Sticky Beantwoord

Centraal topic: Meldpunt problemen met uitlezen slimme meter

  • 8 april 2017
  • 162 reacties
  • 10687 keer bekeken

Beste mensen van Qurrent, bij mij werken bij zowel gas als elktra de maand- en weekoverzichten niet. Mijn verbruik is wel in het jaaroverzicht te zien maar het week en maandoverzicht blijft leeg. Wat kan dat zijn? mvg Jan van Workum
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 12 september 2017, 10:13

[UPDATE 12 SEPTEMBER 2017]

Voor wie geen data had in de app en Mijn Energie omdat er een gat in de data zat die wij van de slimme meter doorkregen waarbij die kleiner dan 10 dagen was was het inzicht al hersteld.

Bij diegenen waarbij de slimme meter langer dan 10 dagen 'eruit lag', moesten nog even wachten op de oplossing. Vandaag het goede nieuws dat onze IT- afdeling de oorzaak zojuist achterhaald.

Het gaat om twee elementen in het systeem die aangepast moeten worden door developers. Zij gaan hier deze week direct mee aan de slag. Voor een groot aantal mensen is het al direct opgelost, jullie data hoort nu weer inzichtelijk te zijn:
@JerryVerhoef
@JvanWorkum
@MarkdeKam
@Hans van den Heuvel
@JSiebring
@W.H.H. van Heugten
@MrG
@JohnKemmer
@JohnRoele
@Jurgen
@Grublit
@Frank2017
@Dolde Grieze
@RobinMeijering

Zodra het volledig bij iedereen verholpen is geven wij weer een update. Mochten jullie daarna nog geen volledig inzicht hebben horen wij het graag!

Bedankt voor jullie geduld!
Groetjes,
Bekijk origineel

162 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Kleine update voor @MHerrman:
We hebben het inmiddels aangepast!

Bedankt voor je oplettendheid 🙂
Reputatie 2
Badge +9
Hi @MHerrman,

Goed om te horen dat alles weer werkt!
En bedankt voor je oplettende reactie, ik ga het doorgeven!

Groet, Joost
@Julian van Qurrent

Bedankt, het werkt nu perfect!

Mocht je de IT'ers binnenkort weer spreken: de mail welke ik heb gehad met de mededeling dat de meterstanden nu elk kwartier worden uitgelezen heeft als onderwerp dat ze dagelijks worden uitgelezen. Dat blijkt gelukkig gewoon elk kwartier te zijn; wellicht kunnen ze dit het onderwerp van de mail hier nog op aanpassen.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MHerrman.

Bedankt voor je bericht.

Ik heb zojuist je klantgegevens er bij gepakt en zag dat de uitleesfrequentie van je slimme meter momenteel al op 'elk kwartier uitlezen' staat. Desondanks heeft je slimme meter tot op heden nog geen kwartierlijkse standen geüpload in je energiegrafiek.
Ik heb de uitleesfrequentie daarom zojuist opnieuw ingesteld op 'elk kwartier uitlezen' . Hopelijk zorgt dit ervoor dat je binnen nu en vier dagen (dit is de vertraging die standaard in de weergave van je meterstanden zit) wel je energieverbruik per kwartier gespecificeerd terug zal zien. Als dit niet het geval is hoor ik het uiteraard graag van je. Ik zal dan de hulp van onze IT-afdeling inschakelen.

Groeten,
Julian
Goedenavond,

Ik hoop dat dit de juiste plek is om het volgende te melden, anders hoor ik graag waar ik moet zijn.

In november heeft Stedin zowel voor gas als electra een slimme meter geplaatst. Op 24 januari is de meter voor electra wederom vervangen omdat er problemen waren met het op afstand uitlezen.

Op 11 februari ben ik overgestapt naar Qurrent en heb volgens mij enkele dagen daarna aangegeven dat ik graag de meterstanden elk kwartier laat uitlezen.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, maar helaas.. tot op heden zijn er nog geen metingen zichtbaar op mijn dashboard.

Is dit volgens verwachting, of gaat er bij het uitlezen nog iets mis?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ArnoudHeuvel.

Bedankt voor je bericht.

Allereerst wil ik je bedanken dat je hebt gekozen voor de allergroenste energie op je nieuwe woonadres.
Dat je geen energieverbruik van vóór 15 januari 2019 in kan zien komt doordat de uitleesfrequentie van je slimme meter op 15 januari 2019 is aangepast naar 'uitlezing per kwartier'.
Hiervoor stond deze uitleesfrequentie op 'maandelijkse uitlezing' en omdat we op 23 december 2018 zijn gestart met leveren, hadden we geen verbruiksgegevens over de maand december om in de energiegrafieken te tonen.

De mogelijkheid om je slimme meter per kwartier uit te laten lezen is bedoeld om je een gedetailleerder beeld van je energieverbruik te geven dan wanneer het hele energieverbruik over de gehele dag in één keer wordt geüpload. Op deze manier kun je, weliswaar enkele dagen nadat het verbruik heeft plaatsgevonden toch nog sluipverbruik opsporen en kijken hoeveel energie een bepaald apparaat bijvoorbeeld verbruikt.

@LeovanDijken momenteel zie ik je energieverbruik tot en met december 2018 terug in de energiegrafieken van Mijn Energie. Als jij dit niet kan zien, zou je dan een screenshot kunnen sturen van wat je momenteel wel te zien krijgt in je energiegrafieken?

Groeten,
Julian
Sinds 29 november kan ik geen data meer terug vinden in mijn overzichten.
Goedemorgen!

Ik ben sinds 20 december klant bij Qurrent op mijn nieuwe adres.
Nieuwbouw(huur)woning met warmtepomp, zonnepanelen, HR++ etc...
Overschot van opgewekte energie zonnepanelen wordt verdeeld in het complex, dus levert me verder niks op.
Ik zag steeds helemaal niks van het verbruik (stiekem hoopte ik misschien wel 0 op de meter te hebben ;-)
Onlangs door contact met de klantenservice ervoor kunnen zorgen dat ik nu íets van data terugzie in Mijn Energie en op de app.

Twee dingen blijven onduidelijk:

-Ik zie op dit moment (19-01-19) alleen data van 15-1 en 16-1. Waar zijn alle dagen daarvoor gebleven? Ik zou graag een idee van mijn gemiddelde verbruik krijgen, of dat in overeenstemming is met mijn maandbedrag. (Wat is eigenlijk de prijs per kWh...?)

-Waarom is er de optie "uitlezen per kwartier" (is nu actief) als je helemaal geen live data kunt bekijken?

Wie heeft hier een antwoord op... dank alvast!
Badge
Hoi @RickIJ.

Bedankt voor je bericht.

Er zit één tot maximaal vier dagen vertraging in het weergeven van je energieverbruik door jee slimme meter.
Dit wordt veroorzaakt door het feit dat de meterstanden eerst langs de netbeheerder gaan en daarna bij ons nog door meerdere verwerkingsprogramma's moeten voordat het verbruik in de energiegrafieken kan worden getoond.

Groeten,
Julian


Zullen we de Qbox dan maar weer aanzetten?
Hoe kan iemand dan energie besparen zonder direct inzicht? En waarom is er dan een optie om het per kwartier uit te lezen?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @RickIJ.

Bedankt voor je bericht.

Er zit één tot maximaal vier dagen vertraging in het weergeven van je energieverbruik door jee slimme meter.
Dit wordt veroorzaakt door het feit dat de meterstanden eerst langs de netbeheerder gaan en daarna bij ons nog door meerdere verwerkingsprogramma's moeten voordat het verbruik in de energiegrafieken kan worden getoond.

Groeten,
Julian
Badge
Ook hier geen al even data meer over mijn verbruik over de afgelopen dagen. Het is nu donderdagavond en zie alleen een beetje van maandag. Mijn frequentie van het uitlezen van de slimme meter staat op elk kwartier. Is er iets mis?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Arjan033

Hetzelfde geldt voor jou. Door de nieuwe manier van verbruiksdata ophalen zou het probleem opgelost moeten zijn.

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Anjaj,

Onze nieuwe manier van verbruiksdata ophalen is nu live en hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn.
Meer informatie hierover vind je hier. Mocht je nu nog steeds dit probleem hebben, vernemen wij het graag van je.

Onze oprechte excuses dat het zo lang heeft geduurd.

Groet,
Tessa
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @anjaj,

Je hebt helemaal gelijk, je wacht al veel te lang op terugkoppeling.
Ik heb daarom zojuist gevraagd aan mijn leidinggevende of zij deze zaak specifiek met spoed kunnen behandelen met de IT-afdeling.
Mijn leidinggevende heeft deze escalatie toegezegd wat betekent dat de zaak sowieso woensdag 15 augustus met onze IT-collega's wordt besproken en er dan sowieso een update voor je zal zijn.

Tot die tijd vragen we om nog een heel klein beetje van je engelengeduld.

Groeten,
Julian
Hallo mensen,

Het is nu al een aantal maanden geleden dat ik een melding heb gedaan over onjuistheid van de gegevens is mijn qurrent. Nu krijg ik steeds een mail van jullie dat jullie nog aan een oplossing werken. maar dat dit zolang moet duren vind ik toch wel een kwalijke zaak. Men noemt dit ook wel aan het lijntje houden. ik verwacht dan ook binnen een 10 werkdagen een oplossing die adequaat is .

mvg

anja
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Amca,

Bedankt voor je bericht. Excuus voor mijn verlate reactie.

Ik heb zojuist even naar je Qbox gekeken in ons systeem. Wat gelijk opvalt is dat de Qbox niet meer online is geweest sinds 29 april 2018.
Om ervoor te zorgen dat de Qbox gaat werken en er eventuele updates of aanpassingen uitgevoerd kunnen worden is het van belang dat de Qbox eerst verbinding heeft met het internet.
Je kunt de internetverbinding met de Qbox herstellen door een harde reset uit te voeren. Hoe je dat voor jouw Qbox (Mono) doet vind je hier.

Mocht de harde reset op zichzelf de eerste paar keer niet werken dan helpt het vaak om je internetmodem eerst te resetten, voor je de harde reset opnieuw uitvoert.

Groeten,
Julian
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Arjan033,

Spijtig dat dit niet heeft geholpen. Onze technische afdeling is hierover ingelicht. Zodra het is opgelost, zullen wij je hierover informeren.

Update van moderator Tomer 17-7-2018
Wij hebben nog altijd geen update van de technische afdeling. Ik hoop snel een positief antwoord voor je te hebben!

Update van moderator Julian 1-8-2018
Helaas is er nog steeds geen update van onze technische afdeling. Ik heb gevraagd op welke termijn er wordt verwacht dat we een oplossing voor dit probleem kunnen bieden. Hopelijk kunnen we je snel goed nieuws brengen.


Groet,
Tomer
Beste community Qurrent,

Ik heb sinds mij dat ik zowel in de app als op de computer geen verbruik meer zie. Alleen als ik per jaar kijk dan zie ik tot mei nog verbruik. Is hier iets over bekend?

Vriendelijke groeten,

Anne-Marie
Op het dashboard wordt nu getoond dat de gegevens worden ingeladen (laatste keer: 28 juni), maar de gegevens in het energieoverzicht worden niet aangepast.
Hoi Arjan,

Heb je iets gehad aan de tip van mijn collega Julian?

Groetjes Lucia


Ik had het bericht niet gezien, omdat bij het bewerken van een bericht niet opnieuw een notificatie wordt verstuurd. Intussen heb ik het geprobeerd, maar het heeft bij mijn geen resultaat. Misschien willen jullie er nog eens naar kijken?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Anjaj,

De vraag om de gasdata opnieuw in te laden in Mijn Energie staat nog steeds uit bij onze technische afdeling helaas.
Bedankt voor je geduld!

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Arjan,

Heb je iets gehad aan de tip van mijn collega Julian?

Groetjes Lucia
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Arjan,

Ik zie het inderdaad. Ik ga dit doorgeven aan de technische afdeling.
Zodra ik meer weet, breng ik je op de hoogte!

Groet,
Tessa

Update van moderator Julian:
Mogelijk helpt het om de uitleesfrequentie van je slimme meter in Mijn Energie aan te passen naar 'tweemaandelijks' en eventjes later dit weer terug te zetten op 'dagelijks uitlezen'
Je doet dit door in het dashboard menu te kiezen voor profielmenu en hier te kiezen voor het kopje 'woning' (afbeelding 1). Ga in dit menu vervolgens naar beneden tot je bij het kopje 'energiemonitoring' komt. Hier kun je de uitleesfrequentie aanpassen (afbeelding 2).
Hoi Arjan033,

Dankjewel voor je bericht en welkom op onze community! :)

Ik zie dat de uitleesfrequentie op dagelijks staat, maar ik zie alleen tweemaandelijkse standen doorkomen. Ik heb het opnieuw op dagelijks gezet voor je. Mocht je over een week nog geen data kunnen zien, verneem ik het graag.

Groet,
Tessa


Hoi Tessa, ik zie nog geen data, wil je er nog eens naar kijken?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Arjan033,

Dankjewel voor je bericht en welkom op onze community! 🙂

Ik zie dat de uitleesfrequentie op dagelijks staat, maar ik zie alleen tweemaandelijkse standen doorkomen. Ik heb het opnieuw op dagelijks gezet voor je. Mocht je over een week nog geen data kunnen zien, verneem ik het graag.

Groet,
Tessa

Reageer