Sticky Beantwoord

Centraal topic: Meldpunt problemen met uitlezen slimme meter

• 8 april 2017
  • 162 reacties
  • 10951 keer bekeken

Toon eerste bericht

162 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi JvanWorkum,

Super dat je dit initiatief toont en fijn dat je je zo betrokken voelt om dit voor iedereen te verhelpen!

Momenteel hebben wij de oplossing voor deze kwestie al gevonden en wordt zelfs getest.

Wij zijn een event aan het organiseren waarbij leden mogen meedenken over de ontwikkelingen op het gebied van ICT en innovatie.
Ik houd jou graag op de hoogte en in mijn achterhoofd ;)

P.S. Hebben jullie de update van 12 juli 2017 gezien in mijn bovenstaande bericht?

Groeten van Giulia

P.S. Hebben jullie de update van 12 juli 2017 gezien in mijn bovenstaande bericht?

Groeten van Giulia

Jazeker. Het is inmiddels alweer bijna een week later, maar ik zie nog altijd geen juiste verbruiksstatistieken.

We wachten het in spanning af...
Badge +4
Hoi JvanWorkum,

Super dat je dit initiatief toont en fijn dat je je zo betrokken voelt om dit voor iedereen te verhelpen!

Momenteel hebben wij de oplossing voor deze kwestie al gevonden en wordt zelfs getest.

Wij zijn een event aan het organiseren waarbij leden mogen meedenken over de ontwikkelingen op het gebied van ICT en innovatie.
Ik houd jou graag op de hoogte en in mijn achterhoofd ;)

Groeten van Giulia

Denk ook graag daarin mee, bijna iedere manager wint het tot nu toe van jullie online omgeving, ook vanwege dat zij zonder moeite de volgende dag de uur (gas) en kwartierstanden (elektriciteit)

Denk ook graag daarin mee, bijna iedere manager wint het tot nu toe van jullie online omgeving, ook vanwege dat zij zonder moeite de volgende dag de uur (gas) en kwartierstanden (elektriciteit)

Leuk dat je ook mee wil denken, @yukia31!
We zijn het ook enigszins met je eens (betreft onze online omgeving), daarom zijn we een nieuwe aan het bouwen! 😉 Je bent ook van harte welkom om je ideeën alvast in hier te delen!

Groeten,

Natalia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Dolde Grieze,

Bedankt voor de melding, goed dat je dit aangeeft.
Data via de Qbox en de Qbox Solar staat los van dit topic.

In dit topic gaat het om leden die slimme meter data niet kunnen inzien of statische waarden krijgen.
Ik verzoek je vriendelijk om hiervoor een ander topic aan te maken, anders kan het wat verwarring scheppen.

Ik zie jouw topic graag tegemoet!

Groeten van Giulia
Badge +3
Je mag mijn reactie hier weghalen omdat ik hem nu in dit topic "https://community.qurrent.nl/qbox-24/waarom-komt-de-opbrengst-van-de-zonnepanelen-niet-in-beeld-in-m-n-account-1338?postid=8740" heb geplaatst.

Groeten van D'olde
Reputatie 2
Badge +8
Prima Dolde Grieze ;)

Pakken wij de kwestie daar op.

Groeten van Giulia
Ha,

Is hier al een update over? Tot op heden kan ik bij mijn energie de gegevens nog niet inzien.

Groeten,

Robin
Reputatie 2
Badge +8
Goedemiddag RobinMeijering,

Wij hebben de oplossing al, echter dient dit nog uitgevoerd te worden.

Volgende week krijgen wij specifieke data.

Groeten van Giulia
Ha Giulia,

Is er al zicht op wanneer dit weer gaat werken?

Alvast bedankt,

Robin
Reputatie 2
Badge +8
Sorry dat ik in gebreke ben gebleven Robin.
Ben het een en ander aan het testen en kan nog niet zeggen dat dit lukt.

Ik heb morgen een gesprek hierover.
Zullen wij afspreken dat ik je hier morgen voor 17:00 uur een terugkoppeling van geef?

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
[UPDATE 24 AUGUSTUS 2017]

Goedemiddag dames en heren,

Ik heb hier de technische expert naast me zitten en hij geeft aan dat deze kwestie grotendeels is opgelost.

Nogmaals de kern van het probleem: soms geeft de slimme meter geen data meer door wegens een korte storing. Ons systeem kan hier niet goed mee omgaan. Zodra de datastroom wegvalt, wordt het niet hersteld in de weergave, ook al komen de meterstanden wel bij ons binnen.
Voor degene bij wie de periode waarin geen data is ontvangen kleiner is dan 10 dagen, is het probleem opgelost.

Bij diegenen de slimme meter langer dan 10 dagen 'eruit lag', zullen helaas nog even moeten wachten.

We hebben al jullie klantgegevens individueel geescaleerd naar de technische dienst om dit per persoon te laten nakijken.

Wij als moderators willen graag even benadrukken dat we jullie willen bedanken voor jullie begrip én voor jullie engelengeduld.

Groeten van Giulia
Dankjewel voor de update Giulia. Fijn dat het voor een grote groep verholpen is.

Helaas val ik blijkbaar in de verkeerde groep, dus ik zal nog wat geduld hebben.

Kun je uitleggen wat je bedoelt met 'de slimme meter geeft soms geen data meer door'? Zoals hier al eerder opgemerkt, de data die verstuurd is (die jullie op de site ook in de tabel 'meterstanden' laten zien), is correct en compleet (daar missen zeker geen 10 dagen bij mij), dus het probleem lag niet aan de slimme meter?
Bij mij komen dagelijks zonder onderbreking meterstanden binnen, maar de grafieken zijn nog steeds leeg of geven elke dag de zelfde waarde. Het probleem ligt niet bij de meter maar aan de verwerking van Qurrent.
Reputatie 2
Badge +8
Goedemorgen @JSiebring en @Hans van den Heuvel,

Klopt, dat hebben jullie goed gezien.
De meterstanden komen netjes op tijd en correct binnen.

Ik leg jullie graag uit hoe het mogelijk is dat er niets in de grafieken staat en er wel meterstanden doorkomen.

De grafieken en de tabellen waar de meterstanden in staan, staan systematisch los van elkaar.
De data komt namelijk uit twee verschillende databronnen.
In de tabellen waar de meterstanden worden weergegeven, komt de data vanuit de netbeheerder.
De data van de grafieken komen uit een intern systeem.

Dankzij de bugs veroorzaken deze bronnen natuurlijk de zogenoemde 'mismatch'.
Op de ene pagina de juiste gegevens, de andere pagina geen gegevens.

Bij de meeste leden is deze kwestie opgelost, echter bij een groepje leden niet.
Dit dient individueel rechtgetrokken te moeten worden en daarom ben ik blij dat jullie dit kenbaar hebben gemaakt op dit topic.

Ik vraag daarom heel vriendelijk nog iets meer geduld en dan geef ik jullie snel goed nieuws.

Groeten van Giulia
Mijn overzicht klopt al sinds juli 2016 niet, de dagelijkse-wekelijkse-maandelijkse gegevens worden niet in de grafiek weergegeven.
Op 21-07-2016 heb ik dat in een email aan jullie kenbaar gemaakt, nogmaals op 26-11-2016 en ook op 18-04-2017.

P.S. Vandaag op 30-08-2017 is het nog steeds niet mogelijk om de meterstanden af te lezen in de grafieken.
Reputatie 2
Badge +8
Fijn dat je het hier aangeeft TdeKloe,

Jouw gegevens liggen nu bij de technische dienst.

Groeten van Giulia
Goedemorgen @JSiebring en @Hans van den Heuvel,
De grafieken en de tabellen waar de meterstanden in staan, staan systematisch los van elkaar.
De data komt namelijk uit twee verschillende databronnen.
In de tabellen waar de meterstanden worden weergegeven, komt de data vanuit de netbeheerder.
De data van de grafieken komen uit een intern systeem.

Hey Giulia,

Dank voor je uitleg. Zoiets had je al eerder verteld, en ik begrijp hoe dat ervoor kan zorgen dat de ene pagina wel gegevens heeft, en de andere niet.

Maar over waarom de pagina met grafieken geen gegevens heeft, vertelde je: 'soms geeft de slimme meter geen data door ... ons systeem kan hier niet mee omgaan'. Maar de slimme meter geeft toch wel gegevens door, als de andere pagina wel gegevens heeft? Dat er ergens in jullie systeem meer dan 10 dagen aan gegevens missen begrijp ik, maar dat kan dan toch niet aan de meter hebben gelegen?
Reputatie 2
Badge +8
Hoi JSiebring,

De datastroom die wegvalt staat los van de meterstanden die wel binnenkomen.
De meterstanden die binnenkomen, geven juist aan dat jouw meter goed werkt.

Kortom: dit is een interne kwestie die wij dienen op te lossen en niet ligt aan iemand zijn meter of de netbeheerder.

Groeten van Giulia
Ik hoor dan ook bij dat groepje waarbij het nog niet is opgelost. Sterker het wordt alleen maar erger. Inmiddels staat op de dashboard het geschatte verbruik voor het komende jaar. Dit is zo sinds ik mijn jaarnota heb ontvangen. Erg jammer allemaal.

Bij de meeste leden is deze kwestie opgelost, echter bij een groepje leden niet.

Dit dient individueel rechtgetrokken te moeten worden en daarom ben ik blij dat jullie dit kenbaar hebben gemaakt op dit topic.
Dit heb al drie keer kenbaar gemaakt via de telefoon.

Ik vraag daarom heel vriendelijk nog iets meer geduld en dan geef ik jullie snel goed nieuws.
Ik sta nog steeds achter mijn keuze voor Qurrent, maar het geduld hiervoor is wel op.

Groeten.
Goedemiddag,

Helaas werken de grafieken en overzichten in het dashboard bij mij ook nog niet goed. Ik heb dit eerder via een andere weg gemeld en toen werd ik naar dit topic verwezen. Ik zag in eerdere berichten dat het probleem voor een grote groep is opgelost, maar daar hoor ik helaas ook niet bij. Om toch inzicht te krijgen in ons verbruik heb ik afgelopen week de Qbox Duo geïnstalleerd, maar daar krijg ik ook nog geen data van door (zie mijn vraag onder Qbox). Ik hoop dat de problemen snel opgelost zijn, zodat ik inzicht heb in het verbruik en verder kan kijken hoe ik dit nog kan verminderen.

Ik hoor het graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Anneke Pels
Hoi! Bij ons werkt dit al sinds begin van het jaar niet, laatste gegevens zijn van juni, en dan elke dag hetzelfde bedrag. Al meerdere keren contact gehad met de klantenservice, altijd wordt gezegd dat ergens aan gewerkt wordt en er een oplossing zou komen. Tot heden is dit nog niet gebeurd. Ik werk zelf voor een IT bedrijf en snap heus wel, dat sommige oplossingen ingewikkeld kunnen zijn, maar een duur van 8 maanden is belachelijk. Dit laat zien dat de klant niet voorop staat. Vind ik als klant niet so super. Is er al duidelijk per wanneer dit opgelost is?

Graag hoor ik van jullie.
Groetjes, Nina
Het heeft anderhalf jaar geduurd, maar vandaag kreeg ik een mailtje dat mijn meterstanden dagelijks worden uitgelezen. En zowaar, de grafieken tonen, sinds afgelopen mei, daarwerkelijk dagelijkse variatie, in plaats van 2-maandelijkse.

Toch fijn!
[UPDATE 12 SEPTEMBER 2017]

Voor wie geen data had in de app en Mijn Energie omdat er een gat in de data zat die wij van de slimme meter doorkregen waarbij die kleiner dan 10 dagen was was het inzicht al hersteld.

Bij diegenen waarbij de slimme meter langer dan 10 dagen 'eruit lag', moesten nog even wachten op de oplossing. Vandaag het goede nieuws dat onze IT- afdeling de oorzaak zojuist achterhaald.

Het gaat om twee elementen in het systeem die aangepast moeten worden door developers. Zij gaan hier deze week direct mee aan de slag. Voor een groot aantal mensen is het al direct opgelost, jullie data hoort nu weer inzichtelijk te zijn:
@JerryVerhoef
@JvanWorkum
@MarkdeKam
@Hans van den Heuvel
@JSiebring
@W.H.H. van Heugten
@MrG
@JohnKemmer
@JohnRoele
@Jurgen
@Grublit
@Frank2017
@Dolde Grieze
@RobinMeijering

Zodra het volledig bij iedereen verholpen is geven wij weer een update. Mochten jullie daarna nog geen volledig inzicht hebben horen wij het graag!

Bedankt voor jullie geduld!
Groetjes,
@Natalia van Qurrent

Bij mij is t nog niet inzichtelijk. T jaaroverzicht ziet er beter uit, bij de maand en week overzichten is niets veranderd.

Reageer