Beantwoord

Hoog gasverbruik terwijl verwarming koud staat?!

• 4 december 2017
  • 1 reactie
  • 498 keer bekeken

Hoi!

Sinds oktober ben ik klant bij Qurrent. Ik woon in een appartement op de hoek, op de tweede verdieping in een jaren 60 flat.
Er hangt hier een Toon van Eneco, die is van de vorige bewoners maar hebben ze laten hangen. Op de Toon kan ik alleen zien wat ik op het moment verbruik, hoeveel ik gedurende de hele dag heb gebruikt (totale hoeveelheid) en hoeveel graden het op dit moment is. Het is tegelijkertijd ook de thermostaat.

De eerste maanden heb ik niet veel aandacht aan de thermostaat en de Toon besteed, ik woonde ook deels nog niet in het appartement. Echter is het nu zo dat ik de afgelopen weken rare dingen op de Toon zie verschijnen.. Een erg hoog gasverbruik, terwijl ik zo goed als niet stook! De thermostaat staat standaard op 16 graden, en als ik deze hier de gehele dag op laat staan, heb ik aan het einde van de dag 6,5 m3 gas verbruikt.. Dat lijkt mij absurd veel, en ik heb geen idee hoe dat kan. Het is een woning met dubbelglas en tochtstrips op de deuren. Als ik 's avonds op de bank zit adem ik wolkjes uit, zo koud. 😅

Wat moet ik hiermee? Kan dit liggen aan dat de Toon niet van Qurrent is? Is er ergens iets lek? Help!

Hartelijke groet,

Eva
icon

Beste antwoord door Nathan van Qurrent 6 december 2017, 09:39

Ha Eva!

Allereerst van harte welkom bij Qurrent. Tof om te zien dat je ons op de community hebt gevonden 🙂.
Goede vraag die je stelt, ik kan goed begrijpen dat het vreemd overkomt als er een verbruik wordt aangegeven dat jij niet kan plaatsen. Laten we kijken of ik je kan helpen.

Een Toon is een slimme thermostaat, die je als het goed is op afstand kan uitlezen, evenals beheren. Ik vraag me alleen af of de Toon thermostaat ook een verbinding heeft met de meter, het lijkt me wel, maar ik weet niet precies hoe dit in elkaar steekt. Het beste wat je kan doen is als je vragen hebt over de Toon, dat je contact opneemt met Eneco. Desondanks dat je de Toon niet van Eneco huurt, kunnen zij misschien wel het een en ander voor je verduidelijken .
Wat ik je verder kan vertellen dat het misschien handig is om aan ons meterstanden door te geven. Wij hebben namelijk bij jouw overstap naar Qurrent geen standen ontvangen. Dit kan je gemakkelijk via een privébericht sturen. Zo kunnen wij kijken hoe je verbruik tot nu toe was, en wat de verwachting wordt voor het komende jaar. Het zou natuurlijk fijn als jij in de avond op de bank zit, zonder dat het bewolkt is in jouw woonkamer 😉.

Ik hoor graag van je !

Groetjes,
Nathan
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +5
Ha Eva!

Allereerst van harte welkom bij Qurrent. Tof om te zien dat je ons op de community hebt gevonden 🙂.
Goede vraag die je stelt, ik kan goed begrijpen dat het vreemd overkomt als er een verbruik wordt aangegeven dat jij niet kan plaatsen. Laten we kijken of ik je kan helpen.

Een Toon is een slimme thermostaat, die je als het goed is op afstand kan uitlezen, evenals beheren. Ik vraag me alleen af of de Toon thermostaat ook een verbinding heeft met de meter, het lijkt me wel, maar ik weet niet precies hoe dit in elkaar steekt. Het beste wat je kan doen is als je vragen hebt over de Toon, dat je contact opneemt met Eneco. Desondanks dat je de Toon niet van Eneco huurt, kunnen zij misschien wel het een en ander voor je verduidelijken .
Wat ik je verder kan vertellen dat het misschien handig is om aan ons meterstanden door te geven. Wij hebben namelijk bij jouw overstap naar Qurrent geen standen ontvangen. Dit kan je gemakkelijk via een privébericht sturen. Zo kunnen wij kijken hoe je verbruik tot nu toe was, en wat de verwachting wordt voor het komende jaar. Het zou natuurlijk fijn als jij in de avond op de bank zit, zonder dat het bewolkt is in jouw woonkamer 😉.

Ik hoor graag van je !

Groetjes,
Nathan

Reageer