Beantwoord

Afwijkingen n.a.v. vervanging gas- en elektrameter

• 26 mei 2017
  • 3 reacties
  • 273 keer bekeken

Badge
Sinds bij mij op 22-mei-2017 de gas- en de elektrameter zijn vervangen vanwege het aanpassen naar een 3-fasen aansluiting zijn de gegevens op Mijn energie niet helemaal correct. Op de een of andere manier heb ik in de maanden maart, april en mei energie teruggeleverd en komt mijn totaalverbruik tot nu toe lager uit dan wat het zou moeten zijn.
Elektra kan ik nu niet controleren omdat ik de beginstanden vanaf het begin van mijn contract niet weet. Ik heb wel de ingevoerde meterstanden voor het moment van verwisselen van de meters.

Als ik de meterstanden prober op te vragen in mijn Chrome browser of IE Edge (ook na opschonen geschiedenis) dan krijg ik telkens de volgende melding: LET OP: De standen konden niet opgehaald worden; probeer de pagina te verversen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om uit te zoeken wat hier aan de hand is.
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 29 mei 2017, 16:02

Hoi Henri,

Het verschil komt denk ik doordat je een nieuwe meter hebt gekregen. Mijn Energie denkt nu dat je van de vorige meterstand naar 0 bent gegaan, dus opwek hebt gehad. Ik weet zelf niet hoe dit aangepast kan worden, dus ik heb dit doorgezet naar onze technische dienst. Zodra ik terugkoppeling heb zal ik je direct informeren. Voor je jaarnota heeft het verder geen impact. Daar zullen de start meterstanden, wisselstanden en jaarstanden gebruikt worden.

Start meterstanden datum: 14-01-2017
Hoog: 935 / Laag: 687
Terug Hoog: 1191 / Terug Laag: 556

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Henri,

Het verschil komt denk ik doordat je een nieuwe meter hebt gekregen. Mijn Energie denkt nu dat je van de vorige meterstand naar 0 bent gegaan, dus opwek hebt gehad. Ik weet zelf niet hoe dit aangepast kan worden, dus ik heb dit doorgezet naar onze technische dienst. Zodra ik terugkoppeling heb zal ik je direct informeren. Voor je jaarnota heeft het verder geen impact. Daar zullen de start meterstanden, wisselstanden en jaarstanden gebruikt worden.

Start meterstanden datum: 14-01-2017
Hoog: 935 / Laag: 687
Terug Hoog: 1191 / Terug Laag: 556

Groetjes, Tanja
Badge
Hoi Tanja,

Bedankt voor de uitleg. Ik heb er alle vertrouwen in dat de weergave in Mijn Energie uiteindelijk de juiste waarden gaat weergeven. Dat het op de jaarrekening goed verwerkt zal worden vind ik een grotere geruststelling .

Groeten, Henri
Hoi Tanja,

Bedankt voor de uitleg. Ik heb er alle vertrouwen in dat de weergave in Mijn Energie uiteindelijk de juiste waarden gaat weergeven. Dat het op de jaarrekening goed verwerkt zal worden vind ik een grotere geruststelling .

Groeten, Henri

Namens Tanja; geen probleem, wij helpen jou graag! Je kunt er vanuit gaan dat het overzicht zo snel mogelijk wordt aangepast.

Groetjes, Lisa

Reageer