'Door Qurrent ingeschat verbruik' is weg

• 1 februari 2017
  • 55 reacties
  • 6375 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +4
Sinds januari heb ik in Mijn Energie geen lijn meer voor 'Door Qurrent ingeschat verbruik'. Het vinkje staat aan en 'Vergelijkbare huishoudens in Nederland' wordt gewoon weergegeven net als altijd. Heeft iemand een tip om dat op te lossen?

55 reacties

Reputatie 5
Badge +13
😊
Reputatie 5
Badge +14
Ja, hij is er weer. Alsof ie nooit is weggeweest.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi allemaal, ik kom met goed nieuws! 🎂

De data voor de lijn over het geschat verbruik van 2018 is opnieuw ingeladen in het Mijn Energie systeem. Ik heb het zojuist gecontroleerd en zowel bij mensen die de lijn sinds 1-1-2018 misten als eerder is de lijn weer terug.

@B.Fris en @JohnKemmer ik heb het ook bij jullie gecontroleerd en ik zie de lijn weer sinds 1-1-2018 :)

Mocht iemand de lijn nog missen hoor ik het graag.

Groet, Tanja
Reputatie 3
Badge +9
Hoi B.Fris,

Bedankt voor je geduld! We zijn nog bezig om dit voor je op te lossen. Zodra we een update hebben laat ik het weten.

Groet,

Jeroen
Reputatie 1
Badge +4
...
Reputatie 5
Badge +14
Als je de blauwe lijn even uit vinkt omdat in het grafiek de bijgeschreven waarden wind opwek niet kunt aflezen en vervolgen weer aan vinkt komt de blauwe lijn niet meer terug.
Reputatie 2
Badge +5
Hi Dolde,

Je hebt gelijk. Het jaar 2018 zou geen probleem moeten veroorzaken 😉 . Daarentegen is onze ICT afdeling erg druk met dit in orde te maken.
Jullie zullen de eerste zijn die het horen!

Groetjes,
Nathan
Badge +3
Hoi B. Fris,

Ik heb onze technische afdeling hiervan op de hoogte gesteld. Zodra de blauwe lijn weer inzichtelijk is, zullen wij je hierover berichten.

@RobertRoetgerink, ook voor jou heb ik deze kwestie doorgezet naar onze technische afdeling.

Groet,
Tomer

Hallo moderatoren van Qurrent,

Ik zag in een paar antwoorden van moderatoren dat dit een probleem alleen voorkomt bij klanten als zij zich in 2018 bij Qurrent hebben aangesloten.
Dit is niet juist omdat er meerdere Qurrent leden zijn, welke al eerder eerder dan 2018 bij Qurrent zijn aangesloten, die ook last hebben van het ontbreken van de "blauwe" lijn.
Verder kan kan ik mij ook vinden in de (algemene?) klacht, dat het ernstig schort aan regelmatige updates over de voortgang van de oplossingen van het probleem/de problemen.
Dus moderatoren blijf de mensen van de ICT achter hun kleding 😉 zitten (ik neem aan dat ze geen vodden dragen).

Groet van D'olde
Reputatie 4
Badge +8
Hoi B. Fris,

Ik heb onze technische afdeling hiervan op de hoogte gesteld. Zodra de blauwe lijn weer inzichtelijk is, zullen wij je hierover berichten.

@RobertRoetgerink, ook voor jou heb ik deze kwestie doorgezet naar onze technische afdeling.

Groet,
Tomer
Reputatie 5
Badge +13
Iets afspreken is het makkelijkste, ik stuur je na volgende week als ik terug ben een PB 🙂
Reputatie 1
Badge +4
Graag!!
Moet ik iets afspreken, of gewoon langs komen fietsen?
Reputatie 5
Badge +13
@B.Fris graag gedaan, al kom ik hopelijk snel met beter nieuws.

Ik denk (weet niet zeker) dat dit lang duurt omdat de nieuwe App/ME het in eerste instantie zou oplossen en daarnaast veel van de IT focus afgelopen maanden heeft gelegen op een stabiele server en en betere processen voor de klanten/klantenservice zodat de bereikbaarheid weer op-en-top wordt.

Kopje koffie doen op kantoor lijkt mij een leuk en nuttig idee. Ik ben aankomende week afwezig en twee weken erna enorm druk, maar erna lijkt het me een goed idee als jou dat ook uitkomt.

Groetjes, Tanja
Reputatie 3
Badge +6
Ook bij mij de blauwe lijn "gestolen"? We moeten de computer nog beter beveiligen, lichtje uit, ook als je maar even weg loopt,.....ik blijf het toch zeggen hoor !!
Reputatie 1
Badge +4
Dank je @Tanja van Qurrent
Nu voel ik me weer een beetje gehoord als klant.
Wel bijzonder toch dat en jij en @Nina van Qurrent en @Tessa van Qurrent en @Tomer van Qurrent en @Jeroen van Qurrent hier allemaal mee bezig geweest zijn en dat het steeds weer bij @Els van Qurrent onder de aandacht wordt gebracht en ook bij IT, maar dat er nooit iets terug komt.
Ik moet er niet aan denken wat zou kunnen zeggen over jullie interne organisatie🤔.
Ik kom graag eens koffie drinken!
Bijzonder hartelijke groeten,
Barbara
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Barbara en alle andere die meelezen :)

