Geen informatie meer behalve verbruik op Dashboard na overstap

• 31 januari 2018
  • 12 reacties
  • 194 keer bekeken

Beste Qurrent,

Voorheen kon ik op mijn Dashboard meer informatie zien dan alleen het verbruik, zoals bijvoorbeeld een rekeningoverzicht ( van de voorschotten) en jaarafrekening etc. Dit is helaas niet meer het geval.
Nou ben ik overgestapt en zal ik jullie binnenkort verlaten maar ik vind het toch heel prettig om deze informatie in te zien, zodat ik weet waar ik aan toe ben en nog het een en ander nodig heb voor mijn administratie.
Is het mogelijk dat jullie het weer terugplaatsen zodat ik mijn administratie in orde kan maken en natuurlijk zie ik ook graag de eindafrekening tegemoet.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Leonie

12 reacties

Beste Qurrent,

Waarom krijg ik geen reactie?
Reputatie 2
Badge +1
Bij mij is precies hetzelfde gebeurd. Een dag na mijn overstap naar een andere leverancier is alles weg. Ik kan mijn oude facturen niet meer bekijken, mijn meterstanden niet meer inzien (dus ook niet de meterstanden op de dag dat ik ben overgestapt), etc. Alleen de verbruiksgrafieken, die in mijn geval sowieso helemaal niet kloppen.

Na alle ellende gedurende de twee jaar dat ik klant was bij Qurrent gaat de ellende dus gewoon door, zelfs na mijn overstap. Ik wacht met grote vrees op de eindafrekening....
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Leonie en G.J. van Drie,

Wat vervelend dat jullie niet de benodigde informatie kunnen opvragen.

Ik hoor graag welke gegevens, zoals de meterstanden bij overstap, jullie willen hebben. Dan zal ik jullie beide apart een mailtje sturen :)

Groet,
Tomer
Ik kreeg gisteren een mailtje van Qurrent met de mededeling, dat mijn nota klaar staat in "mijn energie". Alles wat ik zie, maar geen nota. Alleen wat verbruiksgrafieken, maar dat is volgens mij geen nota. Vanochtend hierover bellen was niet verstandig vond men, wachttijd >6 min.
Goede tijd zou zijn: tussen 15:30 en 17:00. Wachttijd is dan echter 20 minuten!!
Vanochtend maar een email bericht gestuurd, met als antwoord: "u krijgt over 14 dagen antwoord". Dat schiet natuurlijk niet op!
Reputatie 2
Badge +1
Beste @Tomer van Qurrent

Het lijkt mij vrij eenvoudig: zo lang ik de eindafrekening nog niet ontvangen heb (en nog minimaal een paar weken daarna) wil ik gewoon volledig toegang tot de informatie die ik vóór de overstap ook kon zien in Mijn Energie, zoals de vorige nota's, de meterstanden, de contractinformatie, de financiële gegevens etc. Zo lang ik de eindafrekening niet heb gehad is er nog steeds een leverancier-klantrelatie en zijn deze gegevens onder meer van belang om de eindafrekening te kunnen verifiëren. Ik begrijp dus totaal niet waarom mij 1 dag na mijn overstap de toegang tot deze informatie wordt ontzegd. Je zou denken dat jullie iets te verbergen hebben.....
Reputatie 4
Badge +8
Hoi P. Scheidema,

Ik heb jouw eindnota per e-mail naar je gestuurd!

Groet,
Tessa
Reputatie 2
Badge +1
Beste @Tomer van Qurrent

Ik kan nog steeds niets anders zien dan mijn (incorrecte) verbruiksoverzicht. Gaan jullie daar nog wat aan doen?

Zo niet, wil je mij dan z.s.m. het volgende per email sturen:

• het overzicht van mijn geregistreerde meterstanden over de afgelopen 2 jaar
  • mijn laatste jaarrekening (de gecorrigeerde versie, de eerste was fout)
  • het financiële overzicht (facturen voorschotten en betalingen) over het afgelopen jaar
  • mijn contractgegevens
Reputatie 4
Badge +8
Hoi G. J. van Drie,

Ik stuur je gelijk een mailtje met de gegevens! Helaas kan ik geen overzicht van de meterstanden over de afgelopen twee jaar maken.

Groet,
Tomer
Reputatie 2
Badge +1
Beste @Tomer van Qurrent

Tot op de dag van mijn overstap kon ik de meterstanden gewoon raadplagen in "mijn energie". In september heb ik het uitlezen op dagelijks gezet omdat de Q-box niet meer goed werkte en de gegevens in mijn dashboard totaal zijn verprutst. Het enige dat wel klopte waren de dagelijkse meterstanden. Maar sinds 2 februari kan ik die plotseling niet meer bekijken. Waarom is dat? En waarom kunnen jullie mij niet gewoon toegang tot die informatie geven?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi G.J. van Drie,

Het klopt inderdaad dat zodra er een overstap plaats heeft gevonden, bepaalde dingen blokkeren in Mijn Energie. We zijn er mee bezig om dit te verbeteren. Echter kunnen wij jou hierdoor nu niet voorzien van meterstanden.

Groet,
Tessa
Reputatie 2
Badge +1
Wat een enorme puinhoop. Eerst worden de gegevens in mijn dashboard, afkomstig van mijn Qbox, volledig verprutst doordat een "Qbox expert" rücksichtslos de gegevens overschrijft met foute data en blijkbaar niet eerst even een backup maakt. Qurrent belooft dat te herstellen, maar het wordt alleen maar erger. Maandenlang word ik aan het lijntje gehouden, maar er gebeurt niets. Vanwege deze onkunde, en nog een heleboel ander geknoei, besluit ik op te zeggen. En als reactie op mijn opzegging worden vervolgens al mijn meterstanden, de enige correcte gegevens waarover ik nog beschikte, ook maar weggeknikkerd.

Ik kan alleen maar constateren dat het een juiste keuze was om over te stappen. De stroom van berichten op dit forum over de onbereikbaarheid per telefoon, het niet beantwoorden van emails, de ontbrekende en onjuiste nota's, late terugbetalingen en overig ongemak bevestigen dat er iets goed mis is.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi G. J. van Drie,

Ik vind het jammer om te horen dat je Qurrent zo hebt ervaren. Maar wij zijn natuurlijk blij met elke vorm van feedback. Daarvoor is onze Community bedoeld.

Ik vind het spijtig dat ons systeem het niet toelaat om al je gewenste gegevens op te sturen. Mijn excuses hiervoor.

Groet,
Tomer

Reageer