Sticky Beantwoord

Centraal topic: Meldpunt problemen met uitlezen slimme meter

• 8 april 2017
  • 162 reacties
  • 5046 keer bekeken

Toon eerste bericht

162 reacties

Badge
Ook hier geen al even data meer over mijn verbruik over de afgelopen dagen. Het is nu donderdagavond en zie alleen een beetje van maandag. Mijn frequentie van het uitlezen van de slimme meter staat op elk kwartier. Is er iets mis?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @RickIJ.

Bedankt voor je bericht.

Er zit één tot maximaal vier dagen vertraging in het weergeven van je energieverbruik door jee slimme meter.
Dit wordt veroorzaakt door het feit dat de meterstanden eerst langs de netbeheerder gaan en daarna bij ons nog door meerdere verwerkingsprogramma's moeten voordat het verbruik in de energiegrafieken kan worden getoond.

Groeten,
Julian
Badge
Hoi @RickIJ.

Bedankt voor je bericht.

Er zit één tot maximaal vier dagen vertraging in het weergeven van je energieverbruik door jee slimme meter.
Dit wordt veroorzaakt door het feit dat de meterstanden eerst langs de netbeheerder gaan en daarna bij ons nog door meerdere verwerkingsprogramma's moeten voordat het verbruik in de energiegrafieken kan worden getoond.

Groeten,
Julian

Zullen we de Qbox dan maar weer aanzetten?
Hoe kan iemand dan energie besparen zonder direct inzicht? En waarom is er dan een optie om het per kwartier uit te lezen?
Goedemorgen!

Ik ben sinds 20 december klant bij Qurrent op mijn nieuwe adres.
Nieuwbouw(huur)woning met warmtepomp, zonnepanelen, HR++ etc...
Overschot van opgewekte energie zonnepanelen wordt verdeeld in het complex, dus levert me verder niks op.
Ik zag steeds helemaal niks van het verbruik (stiekem hoopte ik misschien wel 0 op de meter te hebben ;-)
Onlangs door contact met de klantenservice ervoor kunnen zorgen dat ik nu íets van data terugzie in Mijn Energie en op de app.

Twee dingen blijven onduidelijk:

-Ik zie op dit moment (19-01-19) alleen data van 15-1 en 16-1. Waar zijn alle dagen daarvoor gebleven? Ik zou graag een idee van mijn gemiddelde verbruik krijgen, of dat in overeenstemming is met mijn maandbedrag. (Wat is eigenlijk de prijs per kWh...?)

-Waarom is er de optie "uitlezen per kwartier" (is nu actief) als je helemaal geen live data kunt bekijken?

Wie heeft hier een antwoord op... dank alvast!
Sinds 29 november kan ik geen data meer terug vinden in mijn overzichten.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ArnoudHeuvel.

Bedankt voor je bericht.

Allereerst wil ik je bedanken dat je hebt gekozen voor de allergroenste energie op je nieuwe woonadres.
Dat je geen energieverbruik van vóór 15 januari 2019 in kan zien komt doordat de uitleesfrequentie van je slimme meter op 15 januari 2019 is aangepast naar 'uitlezing per kwartier'.
Hiervoor stond deze uitleesfrequentie op 'maandelijkse uitlezing' en omdat we op 23 december 2018 zijn gestart met leveren, hadden we geen verbruiksgegevens over de maand december om in de energiegrafieken te tonen.

De mogelijkheid om je slimme meter per kwartier uit te laten lezen is bedoeld om je een gedetailleerder beeld van je energieverbruik te geven dan wanneer het hele energieverbruik over de gehele dag in één keer wordt geüpload. Op deze manier kun je, weliswaar enkele dagen nadat het verbruik heeft plaatsgevonden toch nog sluipverbruik opsporen en kijken hoeveel energie een bepaald apparaat bijvoorbeeld verbruikt.

@LeovanDijken momenteel zie ik je energieverbruik tot en met december 2018 terug in de energiegrafieken van Mijn Energie. Als jij dit niet kan zien, zou je dan een screenshot kunnen sturen van wat je momenteel wel te zien krijgt in je energiegrafieken?

Groeten,
Julian
Goedenavond,

Ik hoop dat dit de juiste plek is om het volgende te melden, anders hoor ik graag waar ik moet zijn.

In november heeft Stedin zowel voor gas als electra een slimme meter geplaatst. Op 24 januari is de meter voor electra wederom vervangen omdat er problemen waren met het op afstand uitlezen.

Op 11 februari ben ik overgestapt naar Qurrent en heb volgens mij enkele dagen daarna aangegeven dat ik graag de meterstanden elk kwartier laat uitlezen.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, maar helaas.. tot op heden zijn er nog geen metingen zichtbaar op mijn dashboard.

Is dit volgens verwachting, of gaat er bij het uitlezen nog iets mis?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MHerrman.

Bedankt voor je bericht.

Ik heb zojuist je klantgegevens er bij gepakt en zag dat de uitleesfrequentie van je slimme meter momenteel al op 'elk kwartier uitlezen' staat. Desondanks heeft je slimme meter tot op heden nog geen kwartierlijkse standen geüpload in je energiegrafiek.
Ik heb de uitleesfrequentie daarom zojuist opnieuw ingesteld op 'elk kwartier uitlezen' . Hopelijk zorgt dit ervoor dat je binnen nu en vier dagen (dit is de vertraging die standaard in de weergave van je meterstanden zit) wel je energieverbruik per kwartier gespecificeerd terug zal zien. Als dit niet het geval is hoor ik het uiteraard graag van je. Ik zal dan de hulp van onze IT-afdeling inschakelen.

Groeten,
Julian
@Julian van Qurrent

Bedankt, het werkt nu perfect!

Mocht je de IT'ers binnenkort weer spreken: de mail welke ik heb gehad met de mededeling dat de meterstanden nu elk kwartier worden uitgelezen heeft als onderwerp dat ze dagelijks worden uitgelezen. Dat blijkt gelukkig gewoon elk kwartier te zijn; wellicht kunnen ze dit het onderwerp van de mail hier nog op aanpassen.
Reputatie 2
Badge +9
Hi @MHerrman,

Goed om te horen dat alles weer werkt!
En bedankt voor je oplettende reactie, ik ga het doorgeven!

Groet, Joost
Reputatie 2
Badge +9
Kleine update voor @MHerrman:
We hebben het inmiddels aangepast!

Bedankt voor je oplettendheid 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen