Beantwoord

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor de automatische incasso?

• 26 januari 2017
  • 3 reacties
  • 368 keer bekeken

Ik dacht even heel eenvoudig het rekeningnummer voor de automatische incasso in "Mijn Energie" te kunnen wijizigen, maar ik zie die optie nergens staan? Het maandbedrag wordt nu namelijk van mijn lopende rekening afgeschreven in plaats van van mijn betaalrekening voor automatische incasso's... misschien ben ik zo blind als een mol, maar waar kan ik het rekeningnummer wijzigen?
icon

Beste antwoord door Annick van Qurrent 1 februari 2017, 16:09

Hoi Ruud,

Van hare welkom op onze community, waar niet alleen wij van Qurrent maar ook de andere leden klaarstaan om je vragen te beantwoorden! Helaas zijn onze andere klanten nog niet to the rescue gekomen dus voorzie ik je alsnog graag van een antwoord.

Het is op dit moment niet mogelijk om je rekeningnummer aan te passen via Mijn Energie. Op dit moment loopt er een project binnen Qurrent om dit op een veilige manier voor je mogelijk te maken. In onze vraag&antwoord op onze website vind je het volgende antwoord op je vraag;

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Mail naar vraag@qurrent.nl met als onderwerp “rekeningnummer wijzigen”. Vermeld daarin:
- Oude rekeningnummer + tenaamstelling
- Nieuwe rekeningnummer + tenaamstelling
- Geboortedatum

Verandert de tenaamstelling van het rekeningnummer? Vermeld dan het telefoonnummer van de persoon onder wie het nieuw te naam wordt gesteld.

Je mag ook je wijziging via een privebericht op de community aan mij doorgeven! Wijzig ik het gelijk voor je.

Groeten van,
Annick
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +5
Hoi Ruud,

Van hare welkom op onze community, waar niet alleen wij van Qurrent maar ook de andere leden klaarstaan om je vragen te beantwoorden! Helaas zijn onze andere klanten nog niet to the rescue gekomen dus voorzie ik je alsnog graag van een antwoord.

Het is op dit moment niet mogelijk om je rekeningnummer aan te passen via Mijn Energie. Op dit moment loopt er een project binnen Qurrent om dit op een veilige manier voor je mogelijk te maken. In onze vraag&antwoord op onze website vind je het volgende antwoord op je vraag;

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Mail naar vraag@qurrent.nl met als onderwerp “rekeningnummer wijzigen”. Vermeld daarin:
- Oude rekeningnummer + tenaamstelling
- Nieuwe rekeningnummer + tenaamstelling
- Geboortedatum

Verandert de tenaamstelling van het rekeningnummer? Vermeld dan het telefoonnummer van de persoon onder wie het nieuw te naam wordt gesteld.

Je mag ook je wijziging via een privebericht op de community aan mij doorgeven! Wijzig ik het gelijk voor je.

Groeten van,
Annick
Een beetje raar om zeer privacygevoelige gegevens als rekeningnummers en geboortedatums met email te versturen over het open internet. Deze gegevens zijn zeer bruikbaar voor identiteitsdiefstal. Omslachtig ook. Kan dat niet gewoon met een beveiligde webpagina zoals bijna overal?
Welkom op onze Community Yeroon,

Het is erg belangrijk om zorgvuldig om te gaan met persoonlijke gegevens.

Qurrent hecht zeer veel belang een het beschermen van de persoonlijke levenssfeer van haar klanten en behandeld daarom deze (persoonlijke) gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. Dit houdt in dat Qurrent zeer strenge eisen stelt aan haar beveiliging en dat zich in alle gevallen houdt aan de eisen die gesteld zijn in de Wet Bescherming persoonsgegevens. Qurrent houdt actief contact met diverse toezichthouders zoals de Autoriteit Persoonsgegevens om zo goed mogelijk om te gaan met persoonlijk gegevens en de verwerking hiervan. Qurrent heeft de verwerking van deze persoonsgegevens aangemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens, het vroegere College Bescherming Persoonsgegevens (Cbp), gevestigd te Den Haag.

Voor meer informatie over hoe Qurrent omgaat met privacy, wil ik je graag verwijzen naar de website.

Groeten van,
Lara

Reageer