Beantwoord

Gasverbruik kan niet kloppen in Mijn Energie?

• 11 maart 2017
  • 1 reactie
  • 172 keer bekeken

Ik zie in mijn jaaroverzicht dat mijn gasverbruik in de lente,lente en herfst bijna dubbel zo hoog is dan als gemiddeld in Nederland.
Daar klopt helemaal niks van qua meterstanden , want ik heb helemaal geen kachel aangehad. Dit klopt volgens mij niet. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 13 maart 2017, 12:04

Hoi Ivanho,

Het kan aan 2 dingen liggen. Je hebt een ouderwetse meter zonder Qbox, dus het verbruik wat je ziet in Mijn Energie is berekend op meterstanden die je zelf handmatig hebt doorgegeven.

Je hebt meterstanden doorgegeven op 30-04-2016 en 23-02-2017. Dan weet Mijn Energie niet wanneer precies dat verbruik heeft plaatsgevonden, alleen dat het in die tussenliggende periode was. Dan krijg je een gemiddelde over de gehele periode en is je gasverbruik van de winter dus ook over andere maanden verdeeld.

Ook kan je 'Gemiddeld in Nederland' lijn niet kloppen. Deze is berekend op de gegevens die je over je woning hebt ingevuld in je 'Profiel' bij het kopje 'Woning'.

Ik hoop dat deze informatie het verduidelijkt.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Ivanho,

Het kan aan 2 dingen liggen. Je hebt een ouderwetse meter zonder Qbox, dus het verbruik wat je ziet in Mijn Energie is berekend op meterstanden die je zelf handmatig hebt doorgegeven.

Je hebt meterstanden doorgegeven op 30-04-2016 en 23-02-2017. Dan weet Mijn Energie niet wanneer precies dat verbruik heeft plaatsgevonden, alleen dat het in die tussenliggende periode was. Dan krijg je een gemiddelde over de gehele periode en is je gasverbruik van de winter dus ook over andere maanden verdeeld.

Ook kan je 'Gemiddeld in Nederland' lijn niet kloppen. Deze is berekend op de gegevens die je over je woning hebt ingevuld in je 'Profiel' bij het kopje 'Woning'.

Ik hoop dat deze informatie het verduidelijkt.

Groeten van Tanja

Reageer