Beantwoord

App (weer) tijdelijk niet beschikbaar wegens onderhoudswerkzaamheden?

Sinds enkele weken krijg ik, bij het openen van de (android) App de melding "vanwege onderhoudswerkzaamheden is deze app tijdelijk niet beschikbaar. Bedankt voor je begrip". Je komt niet in de app en kunt dus ook je standen niet inzien.

Ditzelfde probleem deed zich drie maanden geleden ook voor en het heeft toen een aanzienlijk lange tijd voordat Qurrent deze storing heeft kunnen oplossen. Het begint storend te worden dat na bijna ieder onderhoud door Qurrent de app onbruikbaar wordt en op het forum wordt gemeld dat er bij bepaalde gebruikers problemen zijn.

Wordt de storing spoedig (blijvend) opgelost?

N.B. het probleem zit niet in de Qbox, de online standen zijn in te zien. Probleem zit puur in de app...
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 12 juli 2017, 10:58

Hoi Markie,

Ik begrijp je volkomen.

Deze kwestie is inderdaad eerder voorgekomen, wij balen er net zo hard van als jij.

Er is een mooi topic aangemaakt door @Dolde Grieze, hier kun je de ervaringen, updates en verzoeken volgen.

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi Markie,

Ik begrijp je volkomen.

Deze kwestie is inderdaad eerder voorgekomen, wij balen er net zo hard van als jij.

Er is een mooi topic aangemaakt door @Dolde Grieze, hier kun je de ervaringen, updates en verzoeken volgen.

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia
Hallo Giulia.
Heb dat mailtje van jou door genomen en de topic van Dolde Grieze.
Dat hierbij geef ik mijn besturingssysteem aan je door:
Android 4.4.4..
Merk tablet Samsung een SM-T113
Groet P Vaatstra
Reputatie 2
Badge +8
Dank voor de vlotte medewerking P.Vaatstra!

Heb ook jouw gegevens doorgezet ;)

Groeten van Giulia
Hallo Giulia.
Mijn App op mijn Tablet die doet het .
Mijn hartelijke dank daar voor.
Groet P Vaatstra.
Fijn om te horen P. Vaatstra!

Een fijn weekend gewenst!

Groeten van Vita
Wat een vreselijke app, werkt zeer gebruiksonvriendelijk. Als de app al werkt. Tot op heden geen enkel ding kunnen doen dan belegen bespaartips lezen.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MirjamBijman,

Dankjewel voor je bericht!
Vervelend dat de app nog niet duidelijk voor je is. Ik zie ook dat we op dit moment nog niet je slimme meter uitlezen.
Er komt dus nog geen verbruik binnen in je app.

Als je wil kan ik deze instelling voor je aanpassen. We kunnen je meter per maand, per dag of per kwartier uitlezen.
Je kunt dit eventueel ook zelf wijzigen in de app. Dat doe je door naar je dashboard te gaan, en dan via 'Slimme meter instellingen' je gegevens te wijzigen.
De meterstanden komen binnen met een vertraging van 2-4 dagen.

Als ik je kan helpen dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
De app werkt bij mij ook al een paar dagen niet in verband met “onderhoudswerkzaamheden” . Hoe lang gaan deze werkzaamheden duren?
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @GovertWagenaar,

Dankjewel voor je bericht!
Er was een tijdelijke storing in Mijn Energie met het uitlezen van de standen.
Dit is inmiddels weer opgelost gelukkig! Als het goed is moet je app nu gewoon werken.

Ik hoor graag als dat anders is!

Groet, Joost
Beste Joost,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb nu toegang tot de app en kan mijn verbruik er op zien.

Vriendelijke groeten,

Govert
Reputatie 2
Badge +9
Fijn om te horen Govert!
Als je later nog vragen hebt dan horen we dat ook graag natuurlijk.

Groet, Joost
De app werkt bij mij ook al een paar dagen niet in verband met “onderhoudswerkzaamheden” . Ik probeer het sinds een paar dagen, dus het probleem kan al langer spelen.

Hoe lang gaan deze werkzaamheden duren?
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @EricBrekelmans,

Bedankt voor je bericht.

Ik zag dat je waarschijnlijk doelt op de Qbox. Deze wordt niet meer ondersteund sinds 1 januari 2019 en valt dus ook niet meer uit te lezen. Meer informatie hierover kan je vinden bij: Qbox stop.
Mocht het niet om de Qbox gaan, vandaag is er een update geweest. Mogelijk ligt het hier aan. Een update zou dan het probleem moeten verhelpen.

Groet, Simon
Klopt, het gaat inderdaad om de Qbox, is er een reden voor dat deze niet meer ondersteund wordt en is er een alternatief?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @EricBrekelmans,

Heel Nederland krijgt een slimme meter en dat is een goede ontwikkeling. Hierdoor hebben binnenkort alle Nederlandse huishoudens inzicht in hun energieverbruik. Het betekent helaas wel dat de meerwaarde van onze Qbox verloren gaat. Daarom hebben we besloten om per 1 januari 2019 te stoppen met de Qbox.

Er zijn echter wel alternatieven. Hiervoor raad ik je aan om te kijken op energieverbruiksmanagers.nl. Hier staat een overzicht van energiemonitors met daarbij recensies en eventueel de kosten. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Vriendelijke groet,
Tomer
Ook bij mij werkt de verbruiksgegevens opvragen via de app. Niet. Zelfs melding er is onderhoud. In antwoorden wordt gewezen naar een blog maar daar staat een hoop kommer en kwel maar niets aan duidelijke aanwijzingen wat is er nu aan de hand en wat is de oplossing of wanneer wordt het opgelost. Ik heb geen qbox want die heb je niet nodig voor de app. Ander punt is dat de app nog steeds meld neem de qbox voor actuele meterstanden.
Reputatie 1
Badge +2
Hoi @Peter328,

Bedankt voor je bericht.

Dit probleem is bij ons bekend en wij zijn druk bezig dit op te lossen. We hopen dat dit op korte termijn opgelost is.
Dankjewel voor het doorgeven en onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Roufaida

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen