Beantwoord

Dashboard problemen

• 31 januari 2017
  • 11 reacties
  • 671 keer bekeken

Het dashboard komt nogal eens met verschillende en zeer verwarrende informatie. Zo heb ik dit jaar een gigantisch tegoed voor wel 4 huishoudens? en gebruik ik geen gas of toch wel? Soms nul, soms 21 en dan ineens weer 12?

Zo staat er ook steeds, dat er - 1 - een bericht staat in de inbox, waar vervolgens niets in blijkt te staan. Of de vraag: vul de meterstanden in om vervolgens te 'zien' dat die al ingevuld waren - dat had ik namelijk al gedaan -. Alleen, die zie ik dan weer niet verschijnen.

Ik wacht af en gun u de tijd, maar ik heb het idee dat er helemaal niet wordt gereageerd op - mijn - vragen. Want dit is niet de eerste die ik heb gesteld; met overigens een keurig antwoord, dat mijn vraag in behandeling is ...
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 4 april 2017, 13:40

Goedemiddag heren,

Ik wilde jullie graag even bedanken voor de toegezonden screenshots en natuurlijk een update geven over de stand van zaken!
Heb de technische dienst opnieuw benaderd voor deze kwesties op het dashboard.

Mijn collega Natalia en ik zullen jullie in de loop van de week een update geven over wat er uit het onderzoek is gekomen en in hoeverre dit is opgelost.

Bedankt voor jullie medewerking, geduld en begrip.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +2
Ik ondervind de zelfde vervelende data wisselingen.
Zo had ik gisteren 17 windelen i.p.v. 2 terwijl het er vanaf 1 jan. 3 horen te zijn.

Alleen al voor het milieu wordt er veel van Qurrent geaccepteerd.
Echter Qurrent mag weten dat het geduld eens eindig is.
Want ja dit soort van technologische data beheer moet gewoon correct worden weergegeven.
Anders zal het op lange termijn tegen Qurrent gaan werken.
Milieu freaks zijn ook controle freaks.
Dat wil ik gezegd hebben.
Badge +1
Ik ondervind dezelfde issues na de verhuizing van de systemen. Nog steeds erg trage website. De Qbox heeft geen verbinding meer (ook niet na de reset procedure). Hopelijk wordt alles snel opgelost.
Reputatie 2
Badge +4
Het dashboard komt nogal eens met verschillende en zeer verwarrende informatie. Zo heb ik dit jaar een gigantisch tegoed voor wel 4 huishoudens? en gebruik ik geen gas of toch wel? Soms nul, soms 21 en dan ineens weer 12?

Zo staat er ook steeds, dat er - 1 - een bericht staat in de inbox, waar vervolgens niets in blijkt te staan. Of de vraag: vul de meterstanden in om vervolgens te 'zien' dat die al ingevuld waren - dat had ik namelijk al gedaan -. Alleen, die zie ik dan weer niet verschijnen.

Ik wacht af en gun u de tijd, maar ik heb het idee dat er helemaal niet wordt gereageerd op - mijn - vragen. Want dit is niet de eerste die ik heb gesteld; met overigens een keurig antwoord, dat mijn vraag in behandeling is ...

Beste WillemTanja,

De verkeerde weergave van elektra en gas komt doordat je maar 4 van de 5 getallen van meterstanden hebt doorgevoerd. Wat goed refereert naar het min verbruik. Wij zullen de foutieve meterstand verwijderen.
Hierna zal je zelf weer een nieuwe meterstand door moeten geven via Mijn Energie zodat er ook een tweede meetpunt komt om data in de grafieken en het "Dashboard" te krijgen, dit omdat je nog over een ouderwetse meter beschikt die niet op afstand kan worden uitgelezen.

Let bij het doorgeven op, dat Elektra stand uit 5 getallen bevat en niet 4 getallen, dan zal het verbruikt ook goed worden weergegeven in de grafiek. De stand van gas klopt wel en dit wordt dan ook goed weergegeven.

