Sticky Beantwoord

Hoe kan ik mijn slimme meter dagelijks uitlezen?

  • 9 oktober 2016
  • 70 reacties
  • 12171 keer bekeken


Toon eerste bericht

70 reacties

Beste Tessa,

Het stoppen van betalingen is zo ongeveer het enige middel wat ik nog heb om jullie aandacht te krijgen. Ja dit is een betaling voor levering van energie. Echter wordt uit dit bedrag ook jullie technische 'dienst' betaald. Die zijn straks een jaar bezig om deze storing op te lossen. Weinig overtuigend.
Reputatie 1
Badge +2
Beste Marcel,

De technische afdeling ziet niet dat jij je betalingen storneert. Dit bespoedigt het proces dus niet. Het enige wat er gebeurt is dat de financiële administratie herinneringen gaat sturen en dat lijkt me ook vervelend om te ontvangen. Mijn collega heeft gelijk. Je betaalt een voorschot voor het leveren van energie en aan die taak voldoen wij nog steeds.

Groet,

Lucia
Beste Lucia,

Nogmaals is het zo dat ik jullie óók betaal voor voor inzicht in mijn meterstanden, zowel jullie stuk als Liander (wiens schuld het dan ook is) en aan die taak voldoen jullie al ruim 7 maanden niet. Heb mede voor Qurrent gekozen om groen en verstandig met energie om te gaan en dat maken jullie onmogelijk op deze manier.
Wellicht kun je me hier bevestigen dat ik niet gehouden aan mijn 3 jarig contract dan maar kan overstappen naar een leverancier die zijn zaakjes wel voor elkaar heeft?
Mvg
Marcel
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Marcel,

Op korte termijn gaan wij de verbeterde weergave van het verbruik lanceren en dan zou jouw probleem opgelost moeten zijn.

Ik heb echter van onze technische afdeling vernomen of ze in jouw geval nog gaan kijken of het in de huidige omgeving op te lossen is.

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Marcel,

Het is mijn collega van de technische afdeling gelukt om de dagelijkse data vanaf 1 april 2018 weer in te laden.

Groet,
Tessa
Hoi Tessa,

Duurt even maar dan heb je ook wat. Het lijkt nu goed te gaan. Dank!
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Marcel,

Fijn dat het nu goed gaat!

Groet,
Tessa
Badge +1
Beste mensen,

Ik heb een slimme meter vanaf 27 april 2018. Deze zou dagelijks moeten worden uitgelezen (volgens de instellingen in mijn profiel). Maar ik heb al die tijd maar één keer een meterstand in Qurrent ontvangen. Op de website van Slimmemeterportal.nl kan ik zien dat mijn meter wel degelijk elke dag wordt uitgelezen, maar om de een of andere reden komt dit kennelijk niet bij Qurrent door.
Ik wil o.a. kunnen monitoren of het voor mij voordeliger is om hoog-laag (dal-uren) tarief in te stellen of enkel standaard tarief. Ook dat kan ik nergens vinden in mijn profiel: het lijkt er bij de meterstanden op dat sinds de slimme meter geplaatst is er voor mij een hoog-laag tarief wordt berekend, maar ik kan nergens zien of dit inderdaad zo is, en waar ik dit eventueel zou kunnen aanpassen.

Met vriendelijke groet
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @BerndKrämer,

Dank je wel voor je bericht.

Vreemd dat je tot op heden nog maar één meterstand van je slimme meter hebt mogen ontvangen.
Je uitleesfrequentie staat bij ons nog niet op dagelijks en helaas kunnen wij je uitleesfrequentie hier ook niet op aanpassen omdat er anders een systeemfout in wordt geschoten bij het inladen van je meterstanden.
Je kunt zelf wel de uitleesfrequentie van je slimme meter aanpassen naar dagelijks door in de Mijn Energie omgeving te gaan naar 'Profiel' en hier te kiezen voor het meest rechterkopje 'Woning' (zie toegevoegde afbeelding).
Vervolgens kun je in dit menu naar beneden gaan tot je bij het kopje 'Energiemonitoring' komt (zie tweede toegevoegde afbeelding). Hier kun je de uitleesfrequentie aanpassen naar dagelijks.

Het is voordeliger om tegen een dubbel tarief te worden afgerekend op het moment dat je 60% of meer van je stroomverbruik maakt in de daluren. De daluren gelden van 23:00 tot 07:00. In Noord-Brabant en Limburg gelden de daluren van 21:00 tot 07:00.
Op dit moment wordt je bij ons tegen een dubbel tarief afgerekend. Als je dit wilt laten aanpassen kan dat door met ons te bellen, een e-mail te sturen of door dit gewoon toe te zeggen in een reactie op dit bericht.




Groeten,
Julian
Badge +1
Beste @Julian van Qurrent
Bedankt voor je antwoord. Als reactie daarop: in mijn profiel staat mijn uitleesfrequentie al die tijd al op "dagelijks". maar dit werkt kennelijk niet. Of moet ik deze even veranderen naar maandelijks en dan weer terugzetten naar dagelijks? Of ben ik dan alle informatie kwijt die wel is binnengekomen?
Ik kan niet beslissen over enkel of dubbel tarief voordat ik meer inzicht heb in mijn verbruik, en op het Qurrent dashboard kan ik hier nu geen informatie over krijgen.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Bernd,

Ik heb het toch geprobeerd om vanuit onze kant aan te passen. Dit zou over ongeveer een week verwerkt moeten zijn. Indien je dan nog geen bericht hebt ontvangen over het dagelijks uitlezen en nog geen data ziet in mijn energie, kan je ons dan een seintje geven?

Groet,
Tessa
Ik heb een soortgelijk probleem. Sinds kort een slimme meter maar deze heeft nooit goed gewerkt in combinatie met de Qbox. Nu gaat de Qbox eruit dus dat is dan niet meer nodig. Maar het uitlezen op uur niveau zou nog wel mogelijk moeten zijn? Er wordt niets zichtbaar op de monitor op de site. Dan nog even de vraag hoe sluit ik de slimme meter aan op het internet? Moet hier nog de Qbox tussen zitten of kan ik de Landis Gyr SMR 5.0 direct aansluiten op mijn modem? Of gebeurd dit allemaal automatisch draadloos?
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Yannick,

Dank voor je bericht en welkom in deze topic.
De reden dat je verbruik nog niet wordt gemonitord is omdat de 'uitleesfrequentie' nog uit stond. Dat betekent dat we de slimme meter nog niet uitlazen.
Ik heb de frequentie nu op 'per kwartier' gezet. Er zit een aantal dagen vertraging tussen, dus dit moet na het weekend sowieso te zien zijn.

Wij krijgen de meterstanden door van de netbeheerder en wij laden die in je account, je hoeft daar zelf dus verder niets voor te doen!

Mocht er na het weekend nog niets te zien zijn, laat het ons dan weten!

Groet, Joost
Joost zou je misschien bij mij ook kunnen kijken waarom er niet uitgelezen wordt? Ik heb eergisteren begin van de avond de Qbox uitgezet. Sindsdien (meer dan 36 uur) geen update gehad. Dat lijkt me toch niet te kloppen als er een keer per dag een update hoort te zijn.

bvd
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @Trevor,

Bij jou was hetzelfde aan de hand als bij Yannick. Ik heb de frequentie nu aangepast voor je naar 'per kwartier'. Er zit een aantal dagen vertraging tussen, maar na het weekend moet het sowieso te zien zijn.

Groet,

Fokke
Ik krijg nu alleen de dagelijkse verbuiksstatistieken, en niet de statistieken binnen die dag. Heb het nu een paar dagen aangekeken of het zou veranderen. Maar het blijft hetzelfde.

Wat ook niet handig is is dat het dashbord/jaarweergave nu aangeeft dat ik 95kWh en 13m3 gebruikt heb sinds 23 oktober. Terwijl ik in heel oktober (maandweergave) van 1 t/m 29 oktober zit op 206kWh en 20m3
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Trevor,

Vervelend dat de dagweergave nog steeds niet zichtbaar is. Ik kan niet zo snel zien wat hier fout gaat. Ik heb het doorgestuurd naar onze IT-afdeling. Zij zullen dit verder oppakken.
Ik hoop snel meer informatie voor je te hebben!

Groet, Joost

Update 8-11-2018
Helaas heb ik nog geen update, ik hoop je snel meer informatie te kunnen geven!
Hoi Yannick,

Dank voor je bericht en welkom in deze topic.
De reden dat je verbruik nog niet wordt gemonitord is omdat de 'uitleesfrequentie' nog uit stond. Dat betekent dat we de slimme meter nog niet uitlazen.
Ik heb de frequentie nu op 'per kwartier' gezet. Er zit een aantal dagen vertraging tussen, dus dit moet na het weekend sowieso te zien zijn.

Wij krijgen de meterstanden door van de netbeheerder en wij laden die in je account, je hoeft daar zelf dus verder niets voor te doen!

Mocht er na het weekend nog niets te zien zijn, laat het ons dan weten!

Groet, Joost



Helaas nog geen verschil. Grafieken blijven leeg...
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @YannickHeirbaut,

Als het goed is zou er nu wel wat in de grafieken moeten staan. Het verbruik wordt met 3 daten vertraging ingeladen dus je kan vandaag vanaf 17-11 en eerder terug zien. Mocht dit niet zo zijn dan ontvang ik graag screenshots van je Mijn Energie omgeving.

Groet,

Fokke

Reageer