De meterstanden in Mijn Energie komen niet overeen met de meterstanden op mijn meter

• 12 januari 2018
  • 1 reactie
  • 81 keer bekeken

Ik heb het probleem dat de meterstanden die ik terug vind op Qurrent.nl totaal niet overeenkomen met de meterstanden op mijn meter (Landis Gyr+ E350). Mijn huidige meterstanden zijn namelijk: 489KWH en 141KWH. Terwijl ik op Qurrent de volgende meterstanden zie staan van in totaal 1500kwh. Alleen de maand december zou ik al 766kwh verbruikt hebben. Ik heb een vermoede dat er veel fout gaat met het uitlezen van de meterstanden aangezien de schatting van het verbruik eerst op 45000KWH per maand lag.

Hier nog wat details van de woning:
  • Nieuwbouw, heel goed geïsoleerd etc.
  • Apparaten zijn allemaal zuinig A+, A+++, etc.
  • Huishouden van 2 personen (die beiden fulltime weg zijn i.v.m. werk)
Telefonisch en via de mail is Qurrent zeer slecht bereikbaar, dus probeer ik het nu eens via de community.

Ik ben benieuwd of dit probleem bij meer mensen voorkomt.

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo SNijhof,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Je geeft aan dat je een lager verbruik hebt, dan het verbruik dat wij van de slimme meter doorkrijgen. Het lijkt er op dat wij een andere meter uitlezen.
Inmiddels heb je foto's toegestuurd, en mijn collega gaat hiermee voor je aan de slag. Wanneer ze terugkoppeling heeft over deze meterstanden en het verbruik dan hoor je van haar.

Groet, Nina

Reageer