Beantwoord

Aanpassen maandbedrag lukt niet en ingeschat verbruik klopt niet?

• 20 maart 2017
  • 7 reacties
  • 177 keer bekeken

Ik kan mijn maandbedrag maar tot 45 euro aanpassen. Dit moet minstens op 100 euro staan, maar nog liever zou ik het aangepast hebben aan mijn verbruik. Ik woon sinds augustus 2016 in dit huis en heb nog nooit correcte opgave van het verbruik van elektra en gas gehad. De meterstand kan ik nu niet aanpassen, terwijl de elektra meterstand nog de stand heeft van 5 februari jl.
Al maar al een rommeltje, waarbij ik ook nog eens geen telefonisch contact met Qurrent kan krijgen (te lange wachttijd).

Hoe lossen we dit allemaal op?

J.W. Wesselink
Amphion 38, 7314 AT
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 21 maart 2017, 09:09

Hoi J.G.Wesselink,

Met je meterstanden van 20-3-2017 heb ik een schatting gemaakt wat dan je verbruik in een jaar zou zijn. (2602 elektra en 777 gas) Daarmee kom ik uit op een maandbedrag van €98. Ik heb je maandbedrag zojuist aangepast naar €100, hier krijg je zo via de mail ook een bevestiging van.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi J.G.Wesselink, welkom op de community!

Ik begrijp dat je maandbedrag op basis van het historisch verbruik van je adres te laag is ingeschat.

De meterstand voor elektra 46299 die je aan ons hebt doorgegeven op 08-08-2016 heb je in Mijn Energie ook doorgegeven op 05-02-2017, hiermee kan ik helaas geen herberekening voor je maken. De meterstand voor gas is wel anders zie ik.

Met de juiste meterstand voor elektra kan ik het voor je herbereken. Of zal ik je maandbedrag nu aanpassen naar €100?

Groeten van Tanja
Fijn Tanja dat je zo snel reageert.
Vandaag zijn de meterstanden: elektra 47896 en gas 10052.

Voor jouw informatie: in mijn vorige huis, tot 8 aug. jl.: Prinsesselaan, 7316 CN 4 (30-jaren huis, niet al te best geïsoleerd twee-onder-een-kap huis) was mijn geschat jaarverbruik:
gas 1803 m3, elektra 2100 kWH.
Daar moet ik nu in een zonnig appartement met 3 kamers ruim onder blijven, lijkt me.
Misschien kan je nu wel een herberekening maken op de standen genoemd in de 2e regel?
Anders graag aanpassing maandbedrag naar € 100 per maand.

Vriendelijke groet,

J. G. Wesselink
Reputatie 5
Badge +13
Hoi J.G.Wesselink,

Met je meterstanden van 20-3-2017 heb ik een schatting gemaakt wat dan je verbruik in een jaar zou zijn. (2602 elektra en 777 gas) Daarmee kom ik uit op een maandbedrag van €98. Ik heb je maandbedrag zojuist aangepast naar €100, hier krijg je zo via de mail ook een bevestiging van.

Groeten van Tanja
Goedemorgen Tanja,

Helemaal goed, dank je wel.

Nog één vraag: moet ik zelf de meterstanden bij houden per maand, of kan Qurrent die ook aflezen?

Groet,
J.G. Wesselink
Reputatie 5
Badge +13
Hoi J.G.Wesselink,

Je hebt helaas een conventionele elektra meter, dat wil zeggen dat deze meter geen meterstanden op afstand doorgeeft. Een keer per jaar krijg je van ons een email om de meterstanden door te geven voor de jaarnota.

Je kan wel handmatig meterstanden invullen voor je eigen administratie via Mijn Energie:

Groeten van Tanja

Helemaal duidelijk.
Alles afgehandeld dus nu.
Met dank voor de snelle hulp.

Vriendelijke groet vanuit Apeldoorn
Reputatie 5
Badge +13
Graag gedaan! Groeten uit Amsterdam 🙂

Reageer