Beantwoord

Hoe zie ik mijn energieverbruik na het omwisselen van de slimme meter?

• 9 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 189 keer bekeken

Badge
Na de omwisseling van onze slimme meter op 13 juni kloppen de gegevens niet meer in het dashboard en in de grafieken van het energieverbruik (staan stil). Als ik verder kijk naar de meterstanden die worden doorgegeven kloppen die wel.

Wie kan helpen?
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 10 augustus 2017, 13:22

Hoi SStroosnijder,

Een goede vraag RGM!
Wanneer je nog steeds een slimme meter hebt, zou deze normaliter inderdaad gewoon moeten werken met je Qbox.
Aangezien je aangeeft dat het gaat om een SMR 5.0, is het nog even geduld hebben.
De laatste updates over de SMR 5.0 slimme meters vind je hier.

Groetjes, Vita
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +5
Bedoel je het omwisselen of vervangen, want als je van analoog naar digitaal bent gegaan heb je een andere QBox nodig.
Of heb je geen QBox?
Badge
Bedoel je het omwisselen of vervangen, want als je van analoog naar digitaal bent gegaan heb je een andere QBox nodig.
Of heb je geen QBox?

Omwisselen voor een nieuwe meter, maar sowieso werkt mijn Qbox niet meer doordat die niet compatible is met de SMR 5.0 meters...
Hoi SStroosnijder,

Een goede vraag RGM!
Wanneer je nog steeds een slimme meter hebt, zou deze normaliter inderdaad gewoon moeten werken met je Qbox.
Aangezien je aangeeft dat het gaat om een SMR 5.0, is het nog even geduld hebben.

Groetjes, Vita
Badge
Hi Vita, heb ik dan straks ook weer alle maanden die nu missen inzichtelijk in het dashboard op de website?

Ik dacht trouwens dat die grafieken op de website ook werkten zonder Qbox?

Hoi SStroosnijder,

Een goede vraag RGM!

Groetjes, Vita
Hoi SStroosnijder,

Wat betreft de afgelopen maanden;
Er wordt een gemiddelde over een periode gelijkgetrokken op basis van de slimme meter standen.
De daadwerkelijke data van het verbruik komt niet terug.

Verder zijn in Mijn Energie de verbruiken zichtbaar op basis van de meterstanden wanneer deze op dagelijks uitlezen staat.
In jouw geval staat deze op dagelijks uitlezen maar ik zie geen verbruik op je Mijn Energie vanaf juli.
Ik zie dat je meterstanden wel dagelijks worden uitgelezen, maar niet worden weergegeven in Mijn Energie.
Deze situatie wordt hier uitgelegd met de laatste updates en dit wordt zo snel mogelijk opgelost!

Groetjes, Vita

Reageer