Beantwoord

Hoe lang duurt het voordat ik gebruik kan maken van de functies van de slimme meter in Mijn Energie?

Reputatie 1
Badge +3
mijn meter is afgelopen week vervangen door een slimme meter. hoelang duurt het voordat dit in het systeem staat en ik dit kan gaan gebruiken?
icon

Beste antwoord door Jeroen van Qurrent 9 mei 2018, 12:53

Hoi Rijkjan,

Wat vervelend dat je je verbruik van na de plaatsing van de slimme meter niet meer kunt zien. Ik heb mijn collega's van de technische afdeling gevraagd dit te herstellen. Zodra dit is gelukt zullen we dat hier laten weten. :)

Groet,

Jeroen

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Rijkjan,

Wat vervelend dat je je verbruik van na de plaatsing van de slimme meter niet meer kunt zien. Ik heb mijn collega's van de technische afdeling gevraagd dit te herstellen. Zodra dit is gelukt zullen we dat hier laten weten. :)

Groet,

Jeroen
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @rijkjan,

Dank je wel voor je bericht.

Wanneer je precies gebruik kan maken van de functies van de slimme meter is afhankelijk van hoe snel je netbeheerder de meterwissel heeft verwerkt in het meetregister.
Zodra de meterwissel helemaal is verwerkt kan je bijvoorbeeld de uitleesfrequentie van je slimme meter aanpassen in Mijn Energie. Als je dit kan doen, weet je zeker dat de meterwissel is geregistreerd.
Real-time monitoring van je energieverbruik of opwek kan niet gerealiseerd worden met alleen een slimme meter, hiervoor heb je een Qbox (Solar) nodig. Helaas is de Qbox voor ons op dit moment niet meer leverbaar.
Je kunt je energieverbruik uiteraard wel blijven monitoren met een dag vertraging middels de slimme meter zodra de meterwissel door de netbeheerder in het register is verwerkt.

Groeten,
Julian
Reputatie 3
Badge +9
Beste @rijkjan.

Bedankt voor uw bericht.

Zojuist hebben we elkaar telefonisch gesproken en ik heb uw termijnbedrag gewijzigd.
Als het goed is heeft u hier ook een bevestigingsmail van gehad.

Groeten,
Julian
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Rijkjan,

Zit er een halvering in het aantal dat je ziet in Mijn Energie ten opzichten van de Eltako/Solar ? Dus stel 100 op de solar, 50 in Mijn Energie? Want dan staat denk ik de 'impulswaarde verkeerd ingesteld, dat kunnen we vanuit hier wijzigen.

Het getal wat op de Solar zelf staat is leidend, die hoort te kloppen.

Groetjes, Tanja
Reputatie 1
Badge +3
wat is het aansluitschema van zo'n kabeltje? ik kan hem namelijk zelf maken(ik heb de stekkers en het gereedschap om dit te maken)

groet rijkjan

Comment van moderator Tessa 30-04-2018
Ik heb dit bericht even verplaatst naar jouw bestaande topic
Reputatie 1
Badge +3
dank voor je antwoord 😃 inmiddels heb ik ook een qbox.. maar daar zat geen activatiecode bij.. ook zit er geen zwart adapterkabeltje bij.. ik heb al op diverse manieren gevraagd of jullie de qbox kunnen/willen activeren.. maar nog geen reactie..(heb de vragen ook pas gisteravond gesteld.. dus is niet omdat jullie zo traag zijn 😝) dus bij deze.. graag wil ik de qbox geactiveerd.. en graag het aansluitschema (tekening) van het kabeltje.. dan maak ik hem zelf 💡

groet rijkjan
Reputatie 1
Badge +3

Hoi Tessa,

Opsturen mag ook, maar ik denk dat ik hem sneller zelf maak..

Mvg rijkjan
Reputatie 1
Badge +3
hoe lang duurt dat opsturen gemiddeld? en per wanneer zou de qbox moeten werken?
en per wanneer komen alle meterstanden weer in het systeem? want nu klopt er helemaal niks van. alle oude meterstanden zijn weg en de nieuwe kloppen ook niet 😂🤣
Reputatie 1
Badge +3

Dit bedoel ik.. alle waardes van voor de meterwisseling zijn compleet verdwenen.. maar ook de waardes die in in de app zie kloppen niet met de werkelijkheid.. maar dit kan liggen aan het feit dat er een dag tussen zit
Reputatie 1
Badge +3
Hoi Timer,

De slimme meter is op de twintigste geïnstalleerd.. daarvoor heb ik bijna dagelijks alle meterstanden handmatig ingegeven.. en die zijn niet meer zichtbaar. En ook de jaarlijkse meterstanden zijn niet zichtbaar
Reputatie 1
Badge +3
En bedoel natuurlijk Tomer (klote autocorrectie)
Reputatie 1
Badge +3
Helemaal top
Reputatie 1
Badge +3
We gaan het merken

Groet rijkjan
Reputatie 1
Badge +3
goedendag,

ondertussen heb ik ook al ruim een week het solargedeelte van de qbox.. het enige wat momenteel werkt is het registreren van de kwh per dag.. en dit werkt met een hele grote vertraging (wat ik vreemd vind want het ding zit op internet en kan elke seconde doorgeven wat het doet). als ik het solargedeelte probeer te activeren krijg ik een reply van de site dat het niet is gelukt en dat ik het nog een keer moet proberen. dit heb ik meerdere malen gedaan.. niet gelukt... nu heb ik een week geleden een topic aangemaakt met een vraag hierover.. volgens mij nog geen antwoord gehad.. ga ik zo even nakijken.. ik vind het helaas allemaal erg traag,slecht geregeld en zeker niet klantvriendelijk.
Reputatie 1
Badge +3
ondertussen zie ik van alles.. maar niets klopt.. mijn kwh meter geeft ondertussen veel meer aan als wat bij jullie op de site staat..
Reputatie 1
Badge +3
Hoi tomer,

De kWh teller zit er tussen vanaf het moment dat ik de Solar installeerde. En die geeft nu 53 kWh aan. En nee ik kan het niet per dag aangeven want ik zit niet de hele dag op mijn meters te kijken 😀😀😀😀
Reputatie 1
Badge +3
Tanja van Qurrent schreef:

Hoi Rijkjan,

Zit er een halvering in het aantal dat je ziet in Mijn Energie ten opzichten van de Eltako/Solar ? Dus stel 100 op de solar, 50 in Mijn Energie? Want dan staat denk ik de 'impulswaarde verkeerd ingesteld, dat kunnen we vanuit hier wijzigen.

Het getal wat op de Solar zelf staat is leidend, die hoort te kloppen.

Groetjes, Tanja

hoi tanja,

ik heb geen idee...

maar het maakt niet zoveel meer uit.. ben nu bijna twee jaar klant bij jullie.. dus het is tijd om te vertrekken... na het feyenoord debacle was ik het al zat hier en wilde toen al weg maar mocht contractueel niet weg..
dus ik zoek nu een andere leverancier...

veel succes met jullie bedrijf.. maar ik ben zsm weg..

groet rijkjan
Reputatie 1
Badge +3
ik wilde graag vertrekken.. helaas zijn jullie de groenste en ook nog eens( voor mij) de goedkoopste met het nieuwe aanbod.. :D:D dus jullie zitten nog 3 jaar met mijn gezeik opgescheept... hahahahaha
Reputatie 1
Badge +3
de opgewekte waarden lijken nu idd beter... maar ik kan handmatig geen meterstanden meer ingeven.. anders had je vergelijkingsmateriaal gehad.. maar het zal wel goed gaan...

ik heb ergens anders ook nog een vraag gesteld over het aanpassen van mijn maandbedrag.
kunnen\willen jullie daar ook even naar kijken?

groet rijkjan
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Rijkjan,

Bedankt voor je foto! We sturen het zwarte adapter kabeltje naar je op.

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rijk Jan,

Als ik het goed begrijp, had jij voor die 23 april geen slimme meter en geen Qbox. Om die reden zou het ook niet mogelijk zijn om de meterstanden uit te lezen.

Of heb ik het mis en waren de meterstanden daarvoor wel zichtbaar in Mijn Energie?

Groet,
Tomer
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rijkjan,

Helaas hebben wij dit nog niet kunnen behandelen. Ik zal onze technische afdeling hierop attenderen en ervoor zorgen dat er volgende week weer een update komt.

Groet,
Tomer
Reputatie 4
Badge +8
Hoi rijkjan,

Ik heb de gegevens van augustus erbij gepakt, en ik zie zowel verbruik als opwek. Kun jij aangeven wat er, op dagbasis anders is op de meter dan in Mijn Energie?

Groet,
Tomer
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rijkjan,

We kunnen jou het zwarte adapterkabeltje gratis opsturen 🙂 Ook kunnen wij de Qbox voor je activeren. Kan je ons een foto sturen van de achterkant van de Qbox?

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Rijkjan,

Als wij de adapterkabel opsturen, duurt dit normaliter maar maximaal twee dagen. Mijn collega die ze verstuurt is op dit moment echter ziek, maar een ander collega van mij gaat het oppakken. Ik verwacht dat je hem deze week hebt. Bedankt voor je geduld.

Tevens heb ik het verzoek uitgezet bij mijn collega's om de Qbox te activeren. Hij gaat echter pas werken als je hem met het zwarte kabeltje hebt aangesloten op de slimme meter.

Hoe bedoel je dat de nieuwe meterstanden niet kloppen? Heb je het over het meterstandenoverzicht? Kan je ons hier een screenshot van sturen?

Groet,
Tessa

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen