Beantwoord

Het verbuiksoverzicht geeft steeds andere getallen?

• 21 juni 2017
  • 4 reacties
  • 206 keer bekeken

Toen ik in mei (2017) keek hoeveel stroom en gas ik had verbruikt in januari (2017) stonden er andere - lagere - getallen dan dat er nu (20 juni 2017) staan. Dit is me al eerder opgevallen. Hoe kan het dat de verbruikscijfers die ver in het verleden liggen, toch steeds veranderen (stijgen zelfs)?
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 30 juni 2017, 16:44

Hoi Oskar,

Samen met Giulia en onze technisch expert hebben we je situatie bekeken.
Het blijft inderdaad heel apart.
Het lijkt erop dat deze verschillen zijn ontstaan omdat in januari de meter is omgezet naar dagelijks uitlezen.
Het is niet precies te achterhalen wat de reden hiervoor is.
Maar belangrijk om te weten is dat het voor je jaarnota niet uitmaakt.
Je zult voor je begin- en eindstanden worden afgerekend die goed worden uitgelezen door je slimme meter.

Groeten van Vita
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi O.J.Bronsgeest,

Dat klinkt als een hele vreemde situatie. Vanaf 8 januari worden je meterstanden dagelijks uitgelezen en wordt je verbruik op basis daarvan berekend. Kun je aangeven waar je precies de verschillen in het verbruik hebt gezien? Onderaan de grafieken (onder kopje 'Vebruikt'), of in de grafieken zelf? En was dit het geval bij maand- of jaarweergave?
Daarnaast ontvang je elke 2 maanden ook een verbruiks- en kostenoverzicht per mail. Kun je kijken of het verbruik in MijnEnergie overeenkomt met de tweemaandelijkse overzichten?

Groeten,

Natalia
Hallo Natalia,

Ik neem januari 2017 als voorbeeld.
In het overzicht van 'mijn energie' waar zowel een grafiek staat, als er onder de getallen. Ik kijk steeds naar de getallen:

Gas:
Toen ik op 8 mei jl. keek naar mijn (bijvoorbeeld) gasverbruik over januari 2017, stond daar het getal 299m3;
Toen ik op 21 juni jl. keek naar mijn gasverbruik over januari 2017, stond daar het getal 318m3;
Ik heb net weer gekeken (27 juni), nu is de hoeveelheid gas die ik verbruikt heb over januari 2017 309m3?

Idem voor stroom:
Per 8 mei bleek het verbruik over bijvoorbeeld maart 2017: 95kWh om 65KwH (hoog/laag)
Ik kijk nu weer (27-6) en is het verbruik over maart 2017 als volgt: 101kWh om 65KwH (hoog/laag)

Dat zijn toch opvallende verschillen?

Groet,
Oskar
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Oskar,

Bedankt voor de duidelijke terugkoppeling.

Ik leg deze kwestie voor aan de technische dienst en zal in de loop van de week hun reactie weer naar jou terugkoppelen.

Groeten van Giulia
Hoi Oskar,

Samen met Giulia en onze technisch expert hebben we je situatie bekeken.
Het blijft inderdaad heel apart.
Het lijkt erop dat deze verschillen zijn ontstaan omdat in januari de meter is omgezet naar dagelijks uitlezen.
Het is niet precies te achterhalen wat de reden hiervoor is.
Maar belangrijk om te weten is dat het voor je jaarnota niet uitmaakt.
Je zult voor je begin- en eindstanden worden afgerekend die goed worden uitgelezen door je slimme meter.

Groeten van Vita

Reageer