Vraag

Heb ik een Qbox nodig om mijn verbruik te zien?

• 1 april 2018
  • 2 reacties
  • 135 keer bekeken

Ik ben overgestapt en voorheen kon ik mijn verbruik via de site bekijken, moet ik in dit geval eerst een 'slimme meter' aanschaffen alvoor ik mijn verbruik kan inzien? ik kan dit alles prima zelf, ik heb niet zo'n meter nodig en vind het dan ook vreemd dat het lijkt alsof ik ertoe wordt gedwongen eer ik mijn verbruik kan inzien. Heb ik het mis?
groetjes Rianne

2 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Dat kan ook zonder qbox maar wel het dagelijks uitlezen van de meterstanden aanzetten.
Duurt een paar dagen tot deze de eerste keer doorkomen maar vervolgens kun je dagelijks je verbruik controleren.
Met de qbox kun je wel realtime je verbruik monitoren. Neem je stroom af bij qurrent kan je de qbox verkrijgen tegen een borg van € 50,00, lever je de qbox weer in krijg je ook de borg weer terug zonder verdere kosten.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rianne,

Welkom op de community! 🙂

Je hebt geen Qbox nodig om inzage te hebben in jouw verbruik. Je hebt een slimme meter wat betekent dat we jouw meterstanden op afstand kunnen uitlezen. Dit kan je, zoals John al aangaf, op dagelijks uitlezen zetten. Wij lezen dan dagelijks jouw meterstanden uit. Dit kan je zelf aanpassen in Mijn Energie of als je ons toestemming geeft, passen wij het voor je aan.

De Qbox kun je op dit moment helaas niet meer bestellen, mocht je interesse hebben. Ze zijn niet meer leverbaar.

Groet,
Tessa

Reageer