Vraag

Hoe kan ik meterstanden van oudere data invoeren?

• 3 mei 2018
  • 3 reacties
  • 244 keer bekeken

De vraag in de FAQ die het dichtste bij mijn vraag komt is deze: "Hoe kan ik de meterstanden die ik heb doorgegeven wijzigen?"

Helaas is het antwoord daarbij geen antwoord op de vraag.
"Je kunt in Mijn Energie meterstanden doorgeven voor je eigen administratie en op ons verzoek. In het eerste geval heeft een verkeerde meterstand die je hebt doorgegeven geen invloed op je jaarnota maar vertekend dit alleen het beeld van je verbruik in Mijn Energie. Laat het ons weten als je dit aangepast wilt zien.
Heb je van ons een verzoek ontvangen om je meterstanden door te geven en per ongeluk een fout gemaakt? Zorg dan dat je zo snel mogelijk telefonisch contact met ons opneemt zodat we dit aan kunnen passen en onjuiste nota's kunnen voorkomen."
Het antwoord had dus gewoon "NIET" moeten zijn.

Ik denk dus nu dat ik niet achteraf in een keer de meterstanden van 3 maanden kan invullen. Is dat juist?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Lijkt mij logisch dat dit niet kan. Het beste is om dit in een exel o.d. dagelijks zelf bij te houden, het voordeel is hierbij dat je ook nog andere gegevens kunt invullen.
John, dat doen wij al sinds halverwege de jaren 90.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @J.M.deVries,

Welkom op de Qurrent Community.

Je kan de meterstanden die je aan ons hebt doorgegeven voor de jaarnota zeker bij ons laten aanpassen.
We hebben hiervoor wel meterstanden van om en nabij dezelfde datum nodig en het is van belang dat deze dan meer dan 250 kWh of meer dan 100 m³ afwijken van de eerder doorgegeven standen. Uiteraard hebben we ook een foto nodig, liefst met de krant van de dag waarop de meterstanden zijn opgenomen, zodat we de datum van opname kunnen valideren.

Als je alleen de meterstanden die je voor je eigen monitoring gebruikt verkeerd hebt doorgegeven kunnen deze inderdaad niet worden aangepast. Het is wel goed hierbij in gedachten te houden dat deze meterstanden niet worden gebruikt voor nota's en dat dit verder dus geen financiële gevolgen zal hebben.

Mocht je de meterstanden van je laatste jaarnota aan willen passen, wijken de werkelijke standen meer dan 250 kWh of 100 m³ af van de eerder doorgegeven standen en heb je hier een foto van? Dan kun je ons opbellen om je laatste jaarnota met deze meterstanden te corrigeren.

Groet,
Julian

Reageer