'Door Qurrent ingeschat verbruik' is weg

  • 1 februari 2017
  • 55 reacties
  • 6367 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +4
Sinds januari heb ik in Mijn Energie geen lijn meer voor 'Door Qurrent ingeschat verbruik'. Het vinkje staat aan en 'Vergelijkbare huishoudens in Nederland' wordt gewoon weergegeven net als altijd. Heeft iemand een tip om dat op te lossen?

55 reacties

Hier hetzelfde....al reactie gehad????
Reputatie 1
Badge +4
Nee, nog niets gehoord en het 'probleem' is er ook nog. Jammer, want ik vind het wel inspirerend om mijn verbruik onder die lijn te houden. Ik wacht nog een paar weken af tot alle computerproblemen zijn opgelost en ga dan maar eens bellen. De uitkomst al ik hier melden.
In de jaargrafiek staat boven december 2016 bij mij een donkerblauwe stip.

Als ik op die stip ga staan met de cursor dan zie ik de volgende tekst: "Ingeschat jaarverbruik, december 2016: xxx,xx kWh".

Ik vermoed dat de horizontale donkerblauwe lijn in 2016 voor 2017 is vervangen door de donkerblauwe stip boven december 2016 in de jaargrafiek.

Het is zo dan inderdaad wel lastiger om het dagelijks verbruik te vergelijken met het ingeschatte verbruik.
Bij mij geen stippen en nu ook geen ingeschat verbruik bij stroom meer........
Reputatie 1
Badge +4
Nu is ook de lijn voor de periode voor januari verdwenen.
Ik zie in de grafieken nu weer een donkerblauwe lijn voor het ingeschatte jaarverbruik.
Reputatie 1
Badge +4
Mooi! Er wordt dus aan gewerkt. Bij ons is de blauwe lijn nog steeds weg.
De blauwe lijn is nu weer weg.
Reputatie 1
Badge +4
De blauwe lijn van het ingeschatte verbruik, die sinds januari weg was, is terug!!!
En de bedragen in het scherm 'termijnbedragen aanpassen' kloppen nu ook beter 🙂
Reputatie 2
Badge +8
Hoi B.Fris!

Je zult vast denken; 'Wat gebeurd er allemaal daar in de MijnEnergie omgeving?'
Wij zitten momenteel flink te sleutelen met diverse onderdelen op de MijnEnergie pagina, en dan nog de mooie MijnEnergie en Qurrent app 2.0 in het vooruitzicht!

Leuk dat je deze melding aan ons doorgeeft. Het is altijd fijn als de positieve veranderingen ook worden medegedeeld.


Groeten van Giulia
Reputatie 1
Badge +4
Nog een leuk nieuwtje: als er een mail binnenkomst over een topic op de Community dan kan ik vanauit die mail direct naar dat bericht gaan zonder in te loggen.
Om te reageren, of om andere topics te bekijken, moet er dan natuurlijk wel eerst worden ingelogd.
Reputatie 2
Badge +8
Leuk hé?
Fijn om te lezen dat je net zo blij bent als dat wij zijn.

Wederom bedankt voor je positieve reacties Barbara!

Groeten van Giulia
Reputatie 5
Badge +14
Het lijntje is terug maar als ik zou moeten verbruiken zoals Qurrent voorstelt kan ik beter een vuurtje stoken.
Reputatie 2
Badge +8
Wordt aan gewerkt John, nog even wachten ;)

Groeten van Giulia
Reputatie 1
Badge +4
Sinds gisteren is bij Stroom de blauwe lijn van het Ingeschat jaarverbruik weer weg, bij Gas staat hij op nul. T/m 31 december zijn ze nog gewoon zichtbaar, maar bij de jaarwisseling is er dus iets veranderd.
Reputatie 3
Badge +10
ik zie in het overzicht van mijn qurrent, dat de inschatting door qurrent voor mijn verbruik op "0" staat, wat is hier de reden van?

mochten andere denken wat is het energie verbruik hoog, komt door mijn EV auto die 30KW per dag verbruikt.

