Beantwoord

Hoe kan ik inzien of mijn maandbedrag past bij mijn verbruik?

Bij Greenchoice kon ik permanent zien of mijn maandbedrag (is voorschot) correspondeerde met mijn werkelijke verbruik. Dan kon ik zo nodig mijn maandbedrag aan de werkelijkheid aanpassen.
Bij Qurrent is dat kennelijk niet mogelijk. Dat leidt waarschijnlijk tot verrassingen bij de jaarnota.
Klopt het wat ik zeg of is het wel mogelijk om het maandelijkse verbruiksbedrag ergens op de website terug te vinden?
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 7 augustus 2017, 16:55

Hoi JvanEijsden,

Is het mogelijk dat je jouw verbruik van jouw laatste jaarnota nakijkt en aan ons doorgeeft? Dan kunnen wij dit samen uitrekenen op onze site en het maandbedrag voor je aanpassen.

Is jouw laatste jaarnota gebaseerd op een ander adres?

Als wij minimaal 3 wintermaanden kunnen meerekenen in jouw recente verbruik, hebben wij een goed beeld over jouw daadwerkelijke verbruik in deze situatie.
Als je eind december/januari jouw standen aan ons doorgeeft, kunnen wij door het verbruik van de drie wintermaanden, het verbruik goed door calculeren.

Tot die tijd is het verstandig om het historisch verbruik van de woning aan te houden totdat je weet dat je onder het verbruik of boven het verbruik zit.
Ook zouden we een schatting kunnen maken op basis van type woning, bouwjaar en aantal inwoners, dit valt echter wel vaak gemiddeld wat hoger uit dan wat je daadwerkelijk verbruikt.

Wij gebruiken de Greenchoice app ter inspiratie van verbeteringen en ontwikkelingen voor in de nieuwe app/MijnEnergie-omgeving die wij in oktober dit jaar zullen lanceren.
Voel je geroepen om ook jouw ideeën te delen in dit topic.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8
Hoi JvanEijsden,

Is het mogelijk dat je jouw verbruik van jouw laatste jaarnota nakijkt en aan ons doorgeeft? Dan kunnen wij dit samen uitrekenen op onze site en het maandbedrag voor je aanpassen.

Is jouw laatste jaarnota gebaseerd op een ander adres?

Als wij minimaal 3 wintermaanden kunnen meerekenen in jouw recente verbruik, hebben wij een goed beeld over jouw daadwerkelijke verbruik in deze situatie.
Als je eind december/januari jouw standen aan ons doorgeeft, kunnen wij door het verbruik van de drie wintermaanden, het verbruik goed door calculeren.

Tot die tijd is het verstandig om het historisch verbruik van de woning aan te houden totdat je weet dat je onder het verbruik of boven het verbruik zit.
Ook zouden we een schatting kunnen maken op basis van type woning, bouwjaar en aantal inwoners, dit valt echter wel vaak gemiddeld wat hoger uit dan wat je daadwerkelijk verbruikt.

Wij gebruiken de Greenchoice app ter inspiratie van verbeteringen en ontwikkelingen voor in de nieuwe app/MijnEnergie-omgeving die wij in oktober dit jaar zullen lanceren.
Voel je geroepen om ook jouw ideeën te delen in dit topic.

Groeten van Giulia

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen