Vraag

Gasmeter dashboard verbruik?

• 24 december 2017
  • 4 reacties
  • 169 keer bekeken

Beste communityleden,

1. Is het echt zo dat ik slecht twee keer per maand mijn gasverbruik kan lezen op mijn dashboard?
  2. Ik zie momenteel alleen mijn stoormverbruik van dag tot dag, maar niet met mijn gasverbruik.
  3. Ben ik de enige die dit probleem heeft?
  4. Wat doe ik verkeerd?
Bij voorbaat dank voor jullie tips?

Met vriendelijke groet en prettige kerstdagen,

Jair

4 reacties

Reputatie 3
Badge +10
Beste Jair,

dit is een standaard instelling deze kan je wijzigen in mijn qurrent,
mijn instellingen staan per dag en ik kan ze per uur inzien,

dit kan allen als je de qbox hebt aangesloten op je digitale meter.
anders vind er een maal per dag een update van de netbeheerder naar qurrent een update plaats en
kan je het alleen van de periode er voor zien.

ik heb even een paar plaatjes mee gestuurd met dat je kan zien hoe het er uit ziet.

gr richard

Reputatie 4
Badge +12
De slimme gasmeter geeft zijn data elk uur door aan de slimme elektriciteitsmeter. Die wordt dagelijks uitgelezen door de netbeheerder. De meterstanden, elektriciteit en gas, kunnen door Qurrent worden opgehaald en weergegeven in "Mijn Energie". De QBox is een uitbreiding waarmee de elektriciteitsmeter elke minuut en de gegevens van de gasmeter per uur aan Qurrent wordt doorgegeven.

Als de gegevens van de elektriciteitsmeter wel elke dag beschikbaar zijn en de gegevens van de gasmeter niet, dan praat de gasmeter niet betrouwbaar met de elektriciteitsmeter óf de gasmeterstanden worden door "mijn energie" niet goed verwerkt.

Groet, Frans
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jair,

Ik zie dat de uitleesfrequentie gisteren op dagelijks is gezet en hierdoor zou je ook dagelijks jouw gasverbruik moeten kunnen inzien op Mijn Energie zodra dit is verwerkt.

Ik zie daarentegen ook dat je een Qbox hebt en dat wij hier geen data van doorkrijgen. Heb je foto's voor ons van hoe de Qbox is aangesloten op de meter en een foto van de meter zelf? Zo kunnen wij zien of hij op de juiste manier is aangesloten. Als het een slimme meter is met een P1 poort kan jouw Qbox zowel je elektriciteitsverbruik en gasverbruik uitlezen.

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jair,

Ik zie voor zowel gas als elektriciteit dagelijkse data doorkomen, dus ik ga er vanuit dat het probleem is opgelost 🙂 Mocht dit niet het geval zijn, verneem ik het graag uiteraard.
Mocht je nog hulp nodig hebben met het activeren van de Qbox horen wij het ook graag!

Groet,
Tessa

Reageer