17



Deze website gebruikt cookies om je beter te kunnen helpen. Instellingen Zonder keuze accepteer je deze cookies.
Cookie instellingen aanpassen

Deze website maakt gebruik van functionele en statistische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Wij gebruiken de volgende cookies: