Beantwoord

Hoe lang duurt het voordat ik gebruik kan maken van de functies van de slimme meter in Mijn Energie?

  • 23 april 2018
  • 31 reacties
  • 7460 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +3
mijn meter is afgelopen week vervangen door een slimme meter. hoelang duurt het voordat dit in het systeem staat en ik dit kan gaan gebruiken?
icon

Beste antwoord door Jeroen van Qurrent 9 mei 2018, 12:53

Hoi Rijkjan,

Wat vervelend dat je je verbruik van na de plaatsing van de slimme meter niet meer kunt zien. Ik heb mijn collega's van de technische afdeling gevraagd dit te herstellen. Zodra dit is gelukt zullen we dat hier laten weten. :)

Groet,

Jeroen
Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Beste @rijkjan.

Bedankt voor uw bericht.

Zojuist hebben we elkaar telefonisch gesproken en ik heb uw termijnbedrag gewijzigd.
Als het goed is heeft u hier ook een bevestigingsmail van gehad.

Groeten,
Julian
Reputatie 1
Badge +3
de opgewekte waarden lijken nu idd beter... maar ik kan handmatig geen meterstanden meer ingeven.. anders had je vergelijkingsmateriaal gehad.. maar het zal wel goed gaan...

ik heb ergens anders ook nog een vraag gesteld over het aanpassen van mijn maandbedrag.
kunnen\willen jullie daar ook even naar kijken?

groet rijkjan
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @rijkjan,

Wij zijn in elk geval heel blij dat je bij ons blijft! Zeker een goede keuze voor het milieu:).
En wij noemen het liever opbouwende kritiek, dus dat is geen enkel probleem hoor 😉.

Wat betreft je Mijn Energie omgeving:
  • We hebben de impulswaarde van je solar aangepast. Zie je een verschil in de weergave van je opwek?
  • De handmatige meterstanden die je voor en na de meterwissel hebt ingevoerd zijn inderdaad niet inzichtelijk. Dit komt door een fout in het systeem dat speelt bij meerdere klanten. Dit is een bug die voor nu moeilijk is op te lossen. De IT-afdeling is hier wel mee bezig, maar dit is de reden waarom het zo lang duurt.
Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
ik wilde graag vertrekken.. helaas zijn jullie de groenste en ook nog eens( voor mij) de goedkoopste met het nieuwe aanbod.. :D:D dus jullie zitten nog 3 jaar met mijn gezeik opgescheept... hahahahaha
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Rijkjan,

Ik vind het heel jammer om te horen dat je het vertrouwen hebt verloren in Qurrent.
Ik heb de IT-afdeling gevraagd om de issues in jouw online omgeving met spoed op te pakken.
We blijven je graag voorzien van de allergroenste stroom namelijk, dat is onze grootse kracht.

Ik hoop dat ik je snel meer nieuws kan geven en hopelijk kun je hier nog even op wachten!

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Hoi Rijkjan,

Zit er een halvering in het aantal dat je ziet in Mijn Energie ten opzichten van de Eltako/Solar ? Dus stel 100 op de solar, 50 in Mijn Energie? Want dan staat denk ik de 'impulswaarde verkeerd ingesteld, dat kunnen we vanuit hier wijzigen.

Het getal wat op de Solar zelf staat is leidend, die hoort te kloppen.

Groetjes, Tanja



hoi tanja,

ik heb geen idee...


maar het maakt niet zoveel meer uit.. ben nu bijna twee jaar klant bij jullie.. dus het is tijd om te vertrekken... na het feyenoord debacle was ik het al zat hier en wilde toen al weg maar mocht contractueel niet weg..
dus ik zoek nu een andere leverancier...

veel succes met jullie bedrijf.. maar ik ben zsm weg..

groet rijkjan
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Rijkjan,

Zit er een halvering in het aantal dat je ziet in Mijn Energie ten opzichten van de Eltako/Solar ? Dus stel 100 op de solar, 50 in Mijn Energie? Want dan staat denk ik de 'impulswaarde verkeerd ingesteld, dat kunnen we vanuit hier wijzigen.

Het getal wat op de Solar zelf staat is leidend, die hoort te kloppen.

Groetjes, Tanja
Reputatie 1
Badge +3
Hoi tomer,

De kWh teller zit er tussen vanaf het moment dat ik de Solar installeerde. En die geeft nu 53 kWh aan. En nee ik kan het niet per dag aangeven want ik zit niet de hele dag op mijn meters te kijken 😀😀😀😀
Reputatie 4
Badge +8
Hoi rijkjan,

Ik heb de gegevens van augustus erbij gepakt, en ik zie zowel verbruik als opwek. Kun jij aangeven wat er, op dagbasis anders is op de meter dan in Mijn Energie?

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
ondertussen zie ik van alles.. maar niets klopt.. mijn kwh meter geeft ondertussen veel meer aan als wat bij jullie op de site staat..
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @rijkjan,

Bedankt voor je bericht.

Vervelend dat het niet lukt om de Qbox Solar te activeren via de gebruikelijke manier. Ik ben zojuist even de systemen ingedoken en heb de Qbox Solar handmatig geactiveerd.
Ook heb ik voor de Qbox Mono een upgrade uitgevoerd aangezien je slimme meter van de allernieuwste firmware gebruik maakt.

Als het goed is zou je nu binnen twee uur data van zowel je opwek als je verbruik in de energiegrafiek in moeten kunnen zien.

Groeten,
Julian
Reputatie 1
Badge +3
goedendag,

ondertussen heb ik ook al ruim een week het solargedeelte van de qbox.. het enige wat momenteel werkt is het registreren van de kwh per dag.. en dit werkt met een hele grote vertraging (wat ik vreemd vind want het ding zit op internet en kan elke seconde doorgeven wat het doet). als ik het solargedeelte probeer te activeren krijg ik een reply van de site dat het niet is gelukt en dat ik het nog een keer moet proberen. dit heb ik meerdere malen gedaan.. niet gelukt... nu heb ik een week geleden een topic aangemaakt met een vraag hierover.. volgens mij nog geen antwoord gehad.. ga ik zo even nakijken.. ik vind het helaas allemaal erg traag,slecht geregeld en zeker niet klantvriendelijk.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rijkjan,

Helaas hebben wij dit nog niet kunnen behandelen. Ik zal onze technische afdeling hierop attenderen en ervoor zorgen dat er volgende week weer een update komt.

Groet,
Tomer
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rijkjan,

De verwachting is dat de nieuwe manier van verbruiksgegevens ophalen in Mijn Energie over ongeveer drie weken live is.
Ik heb onze technische afdeling nogmaals verzocht of het nu mogelijk is om de oude data weer in te laden.

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge +3
We gaan het merken

Groet rijkjan
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rijkjan,

Het verzoek staat nog uit bij de technische afdeling.

Daarentegen weet ik ook dat wij op zeer korte termijn de verbruiksgegevens in Mijn Energie op een andere manier gaan ophalen. Met deze update zou het probleem sowieso opgelost moeten zijn.

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge +3
Helemaal top
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rijkjan,

Het verzoek om de gegevens van voor de meterwissel terug te plaatsen staat nog uit bij onze technische afdeling. We houden je op de hoogte!

Groet,
Tessa
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Rijkjan,

Wat vervelend dat je je verbruik van na de plaatsing van de slimme meter niet meer kunt zien. Ik heb mijn collega's van de technische afdeling gevraagd dit te herstellen. Zodra dit is gelukt zullen we dat hier laten weten. :)

Groet,

Jeroen
Reputatie 1
Badge +3
En bedoel natuurlijk Tomer (klote autocorrectie)
Reputatie 1
Badge +3
Hoi Timer,

De slimme meter is op de twintigste geïnstalleerd.. daarvoor heb ik bijna dagelijks alle meterstanden handmatig ingegeven.. en die zijn niet meer zichtbaar. En ook de jaarlijkse meterstanden zijn niet zichtbaar
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rijk Jan,

Als ik het goed begrijp, had jij voor die 23 april geen slimme meter en geen Qbox. Om die reden zou het ook niet mogelijk zijn om de meterstanden uit te lezen.

Of heb ik het mis en waren de meterstanden daarvoor wel zichtbaar in Mijn Energie?

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3


Dit bedoel ik.. alle waardes van voor de meterwisseling zijn compleet verdwenen.. maar ook de waardes die in in de app zie kloppen niet met de werkelijkheid.. maar dit kan liggen aan het feit dat er een dag tussen zit
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rijkjan,

Als wij de adapterkabel opsturen, duurt dit normaliter maar maximaal twee dagen. Mijn collega die ze verstuurt is op dit moment echter ziek, maar een ander collega van mij gaat het oppakken. Ik verwacht dat je hem deze week hebt. Bedankt voor je geduld.

Tevens heb ik het verzoek uitgezet bij mijn collega's om de Qbox te activeren. Hij gaat echter pas werken als je hem met het zwarte kabeltje hebt aangesloten op de slimme meter.

Hoe bedoel je dat de nieuwe meterstanden niet kloppen? Heb je het over het meterstandenoverzicht? Kan je ons hier een screenshot van sturen?

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge +3
hoe lang duurt dat opsturen gemiddeld? en per wanneer zou de qbox moeten werken?
en per wanneer komen alle meterstanden weer in het systeem? want nu klopt er helemaal niks van. alle oude meterstanden zijn weg en de nieuwe kloppen ook niet 😂🤣

Reageer