Beantwoord

App Qurrent versie 1.11 : Melding "Vanwege onderhoudswerkzaamheden is deze app tijdelijk niet beschikbaar. Bedankt voor je begrip".

• 23 juli 2017
  • 15 reacties
  • 382 keer bekeken

Android versie : 5.0.1 (Lollipop)

Probleem

Na het installeren van de app lukt het één keer om in te loggen in de app. Echter na het sluiten van de app verschijnt na het opnieuw starten van de app bij het inloggen de melding "Vanwege onderhoudswerkzaamheden is deze app tijdelijk niet beschikbaar. Bedankt voor je begrip.".

Antwoorden op verzoek van Giulia van Qurrent

Maak je gebruik van een Qbox?
Ja.

Welke foutmelding zie je in je scherm?
"Vanwege onderhoudswerkzaamheden is deze app tijdelijk niet beschikbaar. Bedankt voor je begrip."

Heb je de nieuw versie van Qurrent App gedownload?
Versie 1.11 van de Qurrent App is gedownload en geïnstalleerd.

Verwijzing naar topic waarvan dit topic is afgeleid

https://community.qurrent.nl/mijn-energie-29/melding-onderhoudswerkzaamheden-app-1374
icon

Beste antwoord door Waai 26 juli 2017, 07:54

Na het downloaden en installeren van versie 1.11.1 van de Qurrent app is het probleem voor mij opgelost.

Ik kreeg toevallig vanochtend een bericht op mijn tablet dat er een systeemupdate klaar staat naar Android Marshmallow (versie 6) :8
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi heren,

Hebben jullie al gezien dat ik op zoek ben naar testers die de melding 'Qurrent is gestopt' in hun scherm zien?

In dit topic geef ik meer informatie over het desbetreffende onderzoek.

Groeten van Giulia
Badge +3
Hallo allen,

Vandaag geconstateerd dat de pop-up Stop nog steeds te voorschijn komt, als bij het bekijken van de dag stroom grafiek, deze wordt ververst. Tevens heb ik ook nog vastgesteld dat hetzelfde gebeurt bij het bekijken van de dag gas grafiek.

Groeten van D´olde
Badge +2
Dat is mooi om te mogen vernemen ;)

Doet de app het bij jou ook weer JaapJ?

Groeten van Giulia

Oi Giullia,
Zoals eerder gemeld werkt de app weer, met sdien verstande dat ik bij verversen nog een bug heb. Dezelfde als dolde grieze. Na het verversen komt ef een pop up met de medeling dat de app is gestopt. Na het op ok drukken wordt er terggegaan naar het menu van de app

Groet
Jaap
Reputatie 2
Badge +8
Dat is mooi om te mogen vernemen ;)

Doet de app het bij jou ook weer JaapJ?

Groeten van Giulia
Badge +2
Na het downloaden en installeren van versie 1.11.1 van de Qurrent app is het probleem voor mij opgelost.

Ik kreeg toevallig vanochtend een bericht op mijn tablet dat er een systeemupdate klaar staat naar Android Marshmallow (versie 6) :8

Zelfde gedaan, versie 1.11.1 geïnstalleerd en werkt weer

Badge +2

...
Vraag: Als de probleemoplossing is gedaan door de aanpassing van de SSL omgeving, hoe kan het dan dat de App voor 30 juni wel goed werkte en vanaf 30 juni niet?
...

Aangezien ten tijde van het optreden van de fout de app en het OS aan de kant van de client (onze smartphone en tablet) niet zijn gewijzigd lijkt het me aannemelijk dat er een probleem is met de authenticatie aan de kant van de server. Mogelijk is er aan de kant van de server nieuwe software geïnstalleerd rond 30 juni 2017 waardoor het probleem is opgetreden.

kennelijk is er geen testomgeving en geen testprotocol en worden er realtime updates uitgevoerd
Badge +2
Hallo allen,

