Excel sheet om de huidige stand van je jaarnota te zien.

• 16 maart 2017
  • 7 reacties
  • 2490 keer bekeken

Hallo community,

Daar ik nogal een freak ben als het aankomt op opwekken en monitoren van m'n energieverbruik, heb ik in Excel een overzicht gemaakt van de huidige stand van mijn jaarnota, zodat ik nooit voor verrassingen kom te staan (zie afbeeldingen). Deze deel ik met jullie.

Het enige dat je hoeft in te vullen zijn de blauwe velden in het 'standen' tabblad. De standen in de linkerkolom vind je op je jaarrekening, evenals de begindatum. De standen in de rechterkolom vind op je (slimme) meter. Indien je een ander contract heb, kun je in het tabblad 'berekening' de prijzen aanpassen.

Voor Domoticz gebruikers: Je kunt via de api van Domoticz de standen realtime, rechtstreeks importeren. Je hoeft dan alleen maar het Excelbestand te openen om de huidige stand van je jaarrekening te bekijken. Indien er iemand is die daar belangstelling voor heeft, zal ik delen hoe dat in z'n werk gaat.

Aangezien ik het Excelbestand niet hier kan uploaden, deel ik hem via: http://www.aletta.nl/eigen_berekening_jaarnota.xlsx

Regards,

jeroen

.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jeroen, mooi overzicht!

Houd je overzicht ook rekening met kosten zoals belasting, netbeheerderskosten, belastingkorting en vastrecht?

Groeten van Tanja
Ja, dat staat allemaal in het tweede tabblad uitgesplitst.
Reputatie 5
Badge +13
Ohja ik zie het in het document. Nice! 🙂
Thx
Hallo Jeroen

in de excel eigen_berekening_jaarnota.xlsx
is er een verwijzing naar
http://192.168.15.13/admin/test.php

die test.php kan die ook op aletta.nl ?

en ja ik heb belangstelling in hoe het werkt.
uitleg graag.
thnx

wim
Badge
@JeroendeJonge ziet er goed uit!!
Gelijk even geprobeerd natuurlijk want mijn contract loopt binnenkort af.
Er staan wat dingen in die ik op de offerte van Qurrent niet terug vind
Gas:
Opgeslagen, Co2 compensatie, Regiotoeslag.

Stroom:
Opgeslagen, Opslag GVO, en korting vastrecht.

Is dit al in de kw prijs verwerkt, weet jij dat?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @Gerrit1507,

Deze kosten maken wel allemaal deel uit van de prijsopbouw. Voor de exacte tarieven die voor jou gelden kan je het beste in je contract kijken.

Groet,

Fokke

Reageer