Beantwoord

Hoe kan ik reageren op mijn verlengingsaanbod?

• 18 mei 2017
  • 16 reacties
  • 338 keer bekeken

Badge
Ik heb een aanbod gekregen om mijn energiecontract te verlengen met twee windtegoeden, als ik voor 3 jaar bijteken. Helaas lukt mij dit niet. Niet vanuit het dashboard en niet vanuit de e-mail die ik heb ontvangen. Het aanbod is geldig tot 18 juli, hoe dit nu tijdig te regelen?
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 22 mei 2017, 11:36

Hoi Marc,

Wat goed om te horen! Heel veel eigen opwek dus.
Het aanbod blijft in principe hetzelfde, maar we kijken ook graag naar andere mogelijkheden.
Alles wat je extra opwekt met zonnepanelen of je windtegoeden, ontvang je een vergoeding.
Deze vergoeding is gelijk aan het tarief waarvoor je stroom verbruikt, exclusief belastingen en opslagen.

Groeten van Vita
Bekijk origineel

16 reacties

Hoi Marc,

Vervelend dat het niet lukt om via de link te verlengen! Natuurlijk wel heel erg fijn om te horen dat je bij ons wil blijven. Ik kan het ook voor je in orde maken. 3 jaar met 2 Windtegoeden dus?

Groeten,

Natalia
Badge
Hoi Natalia,
Ja dat is inderdaad mijn doel, waarbij ik me afvraag of het aanbod nog wijzigt nu ik geen stroom meer afneem, aangezien ik sinds twee maanden 23 zonnepanelen op mijn dak heb liggen ...

Groet,

Marc
Hoi Marc,

Wat goed om te horen! Heel veel eigen opwek dus.
Het aanbod blijft in principe hetzelfde, maar we kijken ook graag naar andere mogelijkheden.
Alles wat je extra opwekt met zonnepanelen of je windtegoeden, ontvang je een vergoeding.
Deze vergoeding is gelijk aan het tarief waarvoor je stroom verbruikt, exclusief belastingen en opslagen.

Groeten van Vita
Badge
Hoi Vita,
Bedankt voor jouw ractie en de administratieve afwikkeling van mijn nieuwe contract. Ik zie alleen bij mijn maandbedrag dat het voorschot voor elektriciteit (dat ik vorige maand heb teruggeschroefd, omdat ik vrijwel mijn gehele verbruik opwek met 23 zonnepanelen) nu weer naar € 91,00 per maand is gezet. Ik wil wel een beetje buffer houden voor het geval dat de zonnepanelen iets minder opleveren dan verwacht, maar dit maandbedrag is veel te hoog. Kun jij het wellicht weer terugzetten naar € 25,00 per maand? Ik kan slechts tot minimaal € 71,00 terug.
Badge
Hoi Vita,
Het gaat niet helemaal goed. In ons telefonisch contact gaf ik aan het voorschot naar € 193,00 te willen zetten, zodat ik € 168,00 voorschot gas en € 25,00 voorschot stroom ga betalen. Je hebt het totaalbedrag nu weliswaar naar € 193,00 gezet, maar volgens de bevestiging is daarvan € 64,00 voorschot stroom. Met 23 zonnepanelen op ons dak en een verwachte jaaropbrengst van 95% van ons gemiddelde jaarverbruik een veel te hoog voorschot voor stroom!
Ik neem aan dat jullie te veel betaald voorschot stroom verrekenen met te weinig betaald voorschot gas, maar zou het prettig vinden om de afspraken die we telefonisch hebben gemaakt op de juiste wijze weergegeven terug te zien in mijn overzichten.

Pas je het svp even aan en bevestig je het dan nogmaals? Alvast bedankt,

Groet,

Marc Charlier
Reputatie 3
Badge +8
Hoi MarcCharlier,

Bij dezen kan ik bevestigen dat het maandbedrag in totaal €193 is. Wanneer wij een maandbedrag aanpassen, doen wij dit in zijn totaliteit, dus niet een wijziging voor stroom en een wijziging voor gas. Deze verdeling is dan gebaseerd op het bij ons bekende verdeling en het standaardaardjaarverbruik. Dit nieuwe maandbedrag zal zo dus naar verwachting alle energiekosten dekken. Op de jaarnota zullen de kosten voor gas en voor stroom apart worden weergegeven en natuurlijk ook de eigen opwek en zo blijft het inzichtelijk welk percentage van het maandbedrag waar naartoe gaat.

Groeten van Nina
Badge
Hoi Nina,
Dan blijft het vreemd dat ik mijn maandbedrag uitgesplitst zie en uitgesplitst kan verhogen en verlagen ... Daarnaast krijg ik een e-mail waarin de voorschotbedragen naar stroom en gas zijn uitgesplitst (waarbij de bedragen substantieel afwijken van de telefonische afspraak) Dat wekt de indruk dat het voorschotbedrag geoormerkt is. Daarnaast is het zeer onprettig en voor mijn gevoel niet klantgericht om andere zaken naar klanten te bevestigen dan in een telefonisch contact worden afgesproken.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Marc,

Dat klopt. Voor de jaarnota's is een splitsing niet nodig. Daar wordt het totale verbruik met het totale voorschot verrekend. Maar veel mensen vinden het prettig om voor hun beeld een verdeling te kunnen maken. Bijvoorbeeld mensen met zonnepanelen. Ik ben met je eens dat dat duidelijke moet staan in de e-mails. Ik heb dit ook intern doorgegeven. Bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Tanja
Badge
Dus ik krijg nog een aangepaste bevestiging, die aansluit bij de telefonische afspraak?
Reputatie 2
Badge +8
Hallo Marc,

Ook al zijn wij als moderators het roerend met je eens dat dit veranderd dient te worden, kunnen wij je niet voorzien van een aangepaste, contractuele bevestiging.

Dit is helaas niet op korte termijn op te lossen, het aanbod bestaat uit historische gegevens die wij doorkrijgen van de netbeheerder en de telefonische afspraak is gebaseerd op jouw huidig verbruik.

Je bent vrij om het maandbedrag aan te passen naar jouw huidige verbruik zodra het nieuwe contract is ingegaan.

Groeten van Giulia
Badge
Welk nieuw contract?? Als het Qurrent goed uitkomt, is een telefonische afspraak bindend. Als het 'systeem technisch moeilijk' is, wordt een telefonische afspraak op een willekeurige manier vastgelegd ... Waar is hier 'klantgerichtheid anno 2017'???
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Marc, mijn collega Giulia bedoelde je verlening per 19-5-2017. Bedoel je dat je een schriftelijke bevestiging wil van je maandbedrag? Deze is op 22-5-2017 naar je verzonden.

Groetjes, Tanja
Badge
Nee, ik wil dat bevestigd hebben wat telefonisch is afgesproken, geen uit de lucht gegrepen bedragen 😡
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Marc, ik heb zojuist te bevestiging met de afgesproken bedragen naar je verzonden.

Groetjes, Tanja
Badge
Hoi Tanja, bedankt! Jammer dat het 23 dagen heeft geduurd, maar blij dat jij het nu uiteindelijk hebt aangepast 👍🏻
Reputatie 5
Badge +13
Graag gedaan Marc, zullen we in het vervolg sneller doen! :)

Groetjes, Tanja

Reageer