@Giulia van Qurrent

kun je navraag hier over doen, ik denk dat meerdere dit wel zullen hebben.

groet,
richard

Reputatie 1
Badge +4
Bij mij staat het ingeschat verbruik voor Gas sinds 1 januari op 0.
Voor Stroom is de blauwe lijn helemaal weg.
T/m 31-12 ziet alles er nog uit zoals het was, dus met de blauwe lijnen op de juiste hoogte.

Reputatie 2
Badge +5
Hoi B.Fris,

Bedankt voor de screenshots. Ik kan je aangeven dat op dit moment de uitleesfrequentie van de slimme meter nog op 2-maandelijks vermeld staat. Vandaar dat er nog geen verbruik genoteerd staat.
Indien jij specifieker inzicht wil hebben in het verbruik, is dat geen probleem. Dan kan ik de uitleesfrequentie omzetten naar dagelijks uitlezen omzetten.
Ik hoor graag hoe jij hierover denkt!

Groetjes,
Nathan
Reputatie 1
Badge +4
Dag Nathan, dank voor het uitzoeken!

Waarom hebben jullie de uitleesfrequentie op 2-maandelijks gezet?
Hij stond echt op dagelijks zoals ook te zien is in het Meterstanden overzicht in Mijn Energie.
Daar kan ik dus zien dat jullie de frequentie op 26-11-2017 hebben omgezet.
Waarom??
De optie om het zelf weer naar dagelijks terug te zetten zie ik niet meer.
Is die verdwenen?
Dan is het inderdaad een uitstekend idee als jij het weer terugzet naar dagelijks.

Maar eigenlijk snap ik jouw antwoord toch niet helemaal.
Mijn probleem is niet dat er geen verbruik wordt gemeten, want dat wordt er wel, dat zie je in de screenshots.
Mijn probleem is dat het 'ingeschat verbruik' weg is. Dat was er tot 1 januari wel zoals je in de screenshots ook kunt zien.
Komt dat door dat tweemaandelijks uitlezen???

En als je toch met mijn account bezig bent, kun je dan zien hoe het komt het dat de verlenging waar we in november/december contact over hebben gehad nog niet zichtbaar is in Mijn Energie?

groet,
Barbara
Reputatie 2
Badge +5
Hey Barbara,

Zelf durf ik er geen vinger op te leggen waar het precies aan ligt waardoor wij het uitlezen van de slimme meter hebben teruggezet naar tweemaandelijks uitlezen. Daarentegen pas ik dit direct weer aan naar de oorspronkelijke wijze, namelijk dagelijks uitlezen. Wat jij aangeeft met betrekking tot het ingeschatte verbruik, dit is inderdaad juist. Door de aanpassing naar het tweemaandelijks uitlezen, is dit gereset.

Met betrekking tot de verlenging, die zal per 20 januari 2018 ingaan. Op het moment dat de overeenkomst van de verlenging is ingegaan, zal deze ook gepresenteerd worden op jouw Mijn Energie pagina.

Groetjes,
Nathan
Reputatie 1
Badge +4
Goeiemorgen Nathan,

Het uitlezen staat inderdaad sinds vrijdag weer op dagelijks. Dank daarvoor!
Maar de blauwe lijn van het ingeschatte verbruik is bij stroom nog steeds weg en bij gas loopt hij op de nullijn.
Is er dan nog iets anders aan de hand?

groetjes,
Barbara
Reputatie 3
Badge +9
Hoi B.Fris,

Ik kan de blauwe lijnen inmiddels weer zien! Is dit bij jou ook het geval? :)

Groet,

Jeroen
Reputatie 1
Badge +4
Dag Jeroen,

Nee bij mij zijn ze nog steeds weg vanaf eind december.

groeten,
Barbara
Ik had vorige week nog inzicht in het geschatte verbruik van Qurrent, maar nu is het weer verdwenen hoe kan dat?
Mvgr Robert Roetgerink
Reputatie 1
Badge +4
Nog steeds geen blauwe lijn 😢
Is er iemand die een oplossing weet??

Reageer