Wat betreft het 1tje bij berichten, hier zullen we naar gaan kijken want dit is ook nieuw voor ons. Mogelijk dat dit na het invoeren van de nieuwe meterstanden is verholpen.

Groeten,

Niels
Bedankt voor de reactie. Het ziet er nu beter uit en ik zal de meterstanden voortaan correct invoeren. Nu nog even wachten op mijn inbox 'probleem'.
Reputatie 2
Badge +4
Ik ondervind de zelfde vervelende data wisselingen.
Zo had ik gisteren 17 windelen i.p.v. 2 terwijl het er vanaf 1 jan. 3 horen te zijn.

Alleen al voor het milieu wordt er veel van Qurrent geaccepteerd.
Echter Qurrent mag weten dat het geduld eens eindig is.
Want ja dit soort van technologische data beheer moet gewoon correct worden weergegeven.
Anders zal het op lange termijn tegen Qurrent gaan werken.
Milieu freaks zijn ook controle freaks.
Dat wil ik gezegd hebben.

Beste JanMeijers,

De reden dat je nog maar 2 Windtegoeden ziet in de Qurrent App of Mijn Energie is omdat er bij de verlening van het contract iets fout is gegaan met de activeren van dit Windtegoed.
Aangezien deze aanpassing nog niet is verwerkt omdat het om een datum gaat in het verleden, wil ik je nog even vragen om wat geduld dan zal de data van de 3 Windtegoeden in te zien en dan met terugwerkend kracht uiteraard.

Op het moment duurt het inderdaad wat langer voordat wij de vragen allemaal beantwoorden omdat we naast de vragen ook bezig zijn om nog wat kleine dingen op te lossen die door de overgaan naar een nieuwe server omgeving.

Alvast bedankt voor je geduld.

Groeten,

Niels
Reputatie 2
Badge +4
Bedankt voor de reactie. Het ziet er nu beter uit en ik zal de meterstanden voortaan correct invoeren. Nu nog even wachten op mijn inbox 'probleem'.

Bedankt voor je feedback WillemTanja,

Fijn dat je de gegevens weer goed kan inzien.

Groeten,

Niels
Weer even gekeken, na de reactie van Qurrent. Molen wekt nu nul kWh op - volgens dashboard info -, dus ook mijn deel staat nu op nul. Ik vind overigens het dasboard onhandig, in die zin dat als ik meterstanden in wil voeren - Qbox werkt hier niet -, ik naar 'Meterstanden' ga. Om er daar achter te komen dat ik ze daar niet in kan voeren.
Het is inderdaad verwarrend dat je geen meterstanden kunt invoeren via de keuze 'Meterstanden'.

Ik doe dit via het informatie-icoon in het 'gas-deel':

Badge +1
Na de upgrade van de systemen werkt bij mij de Qbox inmiddels weer. Het enige wat nog niet werkt is het dashboard wat nog steeds verkeerde gegevens toont (Zelf opgewekt 3210% en slechts 10kWh stroomverbruik in 2 maanden tijd):

Reputatie 2
Badge +8
Goedemiddag heren,

Ik wilde jullie graag even bedanken voor de toegezonden screenshots en natuurlijk een update geven over de stand van zaken!
Heb de technische dienst opnieuw benaderd voor deze kwesties op het dashboard.

Mijn collega Natalia en ik zullen jullie in de loop van de week een update geven over wat er uit het onderzoek is gekomen en in hoeverre dit is opgelost.

Bedankt voor jullie medewerking, geduld en begrip.

Groeten van Giulia

Goedemorgen,

Ons Qurrent Dashboard is niet actueel. De laatste gegevens zijn van half november 2019. We maken gebruik van een slimme meter en we hebben ingesteld dat de gegevens ieder kwartier uitgelezen worden. Wat kan ik doen om een actueel overzicht te hebben van ons energieverbruik?

Reageer