Beantwoord

Waar kan ik mijn meterstanden zien?

J.fTulling
Rank
Ik heb sinds 1 juni stroom en gas bij Qurrent.
En sinds 14 juni een NIEUW gemonteerde Slimme stroom en Gas meter.
Echter Qurrent is niet in staat om mijn meterstanden te vermelden in mijn Energie.
Hoe is dat in dit digitale tijdperk mogelijk????????
Ben ik overgestapt naar een incompetente energieleverancier??????
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 9 augustus 2017, 14:30

Hoi J.fTulling!

Welkom op onze community!

Ik heb gezien dat je sinds kort een slimme meter hebt en dat je toestemming hebt gegeven voor dagelijks uitlezen.
Echter kunnen wij jouw standen niet ophalen op basis van een foutmelding die wij doorkrijgen van de netbeheerder.
Deze kwestie wordt besproken in dit topic.

Ik heb het doorgezet naar de desbetreffende afdeling die contact op gaat nemen met Stedin, jouw netbeheerder.

Stedin zal uiteindelijk contact met je opnemen.

Groeten van Giulia

Bekijk origineel
3 Reacties
Giulia van Qurrent
Rank
Badge+7
Hoi J.fTulling!

Welkom op onze community!

Ik heb gezien dat je sinds kort een slimme meter hebt en dat je toestemming hebt gegeven voor dagelijks uitlezen.
Echter kunnen wij jouw standen niet ophalen op basis van een foutmelding die wij doorkrijgen van de netbeheerder.
Deze kwestie wordt besproken in dit topic.

Ik heb het doorgezet naar de desbetreffende afdeling die contact op gaat nemen met Stedin, jouw netbeheerder.

Stedin zal uiteindelijk contact met je opnemen.

Groeten van Giulia
G.F.Klaver
In juni 2013 werden mijn 16 PV geplaatst zit nu op 17723 kwh . kreeg toen onder protest een slimmemeter, maar het was verplicht zei men.
De slimmemeter portal was snel met het opnemen van de data , het bleek zelfs dat bij de netbeheerder data verloren ging.
Het moet toch niets uitmaken dat er meerdere ondernemingen , met toestemming van mij , data kunnen aanvragen ?
Groet
Nina van Qurrent
Rank
Badge+5
Hallo Giliam,

Bedankt voor je bericht.
De hoeveelheid partijen die met toestemming van je data uit kunnen lezen, hebben hier niet wat mee te maken.
Een slimme meter is op afstand uit te lezen, maar natuurlijk is het mogelijk dat een meter in storing is. Ook de netbeheerder kan in dit geval niet bij de data.
Wanneer er sprake is van een storing, dan wordt dit in de gaten gehouden en dan wordt hier op afstand aan gewerkt.
Meer informatie over dit kun je in dit topic terugvinden.

Groetjes, Nina

Reageer