Sticky Beantwoord

Centraal topic: Meldpunt problemen met uitlezen slimme meter

• 8 april 2017
  • 162 reacties
  • 9984 keer bekeken

Toon eerste bericht

162 reacties

Bedankt voor je toevoeging Allaart!

Tot morgen.

Groeten van Giulia

Hoe naïef kon ik zijn....... Geen telefooncontact. Niks. Vrijdag 20u27.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi AllaartPeeks,

Bedankt voor je geduld! De waardes zijn dynamisch. Zou je je cookies kunnen verwijderen en/of eventueel een andere browser kunnen gebruiken?

Groet,

Jeroen
Nadat mijn Qbox een reset heeft gekregen zie ik eindelijk weer waardes in de app (op mijn iPhone).
Nu lees ik dat deze waardes dynamisch zijn?

Wat mij opvalt is dat voordat de grote storing er was met de Qbox het “live” verbruik ook echt live was.
Nu zie ik dat er wel 10min (?) vertraging op zit.
Is dit alleen bij mij of ervaren meer gebruikers dit?
Hoi AllaartPeeks,

Bedankt voor je geduld! De waardes zijn dynamisch. Zou je je cookies kunnen verwijderen en/of eventueel een andere browser kunnen gebruiken?

Groet,

Jeroen

Hallo Jeroen,

Dat had ik allemaal al eens gedaan. Cookies verwijderen. Chrome, Safari, Firefox gebruiken: Het maakte allemaal niks uit.
Sinds enkele dagen heb ik weer mijn week, maand en jaargegevens. Ik ga nog niet te vroeg juichen want de week(dag)gegevens blijven alweer een paar dagen achter. Laatste gegevens zijn van zondag. Ik weet inderdaad dat er een vertraging tussenzit.
Verder kan ik ook nog steeds mij meterstanden niet ophalen.

Btw telefonisch contact zoals beloofd is nog steeds niet gebeurd.

Groet
Allaart Peeks

ps mijn gegevens van voor 13 juni ontbreken ook sinds ik op deze datum ben overgegaan naar een slimme meter ivm mijn zonnepanelen. Zou ivm energievergelijking wel prettig zijn als deze er wwer zouden staan.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Allaart,

Bedankt voor je bericht en bedankt voor het prettige gesprek.
Ik ben blij dat de verbruiksgegevens weer voor je inzichtelijk zijn. Met de nieuwe informatie over het meterstandoverzicht ga ik weer voor je op onderzoek uit, samen met mijn collega's.
Zodra ik terugkoppeling heb, dan hoor je van mij. Over 2 weken krijg je uiterlijk weer een update.
Prettige dag!

Groet, Nina
Hallo Allaart,

Bedankt voor je bericht en bedankt voor het prettige gesprek.
Ik ben blij dat de verbruiksgegevens weer voor je inzichtelijk zijn. Met de nieuwe informatie over het meterstandoverzicht ga ik weer voor je op onderzoek uit, samen met mijn collega's.
Zodra ik terugkoppeling heb, dan hoor je van mij. Over 2 weken krijg je uiterlijk weer een update.
Prettige dag!

Groet, Nina

Hallo Nina

Jij ook dank voor het prettige gesprek. Nu is ook duidelijk waarom er niet eerder teruggebeld kon worden.
Ik wacht jullie onderzoek nu weer even af. In ieder geval fijn dat ik weer mijn week/maand/jaargegevens vanaf 15 juni heb. Zoals ik telefonisch aangaf, dat was de datum van ouwe meter naar nieuwe slimme meter.

Fijne avond.
Allaart Peeks
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Allaart,

Mijn excuses voor de barre omstandigheden.
Heb begrepen van Nina dat er een fijn telefoongesprek is gevoerd.

We zitten de technische dienst achter hun broek aan hoor, ik had dit zo snel mogelijk opgelost zien worden.
En daar zal ik nog wel even voor blijven strijden.

Bedankt voor je begrip!

Groeten van Giulia
Hallo allemaal,

Ik kan momenteel niet mijn slimme meter uitlezen in Mijn Energie zowel bij meterstanden en energieverbruik niet, terwijl ik in mijn instellingen op jullie website heb ingesteld dat jullie deze dagelijks mogen uitlezen.

Als ik op desbetreffende pagina's kijk zie ik het volgende:

Meterstanden

Energieverbuik

Ik heb dit ook al een keer telefonisch aangegeven.

Alvast bedankt voor de hulp!
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Allaart,

Vanaf juni komen de standen van de slimme meter door.
Omdat je teruglevert, gaan vele dagen in de min.

Ik zie dat er standen zijn die je netjes hebt doorgegeven en die niet verwerkt zijn in ons systeem.
Echter weet de huidige MijnEnergie versie niet om te gaan met een meterwissel.
Als wij deze standen nu doorvoeren, wordt het voor jou nog onoverzichtelijker.

Excuses voor het ongemak.

Groeten van Giulia
Ook ik ervaar problemen met het uitlezen van de energiemeter in app/website
Gaat mis sinds begin november
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Lennart,

Bedankt voor je bericht.
Vanaf 1 november werd je meter weer tweemaandelijks uitgelezen, in plaats van dagelijks.
Dit is inmiddels weer voor je aangepast.
Excuses voor het ongemak!

Groet, Nina
Hallo allemaal,

Ik kan momenteel niet mijn slimme meter uitlezen in Mijn Energie zowel bij meterstanden en energieverbruik niet, terwijl ik in mijn instellingen op jullie website heb ingesteld dat jullie deze dagelijks mogen uitlezen.

Als ik op desbetreffende pagina's kijk zie ik het volgende:

Meterstanden

Energieverbuik

Ik heb dit ook al een keer telefonisch aangegeven.

Alvast bedankt voor de hulp!

@Nina van Qurrent en @Giulia van Qurrent. Hebben jullie ook een antwoord voor mij?
Bedankt Nina! Het werkt weer.

Alleen de jaartotalen van oude jaren kloppen niet, deze zijn te hoog
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Lennart,

Bedankt voor je bericht. Fijn om te horen dat het weer werkt!
Wat is er te hoog aan de jaartotalen? Heb je hier screenshots van? Dan kan ik hiermee voor je aan de slag :-)

Hoi Camiel,

Bedankt voor je bericht.
Wat vervelend dat je de meterstanden niet terugziet in Mijn Energie. Ik ga hiermee voor je aan de slag! Ik hou je op de hoogte en zodra ik nieuw heb ontvang je terugkoppeling van me.

Groetjes, Nina
De screenshots. Totalen lijken het dubbele te zijn (ook het aantal maanden)

Reputatie 3
Badge +9
Hoi LennartKester,

Bedankt voor je screenshots. Ik heb deze doorgegeven aan de technische afdeling en we gaan er naar kijken. Zodra we een update hebben hoor je van ons!

Groet,

Jeroen
Ik heb eigenlijk geen idee heb of ik een probleem heb met het uitlezen van de slimme meter. In mijn profiel staat dat hij dagelijks uitgelezen moet worden. Ik heb ook een Qbox, dus via de Qbox kan ik goed zien hoeveel ik gebruik.
Maar ik zou ook graag willen dat de meterstanden onder het kopje meterstanden regelmatig een update zouden krijgen. Nu staan er slechts 2 getallen. De 0 van de installatie, en de getallen van toen de Qbox geactiveerd werd.

Ik heb dus geen idee of dat wel zou moeten, of dat er redenen zijn om dat niet dagelijks/wekelijks/maandelijks aan te passen. Voor ik de slimme meter had had ik namelijk ook de Qbox, maar vulde ik die standen toch nog steeds ook in. Geeft toch een goede backup als er iets niet goed gaat met de Qbox.
Hey @Nina van Qurrent, heb je toevallig alweer een update?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Camiel,

Ik heb het even voor je nagekeken en we zijn er nog druk mee bezig. Zodra we nieuw hebben sturen we een update.

Groet,

Jeroen
Sinds begin december wordt het verbruik niet meer weergegeven in het dashboard. Dit is bij gas en stroom het geval. De instelling staat op dagelijks uitlezen. Normaal check ik het niet maar aangezien P1 geen data meer doorgeeft sinds een paar dagen naar mijn energylink. De reden waarom er geen data vanuit P doorgeeft weet ik niet.

Reputatie 2
Badge +5
Hi Mathieu ,

Bedankt voor je reactie en welkom op onze community. Fijn om te zien dat jij ons zo hebt gevonden.
De screenshots zijn duidelijk, er is blijkbaar een probleem met het uitlezen van de slimme meter. Wij gaan dit voor je onderzoeken.
Dit heb ik aangekaart bij onze technische dienst. Als hier meer duidelijkheid over is, zal ik je dit terugkoppelen als reactie op dit topic.

Groetjes,
Nathan
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @camielv,

Bedankt voor je geduld. We zijn je niet vergeten!
Helaas heb ik nog geen update voor je, maar zodra er een update is hoor je van me.
Fijne dag!

Groetjes, Nina
Sinds 1 januari wordt bij mij geen dagelijks verbruik meer weergegeven in het overzicht energieverbruik (zowel op de site als in de app). Het maandelijks voerzicht laat wél verbruik zien, en ook het meterstandenoverzicht wordt gewoon gevuld met dagelijkse waarden. Wat gaat hier mis?

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Mark,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Het lijkt er op dat je verbruiksoverzicht vanaf januari wordt gebaseerd op tweemaandelijkse meterstanden, terwijl er wel dagelijkse meterstanden worden uitgelezen.
Ik heb dit doorgezet naar mijn collega en we gaan dit verder voor je onderzoeken en oplossen. Zodra ik hierover terugkoppeling heb ontvang je van me bericht.

Camiel, helaas heb ik bij jou hierover nog geen update. We houden je op de hoogte. Zodra ik terugkoppeling heb hoor je het hier meteen.

Groet, Nina
Hallo,

Ook ik heb het probleem dat ik de meterstanden niet meer kan zien sinds half december. Bij electra blijven de grafieken leeg en bij gas word gemeld dat ik een slimme meter moet hebben(in de app). Ik heb contact gehad met Liander en die geven aan dat de slimme meters naar behoren functioneren en dat de gegevens naar Qurrent worden doorgestuurd.
Ik vind dit heel vervelend aangezien in juist zonnepanelen en een warmtepomp heb laten installeren en ik nu niet kan zien wat er gebeurt. En of de warmtepomp nog anders afgesteld moet worden.

Ik heb al meerdere mails gestuurd en met jullie helpdesk gebeld. Er is mij belooft dat er contact opgenomen zou worden. Helaas is dat tot op heden niet gebeurt.

Arend

Reageer