Beantwoord

Gegevens in mijn energie en app kloppen niet

• 31 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 91 keer bekeken

Beste Qurrent,

Ik heb meerdere keren aan de telefoon aangegeven dat de gegevens die ik nu zie in mijnenergie en in de app niet juist zijn. Echter zie ik nog steeds niet de juiste gegevens.

Ik zie mijn eigen verbruik niet en de terug geleverde energie ook niet.
Volgens deze gegevens heb ik in 2018 pas 4kwh verbruikt. Zie screenshot
Dat zou mooi zijn, alleen dat klopt natuurlijk niet.
Ik zou graag de juist gegevens van mijn huidige energiecontract zien in het dashboard en de app.
Daarbij ook de opbrengst van mijn windtegoed.

Alvast hartelijk bedankt!

icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 1 november 2018, 11:25

Hoi @SaMar,

Het lijkt erop dat na de omzetting van je contract de slimme meter niet standaard wordt uitgelezen. Ik heb de frequentie nu op dagelijks gezet. Over 2/3 dagen zullen de data binnen moeten komen. Vanaf dan kun je het verbruik weer inzien!

Je kunt zelf ook de frequentie wijzigen naar bijvoorbeeld maandelijks of per kwartier, dat kan in Mijn Energie, onder 'Slimme meter instellingen'.

Groet, Joost
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @SaMar,

Het lijkt erop dat na de omzetting van je contract de slimme meter niet standaard wordt uitgelezen. Ik heb de frequentie nu op dagelijks gezet. Over 2/3 dagen zullen de data binnen moeten komen. Vanaf dan kun je het verbruik weer inzien!

Je kunt zelf ook de frequentie wijzigen naar bijvoorbeeld maandelijks of per kwartier, dat kan in Mijn Energie, onder 'Slimme meter instellingen'.

Groet, Joost
Beste Joost,

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft de aanpassing van het vaker uitlezen niet geholpen.
Ik zie nog steeds geen data in het dashboard of in de app.
Het lijkt er zelfs op alsof ik gegevens van mijn bouwaansluiting zie.
Die hebben we gehad tijdens de bouw van onze woning, maar dit contract is inmiddels wel afgerond.

Zou je nogmaals willen onderzoeken wat het probleem kan zijn.
Het is wel zo prettig als ik de juiste gegevens kan zien.
Ik ben namelijk van plan om windtegoeden te gaan kopen, maar dat wil ik pas doen als ik de juiste informatie te zien krijg.

Groeten,
Sander
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Sander,

Ik zie dat het verbruik weer geregistreerd wordt per 1-11-2018. Er zit echter wel een aantal dagen vertraging in voor het wordt ingeladen dus je zult niet vandaag al de stand van gisteren kunnen checken.

Groetjes,

Fokke
Beste Fokke,

Dank je voor de reactie.
Maar ik begrijp het even niet.
In mijn app en op mijnenergie staat dat ik in mei 2018 4kwh heb verbruikt. De overige maanden zijn leeg.
Als er vanaf 1-11 weer gegevens zijn geladen, dan zou ik nu toch al de juiste gegevens moeten hebben. Dat is nu een week geleden.
Daarnaast heeft de app wel een dag functie, die kan ik toch ook gebruiken, of is dat het verbruik van een paar dagen geleden?
Ik dacht dat ik live mijn verbruik kan zien in de app.

Kortom ik zie nog steeds niets, en ik wil graag de juiste gegevens zien.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Sander,

We hebben helaas niet de van dag tot dag gegevens en kunnen de maand gegevens helaas niet inladen. Ik kan je wel je verbruik per maand geven vanaf 15-9-2018 maar meer kan helaas niet. De app heeft inderdaad een dag functie, maar om het verbruik verspreid over de dag te kunnen zien moest ik de uitleesfrequentie aanpassen naar elk kwartier. Dan zie je niet je live gebruik maar kan je wel paar dagen erna de spreiding zien.

Groet,

Fokke
Beste Qurrent,

Even een paar dagen gewacht, maar er zijn nog steeds geen gegevens in de app of op het dashboard.
Ik probeer al weken bij Qurrent voor elkaar te krijgen om de juist gegevens te kunnen inzien.
Zowel de gegevens van mijn stroomverbruik, als de opbrengst van mijn windtegoed kloppen niet in het dashboard en de app!
Zelfs na weken heen en weer mailen, bellen en chatten klopt het nog steeds niet. En er is blijkbaar niemand die me er mee kan helpen.
Ik krijg er spijt van dat ik overgestapt ben naar Qurrent.

Het moet toch niet heel ingewikkeld zijn om dit in het systeem op te lossen...
  • Staat het aansluitadres goed?
  • Matcht het contract met dit adres?
  • Wordt de meter regelmatig uitgelezen?
  • Worden deze gegevens verwerkt in het dashboard en de app?
Dus nogmaals de vraag: Hoe kunnen we er voor zorgen dat ik de juiste gegevens te zien krijg in de app??
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Sander,

Als ik kijk in jouw grafiek lijkt het te kloppen. Log je wel in met k.martens.deruiter@gmail.com? Want anders krijg je niet de juiste gegevens. Als je dat doet en de gegevens kloppen niet dan wil ik je vragen een screenshot te sturen van wat je wel ziet.

Groet,

Foke

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen