Lukt het na 11 april toch niet in te loggen in de App?

Lisa van Qurrent
Rank
Goedemiddag allemaal,

Sinds vandaag is het inlogprobleem opgelost. Dat betekent dat je weer zonder problemen moet kunnen inloggen in de App en de volgende melding niet meer hoort te krijgen: "Vanwege onderhoudswerkzaamheden is deze app tijdelijk niet beschikbaar. Bedankt voor je begrip."

Graag vernemen wij het hier, als jullie nog steeds niet kunnen inloggen. Dan zullen wij meteen controleren waardoor het komt en zo snel mogelijk voor een oplossing zorgen. Het is altijd handig om bij het melden van je probleem zoveel mogelijk informatie door te geven, zoals welke melding je krijgt en wanneer dit gebeurt. Zo kunnen wij jou het beste helpen!

Laat het ons weten!

Groetjes, Lisa
23 Reacties
IreenMiessen
Beste Lisa, sinds vandaag kan ik inderdaad weer inloggen op de app én de website. Helaas worden er geen gegevens ingelezen over de energie die ik verbruik en de energie die mijn zonnepanelen opwekken. Dat schiet dus niet echt op. Ps. Ik neem geen energie af bij qurrent, maar heb alleen een qbox. Groet, Ireen
Natalia van Qurrent
Rank
Hoi Ireen,

Dank voor je bericht. Ik zag dat je Qbox vanaf 5 april geen gegevens meer doorgaf. De software van je Qbox was toe aan een upgrade. Ik heb deze uitgevoerd en het op afstand gereset. Als het goed is moet je binnen een halfuur weer je verbruik en opwek weer kunnen monitoren.

Groeten,

Natalia
ArieKlerk
Ook ik zie dat het verbruik maar héél sporadisch wordt ge-updated. Het scherm van de app wordt elke 30 sec ververst, op de Qbox zie ik elke minuut de groene LED even uitgaan. Maar ik zie misschien maar één keer per 10 minuten een andere waarde op m'n app, ondanks dat ik een 2kW kachel heb aangezet. Kan dat aan de elektriciteitsmeter liggen, wacht de QBox op een pushbericht van de meter(s)?
IreenMiessen
Natalia van Qurrent schreef:

Hoi Ireen,

Dank voor je bericht. Ik zag dat je Qbox vanaf 5 april geen gegevens meer doorgaf. De software van je Qbox was toe aan een upgrade. Ik heb deze uitgevoerd en het op afstand gereset. Als het goed is moet je binnen een halfuur weer je verbruik en opwek weer kunnen monitoren.

Groeten,

Natalia

Ik krijg nu de melding dar de server geen gegevens kan ophalen .......
IreenMiessen
Inmiddels tonen de app en de website gegeven verbruiksgegevens. Gek genoeg is mijn vebruik negatief! Gegevens over de opbrengst van de zonnepanelen worden niet getoond. Kortom, hier heb ik weinig/niets aan.
ArieKlerk
ArieKlerk schreef:

Ik zie dat het verbruik maar héél sporadisch wordt ge-updated. Het scherm van de app wordt elke 30 sec ververst, op de Qbox zie ik elke minuut de groene LED even uitgaan. Maar ik zie bijna nooit een andere waarde op m'n app verschijnen, zelfs niet nadat ik een 2kW kachel heb aangezet. Kan dat aan de elektriciteitsmeter liggen, wacht de QBox op een pushbericht van de meter(s)?

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, kan ik daar alsjeblieft antwoord op krijgen. Vorig jaar was er wel elke minuut een update!
WouterC
Hoi,

Ik kan niet inloggen in de app vanwege de onderhoudsmelding. Ik neem alleen elektriciteit af en heb ook een qbox.

Grt, Wouter
Lisa van Qurrent
Rank
IreenMiessen schreef:

Inmiddels tonen de app en de website gegeven verbruiksgegevens. Gek genoeg is mijn vebruik negatief! Gegevens over de opbrengst van de zonnepanelen worden niet getoond. Kortom, hier heb ik weinig/niets aan.

Goedemiddag Ireen,

Inderdaad! De opwek gegevens komen niet meer bij ons binnen. Kun jij voor mij kijken of het eltako metertje het wel doet, dus deze nog optelt?

Hoor het graag!

Groetjes, Lisa
Lisa van Qurrent
Rank
ArieKlerk schreef:

ArieKlerk schreef:

Ik zie dat het verbruik maar héél sporadisch wordt ge-updated. Het scherm van de app wordt elke 30 sec ververst, op de Qbox zie ik elke minuut de groene LED even uitgaan. Maar ik zie bijna nooit een andere waarde op m'n app verschijnen, zelfs niet nadat ik een 2kW kachel heb aangezet. Kan dat aan de elektriciteitsmeter liggen, wacht de QBox op een pushbericht van de meter(s)?

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, kan ik daar alsjeblieft antwoord op krijgen. Vorig jaar was er wel elke minuut een update!

Goedemiddag Arie,

Als ik kijk naar de gegevens die jouw Qbox doorgeeft, zie ik niets geks. Kijk je in het live overzicht? Kun je voor mij kijken of je net als mij op de Mijn Energie pagina wel alles goed doorkrijgt? Dan zou het een probleem met de app moeten zijn.

Groetjes, Lisa
Lisa van Qurrent
Rank
WouterC schreef:

Hoi,

Ik kan niet inloggen in de app vanwege de onderhoudsmelding. Ik neem alleen elektriciteit af en heb ook een qbox.

Grt, Wouter

Dag Wouter,

Je kunt nu in de APP. Als het niet meteen lukt dan kun je het beste de APP even opnieuw installeren. Als het helemaal niet lukt dan hoor ik het graag!

Groetjes, Lisa
IreenMiessen
Lisa van Qurrent schreef:

IreenMiessen schreef:

Goedemiddag Ireen,

Inderdaad! De opwek gegevens komen niet meer bij ons binnen. Kun jij voor mij kijken of het eltako metertje het wel doet, dus deze nog optelt?

Hoor het graag!

Groetjes, Lisa

Het metertje doet het. Zojuist met klantenservice gebeld. Hoop dat zij het wel kunnen oplossen Probleem lijkt in de Mijnenergie-omgeving te liggen.
Giulia van Qurrent
Rank
Badge+7
Dag Ireen!

Ik zie dat jouw Qbox naar behoren werkt.
Echter komt de data alleen bij ons binnen in het systeem en maakt geen contact met jouw MijnEnergie pagina en de app, hierdoor krijg je zelf geen data door.

Ik mag je in elk geval wel geruststellen dat jouw Qbox prima werkt, ook de opwek 🙂.

We zijn er meteen mee aan de slag gegaan om deze kwestie zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Groeten van Giulia
IreenMiessen
Enig idee wanneer er eindelijk een oplossing komt? Ik kan al ruim 2 maanden geen gegevens meer inzien.
Natalia van Qurrent
Rank
IreenMiessen schreef:

Enig idee wanneer er eindelijk een oplossing komt? Ik kan al ruim 2 maanden geen gegevens meer inzien.

Hoi Ireen,

Ik heb zojuist de situatie onder de loep genomen en zag dat de instellingen vanaf 12 april niet goed stonden. Ondertussen is er wel gewoon data geregistreerd door je Qbox. Ik heb de instellingen aangepast. Je zou je verbruik van de afgelopen tijd weer in moeten kunnen zien en het ook weer realtime volgen. Excuses dat het zo lang geduurd heeft.

Groeten,

Natalia
Lolke
Sinds geruime tijd krijg ik bij het opstarten van de app de mededeling dat er onderhoud is. Een email naar de klantenservice heeft geen resultaat gehad.
Nina van Qurrent
Rank
Badge+5
Hallo Lolke,

Wat vervelend om te horen dat het je de onderhoudsmelding blijft krijgen via de app.
Lukt het verder wel om in te loggen in Mijn Energie, via de website?
Zou je me een DM kunnen sturen met je postcode+huisnummer en zou je screenshots van de app kunnen toevoegen?
Dan ga ik dit voor je uitzoeken. Ik hoor graag van je!

Groeten van Nina
Wfdekker
Vandaag opnieuw de melding weer, maar ik neem aan dat jullie op zondag geen onderhoud aan het doen zijn zonder daarvan eerst een mailing te doen toch? Geen idee precies vanaf wanneer het al niet meer werkt.
Giulia van Qurrent
Rank
Badge+7
Hoi Wfdekker,

Bedankt dat je dit aan ons doorgeeft!

Er is inderdaad geen sprake van onderhoud, zou je een screenshot van de melding kunnen maken en naar ons kunnen toesturen?

Gaan wij er mee aan de slag 😉

Alvast bedankt.

Groeten van Giulia
Wfdekker
Inmiddels werkt het weer, maar het was precies het bericht wat voorheen ook verscheen (over dat onderhoud), snap niet waarom een screenshot nodig is behalve dat het een vertragende werking op de call heeft en het uiteindelijk zichzelf weer oplost...
Wfdekker
Inmiddels werkt het weer, maar het was precies het bericht wat voorheen ook verscheen (over dat onderhoud), snap niet waarom een screenshot nodig is behalve dat het een vertragende werking op de call heeft en het uiteindelijk zichzelf weer oplost...
Giulia van Qurrent
Rank
Badge+7
Hoi Wfdekker,

Fijn dat je weer kunt inloggen.

De reden dat wij om een screenshot hebben gevraagd, is omdat deze kwestie bij niemand meer voorkomt.
In dit soort gevallen willen wij graag weten;

- Welke melding je te zien krijgt
- Waar je de melding te zien krijgt

Dit soort informatie is vaak af te lezen van een screenshot en wordt vaak om gevraagd bij onze IT'ers.

Groeten van Giulia
Amca
Bij mij werkt de app sinds een week of twee ook niet meer. Geeft de melding :'Vanwege onderhoudswerkzaamheden is deze app tijdelijk niet beschikbaar. Bedankt voor je begrip." Deze melding krijg ik direkt na het inloggen.
Wat kan ik doen dat het wel weer werkt? Bvd.

Groeten,

Amca
Nina van Qurrent
Rank
Badge+5
Hoi Amca,

Bedankt voor je bericht!
We hebben hier een topic gestart over deze onderhoudsmelding. Hier komt vandaag nog een update!
Wordt vervolgd...

Groetjes, Nina

Reageer