Beantwoord

Geen energiegegevens van dag en maand, wel jaar?

Als ik inlog in mijn energieverbruik op PC of mijn telefoonapp zie ik alleen jaarkolommen geen dag of maandgegevens.
De teruglevering van mijn zonnepanelen kan ik ook nergens ontdekken
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 29 maart 2017, 17:22

Hoi JPODorren, welkom op de community!

Volgens mij heb je geen Qbox, zonder Qbox en met een slimme meter klopt het dat je in het daggrafiek en in de app bij live geen data ziet. De slimme meter geeft namelijk niet constant data door, een Qbox leest je slimme meter elke minuut uit.

In het week, maand en jaaroverzicht hoor je zonder Qbox en met slimme meter wel data te zien. Als je zonnepanelen hebt zie je dan een nettoverbruikt. Dat wil zeggen verbruik - teruglevering. De totale opwek wordt niet door je slimme meter geregistreerd en is met een Qbox Solar alleen zichtbaar.

Zie je in het week en maandoverzicht helemaal geen verbruiksdata?

Groeten van Tanja

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi JPODorren, welkom op de community!

Volgens mij heb je geen Qbox, zonder Qbox en met een slimme meter klopt het dat je in het daggrafiek en in de app bij live geen data ziet. De slimme meter geeft namelijk niet constant data door, een Qbox leest je slimme meter elke minuut uit.

In het week, maand en jaaroverzicht hoor je zonder Qbox en met slimme meter wel data te zien. Als je zonnepanelen hebt zie je dan een nettoverbruikt. Dat wil zeggen verbruik - teruglevering. De totale opwek wordt niet door je slimme meter geregistreerd en is met een Qbox Solar alleen zichtbaar.

Zie je in het week en maandoverzicht helemaal geen verbruiksdata?

Groeten van Tanja
Hallo Tanja,

De maand januari waren alle gegevens o.k
De maand februari, er staan wel gele en blauwe kolommen, die zijn echter allemaal even hoog
De maand maart geen gegevens
Ik heb al verschillende keren telefonisch contact gehad, elke keer werd me een oplossing beloofd
Ook op mijn mail is nog niet gereageerd.

Groet Joop
Badge +5
Hallo JPODorren,

We hebben onze Technische Dienst gevraagd met ons mee te kijken en een oplossing te vinden, Dank voor je input! Zodra we meer weten, laten we dat je weten.

Groeten van Annick
O.K ik wacht even af

Groet Joop
Hallo Annick,

Langer als een maand geleden
Verschillende telefoontjes, e-mails, community.
Nog steeds zie ik vanaf 1 februari geen maandgegevens zowel op mijn PC als op de app op mijn telefoon.

Groet,

Joop dorren
JPODorren schreef:

Hallo Annick,

Langer als een maand geleden
Verschillende telefoontjes, e-mails, community.
Nog steeds zie ik vanaf 1 februari geen maandgegevens zowel op mijn PC als op de app op mijn telefoon.

Groet,

Joop dorren

Hoi Joop,

Ik (en waarschijnlijk vele andere klanten) hebben exact hetzelfde probleem. De dagelijkse meterstanden worden correct doorgestuurd door de slimme meter. Helaas zijn de systemen van Qurrent wat minder slim, want het lukt ze na enkele maanden nog altijd niet om deze gegevens weer te geven in een grafiekje. Dit terwijl andere partijen gratis feilloze overzichten kunnen produceren van het verbruik, tot op het uur nauwkeurig. En dat zonder Q-boxen of andere toestanden.

Groet,
William,
Een zeer ontevreden Qurrent-klant.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Grublit en JPDorren,

Zoals jullie misschien wel weten is er een centraal topic gestart als meldpunt voor problemen met het uitlezen van de slimme meter.
Centraal topic: Meldpunt problemen met uitlezen slimme meter

Hier zullen we jullie verder op de hoogte houden. Naar verwachting zal dit eind juni 2017 verholpen zijn!

Groeten van Nina

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen