Beantwoord

Hebben jullie ook last van missende gegevens in het dashboard?

  • 28 november 2016
  • 33 reacties
  • 7805 keer bekeken

  • Q-specialist
  • 16 reacties
Sinds het weekend heb ik ineens nieuwe problemen met het dashboard. Nu blijk ik volgens het dashboard geen gascontract meer te hebben. Ik ben geneigd de handdoek in de ring te gooien.
icon

Beste antwoord door Annick van Qurrent 1 december 2016, 10:31

Dag allemaal,

Het heeft iets langer geduurd dan gewenst maar inmiddels zou alles weer inzichtelijk moeten zijn, laten jullie nog even weten of dit bij jullie weer het geval is?

Groeten van,
Annick
Bekijk origineel

33 reacties

Badge +2
Ook bij doet het dashboard het (weer eens) niet goed. Geen overzichten, geen meterstanden
Klopt hier ook alle contract- en verbruiksgegevens niet meer zichtbaar.
Dat was prima voor elkaar tot ergens vorige week ....
Bij mij doet het dashboard het ook niet? Ik zou geen meterstanden hebben ingevuld en ik neem geen gas af??
Als ik op mijn profiel druk krijg ik dit: Sorry, an error occurred while processing your request.
Badge +5
Goedemorgen Vic, Lex, Wim en Marieke,

Bedankt voor jullie opmerkzaamheid! Onze technische dienst zit er inmiddels bovenop. Ik houd jullie hier op de hoogte van de ontwikkelingen. Hoop jullie vanmiddag al meer te kunnen laten weten!

To be continued..

Groeten van,
Annick
Badge +5
Dag allemaal,

Het heeft iets langer geduurd dan gewenst maar inmiddels zou alles weer inzichtelijk moeten zijn, laten jullie nog even weten of dit bij jullie weer het geval is?

Groeten van,
Annick
Hoi Annick,

Dank voor je reactie! Die gegevens staan inderdaad weer goed. Ik zie dat er bij mij nog wel een probleem is met de grafiek van het energieverbruik. Daar zie ik nu alleen het windtegoed in staan. Mijn meterstanden worden wel ingelezen, maar niet meer geplot in die grafiek.

Groeten,

Vic
Badge +5
Hoi Annick,

Dank voor je reactie! Die gegevens staan inderdaad weer goed. Ik zie dat er bij mij nog wel een probleem is met de grafiek van het energieverbruik. Daar zie ik nu alleen het windtegoed in staan. Mijn meterstanden worden wel ingelezen, maar niet meer geplot in die grafiek.

Groeten,

Vic


Bedankt voor je check Vic! Ik ga dit voorleggen aan mijn technische collega's en kom hier zo snel mogelijk weer op terug.

Groeten van,
Annick
Hier ook na oktober geen verbuikgegevens meer terwijl de meterstanden van de slimme meter gewoon binnenkomen.
Krijg wel de in verbuiksgedeelte het windtegoed door. Kan dit gedeelte van het dashboard weer gerepareerd worden
Badge +2
Hallo tot 15 uur ongeveer vandaag zag ik alles goed terug. Nu zie ik alleen vanaf 14 november mijn verbuik. Dat was toen ik de qbox heb gekregen. Daarvoor vulde ik handmatig alle standen in. Zo had ik toch een idee wat ik van het jaar heb verbruikt.
Vanaf 3 december heb ik een nieuw 1 jarig contract.
Wordt alles gewist als een jaar verstreken is? Kan je dan niet meer vergelijken met vorig jaar? Zou erg jammer zijn want dan kan je niet zien of je bewuster met je energie om bent gegaan.
Heb ook windtegoed sinds 3 dec, zie er nog niks van terug in mijn overzicht. Op de app loopt mijn teller ook niet.
Maar ja, iig zou je toch 20 kwh moeten krijgen. Jammer dat t nu niet te volgen is.
Bij mij doet het dashboard het ook niet? Ik zou geen meterstanden hebben ingevuld en ik neem geen gas af??
Als ik op mijn profiel druk krijg ik dit: Sorry, an error occurred while processing your request.
Ook bij mij doet het dashboard ook raar als ik ben ingelogd tenminste want dat kan ik al ruim een week niet meer. Al wel 3 keer gebeld maar ze weten ook niet hoe het zit. Ik wil het wachtwoord veranderen en krijg dan een mailtje waarin op een site het wachtwoord kan veranderen. Vul alles netjes in en ktijg daarna de tekst: sorry an error occured while processing your request. Alle browsers geprobeerd maar niets lukt. Wel een klein interessant detail soms als ik weer aan het proberen ben wordt ik toch ingelogd zomaar spontaan zonder dat ik iets invul, dus automatisch ik zie dan wel de stroom opbrengst van mijn panelen maar geen verbruik. Vervolgens wil ik dan in mijn profiel een nieuw wachtwoord maken en krijg ik opeens weer de tekst van hierboven genooemd(sorry an error.......) en lig er weer uit.
Ik heb al 2 jaar de qbox met veel plezier gebruikt maar nam geen energie af van Qurrent sinds vorige week aangemeld en krijg vanaf 1 feb 2017 ook energie van Q maar vanaf dat moment heb ik problemen!!!!! Ik kan wel weer gaan bellen weer 10 minuten in de wacht en wordt toch weer met kluitje in het riet gestuurd. Ik weet het niet meer misschien moet het allemaal overwaaien.
Badge +6
Herbert (en anderen die dit probleem ook zien), het ligt in ieder geval niet aan jouw account. De problemen die je beschrijft zie ik op dit moment zelf ook.

De afgelopen tijd is dit al vaker gebeurd, en na een paar dagen werkt het weer zoals normaal. Ik ga er van uit dat het probleem bekend is bij de technische afdeling van Qurrent en hopelijk wordt er snel een definitieve oplossing gevonden.

Update: Net nadat ik dit geschreven heb lijkt alles weer normaal te werken!
Reputatie 2
Badge +4
Ook bij mij doet het dashboard ook raar als ik ben ingelogd tenminste want dat kan ik al ruim een week niet meer. Al wel 3 keer gebeld maar ze weten ook niet hoe het zit. Ik wil het wachtwoord veranderen en krijg dan een mailtje waarin op een site het wachtwoord kan veranderen. Vul alles netjes in en ktijg daarna de tekst: sorry an error occured while processing your request. Alle browsers geprobeerd maar niets lukt. Wel een klein interessant detail soms als ik weer aan het proberen ben wordt ik toch ingelogd zomaar spontaan zonder dat ik iets invul, dus automatisch ik zie dan wel de stroom opbrengst van mijn panelen maar geen verbruik. Vervolgens wil ik dan in mijn profiel een nieuw wachtwoord maken en krijg ik opeens weer de tekst van hierboven genooemd(sorry an error.......) en lig er weer uit.
Ik heb al 2 jaar de qbox met veel plezier gebruikt maar nam geen energie af van Qurrent sinds vorige week aangemeld en krijg vanaf 1 feb 2017 ook energie van Q maar vanaf dat moment heb ik problemen!!!!! Ik kan wel weer gaan bellen weer 10 minuten in de wacht en wordt toch weer met kluitje in het riet gestuurd. Ik weet het niet meer misschien moet het allemaal overwaaien.



Beste Herbert,

Ben je je wachtwoord vergeten, of wil je het wachtwoord aanpassen.
In ons systeem zie ik namelijk dat er al meer dan 20 keer een wachtwoord vergeten email is aangevraagd. Merendeel sinds eind november. Kan je inmiddels weer inloggen, of ondervind je nog steeds problemen. Als het opnieuw aanvragen van een wachtwoord elke keer is mislukt dan kan je nog steeds met je oude wachtwoord inloggen.

De reden dat je sinds 2 december alleen nog maar opwek kon inzien in de grafieken kwam omdat er geen verbruik meer werd waargenomen sindsdien. Ik heb de Qbox een reset gegeven op afstand en de sensor opnieuw gekalibreerd zodat de Qbox nu weer verbruik registreerd.

Hopelijk kan je weer inloggen zodat je de energie kan bekijken.

Groeten,

Niels
Hallo,

Mijn dashboard werkt al maanden niet naar behoren. Kan wel de jaar grafieken zien, maar als ik per maand aanklik dan zie ik niks. Alleen de eerste maand is zichtbaar qua verbruik per dag.

Mvg Marco
Hallo,

Mijn dashboard werkt al maanden niet naar behoren. Kan wel de jaar grafieken zien, maar als ik per maand aanklik dan zie ik niks. Alleen de eerste maand is zichtbaar qua verbruik per dag.

Mvg Marco


Het is inmiddels een tijdje geleden dat je deze reactie hebt geplaatst. Helaas hebben de leden je niet kunnen helpen bij jou probleem met het dashboard.

Hoe is het nu met jouw dashboard, ik zie dat wij nog steeds jouw standen uitlezen, worden deze nu goed weergegeven in jouw grafieken? Als dit nog altijd niet naar behoren werkt, zou je ons dan een screenshot willen sturen, daarmee kunnen we het probleem oplossen.

Groetjes, Lisa
Hallo,

Mijn dashboard werkt redelijk. Jaar grafieken zijn wel zichtbaar. Maar als ik een maand aanklik is er alleen de 'blauwe lijn' zichtbaar. Geen eigen verbruik.
Hallo,

Mijn dashboard werkt redelijk. Jaar grafieken zijn wel zichtbaar. Maar als ik een maand aanklik is er alleen de 'blauwe lijn' zichtbaar. Geen eigen verbruik.


Ik heb soortgelijke problemen. Bij de meterstanden zie ik dat mijn meter (weer) dagelijks wordt uitgelezen (was om onverklaarbare redenen ineens uitgezet), maar de maand/dag grafieken zijn leeg. In de jaar-grafiek zie ik wel verbruik geregistreerd staan.
Hallo,

Mijn dashboard werkt redelijk. Jaar grafieken zijn wel zichtbaar. Maar als ik een maand aanklik is er alleen de 'blauwe lijn' zichtbaar. Geen eigen verbruik.


Bij mij hetzelfde geval. Van December zie ik bij gas alleen het maandverbruik gedeeld door het aantal dagen en niet het verschil tussen de dagen. Bij November gebeurde dit wel(hoewel november bij mij maar een week was).

Dan komt er nog bij te staan dat je voor een gedetailleerd energieverbruik een Qbox moet aanschaffen. Terwijl de gegevens niets eens correct van de Slimme meter wordt gedownload. Dus waarom zou je nog een slimme meter moeten hebben die dagelijks uitleest. Vanaf volgende week ga ik de P1 poort gebruiken om de slimme meter uit te lezen.
Reputatie 2
Badge +4
Hallo,

Mijn dashboard werkt redelijk. Jaar grafieken zijn wel zichtbaar. Maar als ik een maand aanklik is er alleen de 'blauwe lijn' zichtbaar. Geen eigen verbruik.


Bij mij hetzelfde geval. Van December zie ik bij gas alleen het maandverbruik gedeeld door het aantal dagen en niet het verschil tussen de dagen. Bij November gebeurde dit wel(hoewel november bij mij maar een week was).

Dan komt er nog bij te staan dat je voor een gedetailleerd energieverbruik een Qbox moet aanschaffen. Terwijl de gegevens niets eens correct van de Slimme meter wordt gedownload. Dus waarom zou je nog een slimme meter moeten hebben die dagelijks uitleest. Vanaf volgende week ga ik de P1 poort gebruiken om de slimme meter uit te lezen.


Beste Janver,

Wat vervelend dat je de data niet goed meer kan inzien. We zullen voor je gaan nalopen waar het probleem zit.
Daarnaast is een Qbox geen slimme meter maar een energiemonitoringsyteem die je direct op je elektra meter aansluit, ik begrijp eruit dat je over een slimme meter beschikt dus zal die dan aangesloten dienen te worden op de P1 poort.

Met de Qbox krijg je dan real-time inzicht (per minuut) in het verbruik van elektra en gas wanneer beide meters, slimme meters zijn. Heb je geen Qbox dan wordt de data van de slimme meter iedere dag ververst en opgehaald bij de netbeheerder, daardoor zie je geen dag grafieken van het verbruik als je op "dag niveau" kijkt in Mijn Energie of de Qurrent App.

Groeten,

Niels
"Heb je geen Qbox dan wordt de data van de slimme meter iedere dag ververst en opgehaald bij de netbeheerder, daardoor zie je geen dag grafieken van het verbruik als je op "dag niveau" kijkt in Mijn Energie of de Qurrent App."

Dat is raar, want in de eertse maand van mijn contract is dat wel zichtbaar! Waarom dan niet in de andere maanden??
Reputatie 2
Badge +4
"Heb je geen Qbox dan wordt de data van de slimme meter iedere dag ververst en opgehaald bij de netbeheerder, daardoor zie je geen dag grafieken van het verbruik als je op "dag niveau" kijkt in Mijn Energie of de Qurrent App."

Dat is raar, want in de eertse maand van mijn contract is dat wel zichtbaar! Waarom dan niet in de andere maanden??


Beste MarcoDu,

Zonder Qbox kan je nooit op dag niveau het verbruik in Mijn Energie of de Qurrent App zien.
Als je op het week of maand niveau staat dan zie je inderdaad wat je per dag hebt verbruikt maar je kan niet inzien wat je nu verbruikt, want dan heb je een Qbox nodig en zul je altijd de volgende melding krijgen in Mijn Energie, omdat er niet te achterhalen is wanneer hoeveel verbruikt is, maar alleen het totaal van één dag:



Groeten,

Niels
Beste Niels van Qurrent (veel voorkomende achternaam trouwens op dit forum),

Dat is wat ik bedoelde eigenlijk. Bedankt voor de uitleg. In de eerste maand kan ik dus wel het totaal per dag/maand zien. Daarna niet meer of hele rare waardes, bijvoorbeeld dat elke dag dezelfde opbrengst/verbruik heeft.
"Heb je geen Qbox dan wordt de data van de slimme meter iedere dag ververst en opgehaald bij de netbeheerder, daardoor zie je geen dag grafieken van het verbruik als je op "dag niveau" kijkt in Mijn Energie of de Qurrent App."

Dat is raar, want in de eertse maand van mijn contract is dat wel zichtbaar! Waarom dan niet in de andere maanden??


Beste MarcoDu,

Zonder Qbox kan je nooit op dag niveau het verbruik in Mijn Energie of de Qurrent App zien.
Als je op het week of maand niveau staat dan zie je inderdaad wat je per dag hebt verbruikt ....



Groeten,

Niels


Op het maandniveau heb ik in December elke dag(!!!) 9,18 m3 gas verbruikt(drogen van nieuwbouwhuis, dus hoog verbruik). De verwarming heeft een aantal dagen uitgestaan en een aantal dagen lager gestaan. Dus op maandniveau werkt het niet. In maandniveau November staan wel de dagelijkse verschillen.

Ik heb geen interesse in Qbox, maar ga via P1 kabel en Domotica/NAS oplossing werken. Maar eerst even verhuizen deze week en als ik tijd heb, ga ik het instellen.
Hallo,

Mijn dashboard werkt al maanden niet naar behoren. Kan wel de jaar grafieken zien, maar als ik per maand aanklik dan zie ik niks. Alleen de eerste maand is zichtbaar qua verbruik per dag.

Mvg Marco


Er is eigenlijk niet veel veranderd sinds mijn laatste melding. Ik ga ook niet meer reageren. Ik geef het op.
Hallo,

Mijn dashboard werkt al maanden niet naar behoren. Kan wel de jaar grafieken zien, maar als ik per maand aanklik dan zie ik niks. Alleen de eerste maand is zichtbaar qua verbruik per dag.

Mvg Marco


Er is eigenlijk niet veel veranderd sinds mijn laatste melding. Ik ga ook niet meer reageren. Ik geef het op.


Hoi MarcoDu,

Ik vindt het jammer om te lezen dat je het hebt opgegeven. Maar ik wil het alsnog graag voor je oplossen. Ik heb zelf ook even in Mijn Energie gekeken en zie dat het inderdaad nog niet is opgelost. Ik heb het door gestuurd naar de Technische Dienst. Zij zullen dan uitvogelen waarom het verbruik niet goed wordt weergeven in Mijn Energie. Zodra zij een terugkoppeling geven, zal ik je hier verder over informeren.

Groeten van Lara

Reageer