Beantwoord

Heb ik een passend maandbedrag?

  • 18 november 2016
  • 1 reactie
  • 386 keer bekeken

ik ben overgestapt van Essent naar Qurrent , ik vraag me af of ik hier ook ergens kan zien of ik goed loop op mijn huidige maandbedrag.. ik wil voorkomen dat ik ineens extra moet bij betalen. iemand meer ervaring hiermee?
icon

Beste antwoord door B.Fris 19 november 2016, 06:56

Beste E. Bontes,

Ik weet niet of je een Qbox hebt, want dan is het wel heel makkelijk.
In de week- maand- en jaargrafieken zie je dan hoever het huidige verbruik boven of onder het geschatte verbruik zit. En dan kun je het maandbedrag aanpassen (rechter kolom in het Dashboard).
Uit de uitleg bij de optie 'Maandbedrag aanpassen' kreeg ik de indruk dat de Helpdesk je daar ook goed bij kan helpen. Zij hebben waarschijnlijk inzicht in het verbruik en kunnen dan in overleg met jou het bedrag bijstellen. Maar als jouw energie-gedrag niet echt veranderd is, dan hebben verder alleen het tarief (en voor gas ook de buitentemperatuur) invloed. Dus als het tarief nu iets lager is dan bij Essent en de winter ongeveer even streng als vorig jaar, dan zal de eindafrekening net iets lager uitvallen.
Heb je hier wat aan?

hartelijke groet,
Barbara


Toevoeging van Tanja van Qurrent

Hoi EBontes,

Nog een aanvullen op het antwoord van B.Fris (bedankt voor je antwoord B.Fris! 🙂 ),

Je maandbedrag is gebaseerd op je gemiddelde jaarverbruik, dat is wat er op jouw adres de afgelopen 3-5 jaar gemiddeld per jaar is verbruikt.
Als je al een paar jaar op je huidige adres woont is dit, mits je verbruik niet is veranderd, en goede schatting.

Je kan zelf door je verbruik- en kostenoverzicht (alleen bij een slimme meter), via een Qbox of aan de hand van handmatige genoteerd meterstanden zien of je verbruik in lijn ligt.

Het maandbedrag kan je zelf in Mijn Energie aanpassen.

Kom je er niet uit? Dan kan je altijd de klantenservice bellen om het voor je te laten berekenen.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1
Badge +4
Beste E. Bontes,

Ik weet niet of je een Qbox hebt, want dan is het wel heel makkelijk.
In de week- maand- en jaargrafieken zie je dan hoever het huidige verbruik boven of onder het geschatte verbruik zit. En dan kun je het maandbedrag aanpassen (rechter kolom in het Dashboard).
Uit de uitleg bij de optie 'Maandbedrag aanpassen' kreeg ik de indruk dat de Helpdesk je daar ook goed bij kan helpen. Zij hebben waarschijnlijk inzicht in het verbruik en kunnen dan in overleg met jou het bedrag bijstellen. Maar als jouw energie-gedrag niet echt veranderd is, dan hebben verder alleen het tarief (en voor gas ook de buitentemperatuur) invloed. Dus als het tarief nu iets lager is dan bij Essent en de winter ongeveer even streng als vorig jaar, dan zal de eindafrekening net iets lager uitvallen.
Heb je hier wat aan?

hartelijke groet,
Barbara


Toevoeging van Tanja van Qurrent

Hoi EBontes,

Nog een aanvullen op het antwoord van B.Fris (bedankt voor je antwoord B.Fris! 🙂 ),

Je maandbedrag is gebaseerd op je gemiddelde jaarverbruik, dat is wat er op jouw adres de afgelopen 3-5 jaar gemiddeld per jaar is verbruikt.
Als je al een paar jaar op je huidige adres woont is dit, mits je verbruik niet is veranderd, en goede schatting.

Je kan zelf door je verbruik- en kostenoverzicht (alleen bij een slimme meter), via een Qbox of aan de hand van handmatige genoteerd meterstanden zien of je verbruik in lijn ligt.

Het maandbedrag kan je zelf in Mijn Energie aanpassen.

Kom je er niet uit? Dan kan je altijd de klantenservice bellen om het voor je te laten berekenen.

Groetjes, Tanja

Reageer