Ook voor onze telefoons versie 1.11.1 ontvangen en geïnstalleerd.
Er zit helaas nog 1 bug in 😠, namelijk als de dag grafiek stroom wordt ververst, dan volgt er een melding dat Qurrent is gestopt.
Na het weg tlikken van deze melding gaat de App weer verder met het tonen van het menu. Dit gebeurt met beide telefoons (Android versie 5.1 en 4.2.2)

Groeten van D´olde

Ook ik heb dezelfde bug! als hierboven zoals de Ouwe Grijze aangeeft op al mijn toestellen (had uitsluitend het meerdere malen inloggen bekeken.
Badge +3
Hallo allen,

Ook voor onze telefoons versie 1.11.1 ontvangen en geïnstalleerd.
Er zit helaas nog 1 bug in 😠, namelijk als tijdens het bekijken van de daggrafiek stroom, deze wordt ververst, dan volgt er een melding dat Qurrent is gestopt.
Na het weg tikken van deze melding gaat de App weer verder met het tonen van het menu, dus gelukkig niet met de onderhoudswerkzaamheden melding.
Dit gebeurt met beide telefoons (Android versie 5.1 en 4.2.2)

Groeten van D´olde
Badge +2
Inmiddels is versie 1.11.1 van de Qurrent app vrijgegeven. automatische update ontvangen. Tot nu toe ziet het er goed uit
Reputatie 2
Badge +8
Dank voor jullie hulp heren, heb het al doorgezet.

Ik zal beide topics in de gaten houden ;)

Groeten van Giulia
Ook ik krijg dezelfde foutmelding, maar op mijn iPhone. Al weken! Wat is het excuus in dit geval?
Ik ben toch zo blij dat ik niet naar qurrent ben overgestapt...

Als je de melding al weken krijgt dan kan het niet te maken hebben met de onlangs opgeleverde nieuwe versie 1.11 van de app.

Dit topic heb ik gestart op verzoek van Giulia van Qurrent om de verschillende oorzaken van de melding 'te compartimenteren'. In dit geval dus het 'compartiment' versie 1.11 van de Qurrent app.

Dit laat niet weg dat de oorzaken gerelateerd kunnen zijn.
Reputatie 1
Badge +2
Ook ik krijg dezelfde foutmelding, maar op mijn iPhone. Al weken! Wat is het excuus in dit geval?
Ik ben toch zo blij dat ik niet naar qurrent ben overgestapt...

...
Vraag: Als de probleemoplossing is gedaan door de aanpassing van de SSL omgeving, hoe kan het dan dat de App voor 30 juni wel goed werkte en vanaf 30 juni niet?
...

Aangezien ten tijde van het optreden van de fout de app en het OS aan de kant van de client (onze smartphone en tablet) niet zijn gewijzigd lijkt het me aannemelijk dat er een probleem is met de authenticatie aan de kant van de server. Mogelijk is er aan de kant van de server nieuwe software geïnstalleerd rond 30 juni 2017 waardoor het probleem is opgetreden.
Badge +3
Nu, dan ook maar in dit topic mijn bevindingen:
Qbox aanwezig en werkend.
Telefoon 1: Acer Liquid Z530, Android versie 5.1, OpenSSL versie 1.0.1j
Telefoon 2: Sony Xperia L, Android versie 4.2.2, OpenSSL versie 1.0.1c
Na installatie van versie 1.11 van de Qurrent App op beide mobiele telefoons doet de App waarvoor hij is gemaakt. Nadat de App is afgesloten en na enige tijd weer wordt opgestart komt de "Vanwege onderhoudswerkzaamheden is deze app tijdelijk niet beschikbaar. Bedankt voor je begrip." melding op het scherm. Als via Instellingen/Apps/Qurrent de gegevens van de Qurrent app worden verwijderd, dan werkt de App weer éénmalig, nadat je de inlognaam en het wachtwoord hebt ingevuld.
Verder heb ik geconstateerd op beide telefoons dat, als je de App aan laat staan, er na verloop van tijd (wisselend tussen 1 en 5 minuten) de pop-up melding komt dat Qurrent is gestopt, als deze wordt weggeklikt dan verschijnt de onderhoudswerkzaamheden melding weer.
Bijgaand de 2 screenshots.

Groeten van D´olde

Reageer