Beantwoord

Extreem hoog gasverbruik gemeten op 2 dagen

• 21 november 2017
  • 5 reacties
  • 344 keer bekeken

Ik kijk met regelmaat op het online overzicht voor mijn verbruik. Het blijkt dat er (opeens) op twee dagen in september ruim 1000m2 gas zou zijn verbruikt. Nog afgezien van de vraag of een particulier überhaupt zoveel gas op een dag kan verstoken; de hoofdkaan is dichtgezet vanwege kluswerkzaamheden (behalve die twee dagen is in september geen verbruik geregistreerd). De vraag is dus wat hier aan de hand is en hoe dit kan worden opgelost, want een ding is zeker; die meting klopt niet en het gas is niet verstookt.
icon

Beste antwoord door JohnKemmer 22 november 2017, 11:21

Jawel, de meterstanden zijn uiteindelijk bepalend maar dit geeft toch aan dat er in de software van de qbox en/of "Mijn energie" een behoorlijke fout zit. Zodra de qbox geen verbruik meer meet slaat de boel op hol en dit hoofdzakelijk bij gasverbruik.
Hopelijk zit het dan wel in de software van "Mijn energie" en niet in de firmware van de qbox uiteindelijk krijgen we een geheel nieuw geprogrammeerde software omgeving voor de app en "Mijn energie". Anders moeten ze ook nog de qbox gaan vervangen.

Moderator aanvulling [ Nathan van Qurrent ]
Hi JDVeldman,

Erg vreemd dat er zo een hoog verbruik wordt aangegeven via Mijn Energie. Dit lijkt me niet te kloppen. Aangezien een verbruik van 1000 m³ binnen 2 dagen niet realistisch is, kan ik je sowieso aangeven dat dit niet klopt. Zeker als de hoofdkraan van de gasmeter dicht zit.
Daarentegen kan ik je vertellen dat wij in de maand september jouw meterstanden meerdere malen hebben uitgelezen. Wij hebben op 2 dagen in september geen meterstanden kunnen uitlezen, waardoor wij niet accuraat het verbruik kunnen presenteren. Dit zorgt dat jij met een hoog verbruik zit op Mijn Energie. Excuses hiervoor, want ik kan goed begrijpen dat dit verwarring met zich meebrengt. Dit is helaas niet aan te passen voor ons, dus je zit helaas met verkeerd gasverbruik op jouw profiel.
Ik zal je in een privébericht de meterstanden doorsturen van gas. Dan zie je meteen dat dit verbruik wat wij aangeven niet realistisch is 😉 .

Hopelijk is het met de uitleg van Frans, John( daarvoor bedankt heren! ) en mij wat duidelijker. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!

Groetjes,
Nathan

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Jawel, de meterstanden zijn uiteindelijk bepalend maar dit geeft toch aan dat er in de software van de qbox en/of "Mijn energie" een behoorlijke fout zit. Zodra de qbox geen verbruik meer meet slaat de boel op hol en dit hoofdzakelijk bij gasverbruik.
Hopelijk zit het dan wel in de software van "Mijn energie" en niet in de firmware van de qbox uiteindelijk krijgen we een geheel nieuw geprogrammeerde software omgeving voor de app en "Mijn energie". Anders moeten ze ook nog de qbox gaan vervangen.

Moderator aanvulling [ Nathan van Qurrent ]
Hi JDVeldman,

Erg vreemd dat er zo een hoog verbruik wordt aangegeven via Mijn Energie. Dit lijkt me niet te kloppen. Aangezien een verbruik van 1000 m³ binnen 2 dagen niet realistisch is, kan ik je sowieso aangeven dat dit niet klopt. Zeker als de hoofdkraan van de gasmeter dicht zit.
Daarentegen kan ik je vertellen dat wij in de maand september jouw meterstanden meerdere malen hebben uitgelezen. Wij hebben op 2 dagen in september geen meterstanden kunnen uitlezen, waardoor wij niet accuraat het verbruik kunnen presenteren. Dit zorgt dat jij met een hoog verbruik zit op Mijn Energie. Excuses hiervoor, want ik kan goed begrijpen dat dit verwarring met zich meebrengt. Dit is helaas niet aan te passen voor ons, dus je zit helaas met verkeerd gasverbruik op jouw profiel.
Ik zal je in een privébericht de meterstanden doorsturen van gas. Dan zie je meteen dat dit verbruik wat wij aangeven niet realistisch is 😉 .

Hopelijk is het met de uitleg van Frans, John( daarvoor bedankt heren! ) en mij wat duidelijker. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!

Groetjes,
Nathan

Reputatie 2
Badge +8
Dat begrijp ik JDVeldman ;)

Gelukkig zijn de MijnEnergie grafieken er voor het inzicht van bepaalde perioden.
De meterstanden die wij van de netbeheerder doorkrijgen, verwerken we op de jaarnota.

Groeten van Giulia
Reputatie 4
Badge +12
Hoi JD, als de meterstanden op het display van de meter en het overzicht "Meterstanden" in het dashboard lijken te kloppen, dan ligt het aan "Mijn Energie". Je jaarrekening is uiteindelijk gebaseerd op echte meterstanden, niet op verzonnen verbruik.

@G.J.vanDrie Had iets soortgelijks en had geen goede ervaringen met de oplossing:

https://community.qurrent.nl/mijn-energie-29/waarom-staat-er-in-mijnenergie-dat-ik-gas-heb-teruggeleverd-1884/index2.html#post12585

Groet, Frans
Allen,
Dank voor de berichten. Ik heb de meter gecheckt met de stand die Nathan heeft doorgegeven, dat klopt. Het was alleen nogal schrikken opeens 2x 1000m3 gas incl de kosten in MijnEnergie te zien verschijnen...
Joost

Reageer