Beantwoord

hoe worden de gegevens van zelfopwek op dashboard bepaald

• 22 november 2017
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +10
zie bijlage, hoe worden deze gegevens op gebouwd en waar op gebasseerd.
volgens mij kloppen ze niet en hoe kan dat aangepast worden, want ben net 23 dagen overgestapt en vind het al heel wat dat ik al 36 % van mijn stroom zelf opgewekt heb terwijl ik ongeveer 600 KWH per maand verbruik etc. "ja is voor maak komt door ev auto vandaar. en dat ook met mijn 15 wind tegoeden

groetjes richard
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 23 november 2017, 03:18

Die zonnepanelen worden natuurlijk pas meegeteld vanaf het moment dat je QBox Solar het deed. Maar november was sowieso geen zonnige maand. Ik weet niet in hoeverre zonne-energie wordt meegeteld bij "zelf opgewekt" of al gewoon bij "verbruik" gesaldeerd is. Mijn windtegoed leverde deze maand 12kWh op, dus jouw 15 windtegoeden zouden op 180kWh komen. Dat lijkt me toch redelijk in de buurt van 36% van 510kWh.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Die zonnepanelen worden natuurlijk pas meegeteld vanaf het moment dat je QBox Solar het deed. Maar november was sowieso geen zonnige maand. Ik weet niet in hoeverre zonne-energie wordt meegeteld bij "zelf opgewekt" of al gewoon bij "verbruik" gesaldeerd is. Mijn windtegoed leverde deze maand 12kWh op, dus jouw 15 windtegoeden zouden op 180kWh komen. Dat lijkt me toch redelijk in de buurt van 36% van 510kWh.
Reputatie 3
Badge +10
Frans,

bedankt voor de info, maar ik zou graag de flow willen weten hoe eea berekend word en verrekend word. ik zie namelijk geen info staan over wat je aan het net terug leverd vandaar de vraag, maar ben erg nieuwschierig aangelegd dus heb veel vragen over dit soort dingen, dus elk antwoord levert weer info op. ik hoop ook dat qurrent mij meet info kan leveren hoe eea verrekend word en hoe de processen lopen van qbox tot het op scherm krijgen van de info etc.

groeten richard
Reputatie 4
Badge +12
Richard,

De info in "Mijn Energie" is volgens mij informatief. De basis voor de afrekening zijn de meterstanden die via de netbeheerder vanuit de slimme meter aan Qurrent worden doorgegeven. Een copie daarvan vind je onder "Meterstanden".

Hoe bij Qurrent de flow, de processen lopen, heb je eerder gevraagd. Ik heb toen geantwoord dat ze dat bij Qurrent zelf amper weten. Mogelijk vertellen ze het jou als SuperUser. Alleen kun je er dan niks mee omdat je een geheimhoudingsovereenkomst hebt getekend.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +10
Frans,

Het willen weten is alleen om beter inzicht te krijgen in de flow, zodat ik dan makkelijker gebruikers met vragen kan helpen, ik begrijp de geheimhoudingsplicht, maar die hoef je niet te schenden om gebruikers te kunnen ondersteunen bij hun problemen, deze plicht heb ik bij mijn overheids functie nu ook, dus weet er wel tactisch mee om te gaan, in mijn huidige functie moet ik ook gebruikers op infra en netwerk ondersteuning helpen als 3e lijns support zonder dat ze inzicht krijgen in de data inhoud, maar bedankt voor de herinnering maar ben me daar dagelijks bewust van.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Prenger,

Meer dan dat we de meterstanden van de netbeheerder ontvangen kan ik je wegens de vertrouwelijkheid helaas hier niet vertellen.

Groet,

Jeroen

Reageer