Beantwoord

Geen data m.b.t. mijn energieverbruik in Mijn Qurrent

• 4 januari 2019
  • 5 reacties
  • 217 keer bekeken

Sinds 1 januari jl. ben ik klant van Qurrent. Een aantal weken voorafgaande hieraan heb ik een account van Mijn qurrent aangemaakt.
Sinds 1 januari tot nu (4 januari) zie ik geen energiegegevens in Mijn Qurrent omgeving.
Vanmorgen gebeld met de klantenservice. Hier is mijn uitleesperiode omgezet van maandelijks naar dagelijks. Geen verandering. Dus geen data. In principe moet je dit als gebruiker toch zelf kunnen.
Lezend op de community ben ik nietde enige met deze problemen.
Wat is er aan te doen ?
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 7 januari 2019, 11:13

Hoi Gerard,

De vertraging bij het opvragen van de gegevens kan 2-4 dagen zijn.
Ik verwacht dat morgen je eerste verbruik dus wel binnen moet komen (van 4 januari).

Mocht je eind van de week nog niets zien, controleer dan of je verbruik wel zichtbaar is in de 'maandweergave'.
Als je nergens iets ziet, dan horen we dat heel graag!

Daarnaast is het ook mogelijk om de frequentie van uitlezen aan te passen. Dit doe je op je dashboard onder 'slimme meter instellingen'. Je kunt daar bijvoorbeeld ook kiezen voor het uitlezen per kwartier.

Groet, Joost
Bekijk origineel

5 reacties

Beste Joost,

De gegevens lopen 3 dagen achter terwijl ik wel mijn slimme meter op uitlezen per kwartier heb staan.

Hoe kan dat?

Groet,
Hans
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Hans,

Dankjewel voor je reactie!
Je gegevens komen altijd met een vertraging van 2-4 dagen binnen, dus ook je kwartierstanden.
Dat komt omdat we de data via de netbeheerder binnenkrijgen en nog moeten verwerken in ons systeem.

Groet, Joost
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Gerard,

De vertraging bij het opvragen van de gegevens kan 2-4 dagen zijn.
Ik verwacht dat morgen je eerste verbruik dus wel binnen moet komen (van 4 januari).

Mocht je eind van de week nog niets zien, controleer dan of je verbruik wel zichtbaar is in de 'maandweergave'.
Als je nergens iets ziet, dan horen we dat heel graag!

Daarnaast is het ook mogelijk om de frequentie van uitlezen aan te passen. Dit doe je op je dashboard onder 'slimme meter instellingen'. Je kunt daar bijvoorbeeld ook kiezen voor het uitlezen per kwartier.

Groet, Joost
Hallo Joost

op zich helder antwoord. Alleen de Qbox is gestopt omdat we met een slimme meter dezelfde functionaliteit zouden hebben. Helaas is dat dus niet het geval. Met de Qbox kon ik live aflezen en had ik de gegevens snel binnen. Nu moet ik dus dagen wachten. Qbox weer invoeren?

Of zijn er andere platforms die de gegevens wel snel kunnen leveren?

Groet,
Hans
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @HansVedder.

Bedankt voor je reactie.

Live weergave van je energieverbruik is nog wel mogelijk via SlimmemeterPortal.nl.
Mocht je via deze weg niet voorzien kunnen worden in je monitoringsbehoeften, dan kun je altijd nog kijken bij één van deze alternatieve energieverbruiksmanagers.

Groeten,
Julian

Reageer