Beantwoord

Aanpassen maandbedrag en opwekken zonne-energie

Goedemiddag,

Ik kan online mijn maandbedrag maar met 10% aanpassen.
nu zijn wij sinds 15 December bij Qurrent. maar het maandbedrag is gebaseerd op het gebruik van de vorige bewoners. Die woonden hier met 6 personen en wij nu maar met 2. Toen ik dit afgesloten heb is gezegd dat ik dit eenvoudig aan kon passen naar het bedrag wat ik ook bij mijn vorige energieleverancier betaalde. Namelijk 92euro per maand. Maar zelfs dit lijkt me aan de hoge kant gezien ons verbruik. Hoe kan ik dit toch wijzigen?

ook kan ik niet weervinden wat ik zelf opgewekt heb. Er staat dat ik 0Kwh opgewekt heb. Ondanks dat het winter is leveren de zonnepanelen toch wel wat op. Komt dit niet goed door?

Het leveringsadres is:
Johan willem Frisostraat 9
7462GW Rijssen

Met vriendelijke groet,
Wiljan Koster
icon

Beste antwoord door MennoEck 7 januari 2018, 17:18

Hi Wiljan, dat de teruglevering van je zonnepanelen op 0 staan wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat alle opgewekte energie direct is verbruikt. Tenzij je een Q-box zon gebruikt, krijgt Qurrent alleen de standen van de slimme meter door.
bij ons is er in december tot nu 54kWh geproduceerd, maar slechts 1 kWh teruggeleverd. Als het goed is kan je de meterstanden van de slimme meter terugvinden op mijn Qurrent.

Groeten, Menno

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Badge +4
Hi Wiljan, dat de teruglevering van je zonnepanelen op 0 staan wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat alle opgewekte energie direct is verbruikt. Tenzij je een Q-box zon gebruikt, krijgt Qurrent alleen de standen van de slimme meter door.
bij ons is er in december tot nu 54kWh geproduceerd, maar slechts 1 kWh teruggeleverd. Als het goed is kan je de meterstanden van de slimme meter terugvinden op mijn Qurrent.

Groeten, Menno
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Wiljan,

Je weet vast je vermoedelijke jaarverbruik en productie van je panelen. Als je dat invult op de website van Qurrent, vind je je maandbedrag. Geef dat hier door aan de medewerkers van Qurrent en zij passen het voor je aan.

https://www.qurrent.nl/

Groet, Frans
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Wiljan, het maandbedrag is aangepast :)

Het klopt de je de opwek van je zonnepanelen niet ziet in Mijn Energie bij het kopje 'opwek zonnepanelen'. Om je opwek inzichtelijk te maken is namelijk een Qbox Solar + Qbox nodig. Dit is een productiemeter voor in je meterkast. Hier kan je meer informatie vinden over de Qbox.

Mocht je je vragen hebben hierover hoor ik het graag.

Groetjes, Tanja

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen