Beantwoord

Hoe kan ik mijn meterstanden terugzien in Mijn Energie?

• 17 februari 2018
  • 5 reacties
  • 161 keer bekeken

ben in november overgestapt naar qurrent, maar zie nog altijd mijn meter standen in geen enkel overzicht, wat gaat er fout?
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 18 februari 2018, 01:01

Hoi Peter,

Je moet Qurrent toestemming/opdracht geven om je meterstanden door je netbeheerder te laten uitlezen. Dat doe je onder Profiel>Woning>Monitoring. Als het goed is, zie je dan na een paar dagen onder Meterstanden je meterstanden en onder Energie je verbruik.

Groet, Frans
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Peter,

Je moet Qurrent toestemming/opdracht geven om je meterstanden door je netbeheerder te laten uitlezen. Dat doe je onder Profiel>Woning>Monitoring. Als het goed is, zie je dan na een paar dagen onder Meterstanden je meterstanden en onder Energie je verbruik.

Groet, Frans
Badge +5
Hoi Peter van den Berg,

Welkom op de Community, wat leuk dat je via hier contact met ons opneemt! Ik zie dat @FransvanWoerkom je al goed heeft geholpen👌 en dat je al een akkoord hebt gegeven om dagelijks de meterstanden uit te lezen. Vanaf 17-02-2018 zijn we gestart met het dagelijks uitlezen en deze meterstanden zul je met een vertraging van één dag kunnen terugzien in de Mijn Energie omgeving. Fijne dag verder!

Groet,
Serena
Bedankt voor het antwoord, heb idd qurrent toestemming gegeven om mijn gegevens dagelijks uit te lezen.
maar wat ik bijzonder vind is dat de begin stand (waarde dag van overstap niet zichtbaar is. deze is toen toch doorgegeven.
verder lijkt er vrij weinig te kloppen van de gegevens die ze uploaden uit mijn slimme meter.
17-02-2018 2546 3271 627 216
18-02-2018 2546 3277 627 220
19-02-2018 2546 3282 627 227

waar ik uit opmaak dat mijn zonnepanelen 11kw hebben opgewekt in 2 dagen (in de nachtelijke uren)
en overdag 0 .
(ik hoor het u al zeggen is dit niet andersom dan?) zou je idd zeggen zei het niet dat de huidige meterstand (23-02-2018) betreffende het terug leveren op 662 / 227 is.
Reputatie 4
Badge +12
weekend is nachttarief.
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor de toevoeging, Frans!

Het daltarief is geldig tussen 23:00 - 07:00 (21:00 in bepaalde regio's), maar dus ook vanaf vrijdagavond 23:00 tot maandagochtend 07:00 en op feestdagen. Zo kan het dat er ook teruglevering wordt geregistreerd op deze tijdstippen.

Groet, Nina

Reageer