Ik heb zojuist IT en Els hierover gesproken:
  • De lijn over het geschat verbruik is gekoppeld aan iedereens persoonlijke 'Gemiddelde jaarverbruik'. Dit krijgen wij door van de netbeheerders.
  • Deze data van 2018 moet ingeladen worden in ons Mijn Energie systeem. Mensen die pas na 2018 klant zijn geworden zouden hierdoor die lijn missen.
Ik heb nogmaals 'duidelijk' aangekaart:
  • Wanneer wordt de verwachte verbruiksdata van 2018 ingeladen?
  • Een aantal mensen die voor 2018 klant zijn geworden missen de lijn of staat deze sinds 1-1-2018 op 0. Hoe zit het met de oplossing hiervoor?
Hopelijk heb ik snel duidelijk antwoord voor iedereen
Reputatie 1
Badge +4
Beste @Tomer van Qurrent, je bedoelde in bovenstaand bericht @RobertRoetgerink👵🏻.
Maar ik ben nog steeds wel heel benieuwd wat Els en @Nina van Qurrent inmiddels in de afgelopen weken hebben ontdekt.
Begrijp je dat? Als jij iemand een vraag stelt of ergens een probleem meldt, hetzij binnen Qurrent danwel ergens in de wereld daarbuiten, dan verwacht je toch ook op een gegeven moment, zeker als het oplossen lang duurt, iets van een update. Of niet?
Je schrijft dat je contact zult opnemen zodra het is opgelost. Maar als het opgelost is dan merken wij, de gebruikers, dat meteen en dan hoef je dus helemaal geen contact met ons op te nemen. Dat doen wij zelf dan wel, met de melding dat we weer helemaal happy zijn met Mijn Energie.
Tenzij je iets van een leuke uitleg hebt of zo, dan is het altijd leuk als je dat meldt.
Het probleem bij Qurrent zit (structureel) juist in de periode waarin zaken nog niet zijn opgelost en waarin wij af en toe iets van jullie zouden willen horen. Dat is toch niet zo gek?

hartelijke groet,
Barbara
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @B.Fris en @RobertToetgerink,

Dank voor jullie berichten.

Ik heb voor jullie beiden een notitie gemaakt en uitgezet naar onze technische afdeling. Zij pakken deze kwestie op, en wij nemen direct contact met jullie op zodra dit is opgelost.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +4
Goeiemorgen @Nina van Qurrent, jij hebt dit issue, dat op zich al een hele tijd loopt, 23 dagen geleden bij @Els van Qurrent gemeld. Nou kan het natuurlijk zijn dat ze griep heeft gehad en misschien ook nog een week je skieen en ook nog heel erg druk met van alles, allemaal denkbaar.
Maar helemaal geen reactie, ook niet van een vervanger/ster, zelfs geen tussentijdse update, dat is toch niet normaal?
Echt ik ben nog steeds een supergrote fan van Qurrent, de meest groene stroomleverancier van Nederland 🙂 (voor gas is dat me nog niet helemaal duidelijk) maar dat communiceren....
Reputatie 1
Badge +4
Goedemorgen @Els van Qurrent , kun je misschien al *iets* zeggen over oorzaak/voortgang/plan?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi allemaal,

We hebben de vraag nog uitstaan bij Els. We hopen er snel bij jullie op terug te komen!

Groet,
Tessa
Reputatie 5
Badge +14
Dit euvel staat volgens mij niet in verband met enig overstapmoment. bij mij is de blauwe lijn vanaf 1 januari ook verdwenen en mijn contractperiode is augustus. Lijkt toch ergens een foutje in de software te zitten en nu voor de 2e keer.
Badge +3
Hallo allen, en Els van Qurrent in het bijzonder,

Ook ik kan melden dat vanaf 1 januari 2018 de blauwe lijn van het "Door Qurrent ingeschat verbruik" bij de Stroomgrafieken bij mij is verdwenen en bij de Gasgrafieken op 0 staan. Zie de bijgaande maandgrafieken van dec 2017 en jan 2018.
Ik zou het toch wel fijn vinden als dit wordt opgelost voordat de nieuwe website wordt opgestart.

Groet van D'olde Grieze

Reputatie 3
Badge +8
Hallo @B.Fris en @RobertRoetgerink,

Bedankt voor jullie berichten. Robert, ik heb je reactie naar dit topic verplaatst.
Het klopt dat het geschat verbruik vanaf januari bij stroom ontbreekt, en bij gas op nagenoeg 0 staat.
Dit is onder de aandacht gebracht bij @Els van Qurrent en ik hoop dat we hier snel een oplossing voor hebben. Als hier meer nieuws over is, dan hoor je dit hier op de community.

Groet, Nina
Reputatie 1
Badge +4
Haha, de Gremlins! Ja zoiets. Ik heb ook de gaslijn op nul lopen.
Benieuwd wat er gebeurt bij de verlenging, morgen......
Reputatie 4
Badge +12
Ik zie trouwens ineens die blauwe lijn bij het gas weer wel, zij het nog met allemaal nullen. Bij elektriciteit nog niet.

Groet, Frans

Reageer