Beantwoord

Eenmalige download verbruikgegevens per dag mogelijk (langer dan 1 week per keer?)

• 17 januari 2019
  • 8 reacties
  • 278 keer bekeken

Hoi!

Is het mogelijk om een download van mijn verbruik te doen, per dag, gas en stroom, zoals nu kan via de "Mijn Qurrent" omgeving, maar dan 1 bestand voor alle dagen sinds het start gebruik (okt 2016)?

Ik kan dat nu zelf doen als ik mijn gegevens downloadt uit de "Mijn Qurrent" omgeving, maar dan moet ik steeds 1 week in het verleden selecteren, dan 1 bestandje downloaden voor stroom, en een aparte voor gas, dan de volgende week in het verleden selecteren en het weer apart voor stroom en gas doen.

Is er een mogelijkheid om 1 CSV bestand te downloaden van mijn verbruik per dag, sinds de start van verbruik? Of misschien twee, een voor stroom en 1 voor gas?

Achtergrond:
Sinds november vorig jaar houd ik via de P1 poort van de slimmer meter, mijn eigen verbruik bij en stop dat in een database voor analyse, dat werkt prima. Echter, ik zou graag ook de data uit het verleden daaraan toevoegen.

Groet,
Arno&Heddy
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 21 januari 2019, 16:31

Hoi @HeddyJansen.

Helaas zal de data niet op een andere manier beschikbaar worden gemaakt dan in een JSON-bestand.
Deze zegt niet veel als je weinig verstand hebt van programmeren maar helaas kan de data niet op een andere manier beschikbaar worden gemaakt.

Mijn excuus voor het ongemak.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @HeddyJansen .

Bedankt voor je bericht.

Omdat per 1 januari 2019 de stekker uit de server achter de Qbox is getrokken, is deze data momenteel niet meer beschikbaar.
Er zijn echter meer klanten die vragen om deze data alsnog te kunnen downloaden. Daarom heb ik je op een lijst gezet die ik reeds naar de manager van onze IT-afdeling heb gestuurd.

Er zal binnen onze IT-afdeling een overleg plaatsvinden over wat we kunnen aanbieden met betrekking tot deze historische data. Van het uitkomst van dit overleg houden we je uiteraard op de hoogte.

Groeten,
Julian
Hoi @HeddyJansen .
...
Er zal binnen onze IT-afdeling een overleg plaatsvinden over wat we kunnen aanbieden met betrekking tot deze historische data. Van het uitkomst van dit overleg houden we je uiteraard op de hoogte.
...

Hoi Julian, bedankt voor je reactie. Tof dat het meegenomen wordt in overleg. De data is (voor mij als klant) nog wel beschikbaar, maar op een bijzonder onhandige manier dus. Misschien dat die nuance iets uitmaakt voor jullie.

Ik hoop van harte dat er een vervolg op komt.

bedankt!
Arno&Heddy
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @HeddyJansen.

Helaas zal de data niet op een andere manier beschikbaar worden gemaakt dan in een JSON-bestand.
Deze zegt niet veel als je weinig verstand hebt van programmeren maar helaas kan de data niet op een andere manier beschikbaar worden gemaakt.

Mijn excuus voor het ongemak.

Groeten,
Julian
Hoi @Julian van Qurrent ,

Bedankt voor de vlotte reactie, heel fijn! Maar, ik ben verward door jouw antwoord:
  • Je geeft aan dat data helaas niet anders dan in JSON aangeboden kan worden. Maar, als ik mijn energie gegevens downloadt, krijg ik een CSV bestand, geen JSON.
  • Maar dat was mijn vraag ook niet: Mijn vraag was namelijk of ik al mijn verbruikgegevens (vanaf 17 oktober 2016) in 1x kan downloaden op dagniveau voor zowel gas als stroom. Dat moet nu apart voor stroom en gas en dan maximaal een week per keer.
Die gegevens zijn nu al beschikbaar voor download via het dashboard, maar zoals gezegd apart voor stroom en gas en als ik per dag wil zien wat ik gebruikt heb, moet ik dat in blokken van een week per keer downloaden. Dat zijn in mijn geval 118 weken (iets meer dan 2 jaar) maal 2 (1x stroom, 1x gas), 236 bestandjes.

Mijn vraag is dus: is het mogelijk om alles in 1 bestand (of 2 als stroom en gas apart moeten) te downloaden, met daarin per dag wat ik verbruikt heb. En als dat in JSON zou ik dat zelfs superfijn vinden, want ik programmeer inderdaad en kan daar beter mee overweg dan een CSV bestand zoals dat nu wordt aangeboden op de site.

Groeten,
Arno Jansen
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Arno,

Dankjewel voor je reactie.
De bestanden die je nu op Mijn Energie downloadt krijg je in een CSV bestand.
We zijn nu aan het kijken of het mogelijk is om het historische verbruik in één bestand toe te sturen. Dat bestand zou dan een JSON-bestand zijn.
Ik hoop dat we je daar deze week meer informatie over kunnen geven, je hoort snel meer van ons!

Groet, Joost
Dat zou geweldig zijn, ik kijk met smart uit naar de json 🙂 Overigens wat mij betreft: hoe hoger de resolutie, hoe beter natuurlijk. Down samplen kan altijd nog

Groet, Arno
Ik heb dezelfde wens/vraag. Het is nog (steeds) niet mogelijk om voor een langere periode dan een week het verbruik per dag te kunnen downloaden. Komt deze functionaliteit alsnog beschikbaar?
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @EricJanssen,

Bedankt voor je bericht.

Het is helaas niet mogelijk om je data te downloaden per dag, over een langere periode dan een week. Op het moment staat dit ook niet in de planning om geïmplementeerd te worden. Ik moet je dus helaas teleurstellen.

Groet, Simon

Reageer