Vraag

Ik heb mijn gasaansluiting laten afsluiten, kan mijn termijnbedrag nu worden aangepast?

• 16 mei 2018
  • 3 reacties
  • 193 keer bekeken

Sinds kort gas afgesloten, daarmee zijn de kosten voor gebruik gas vervallen.
Ik ga wel veel meer electriciteit gebruiken en heb het idee dat het nieuwe termijn bedrag is gebaseerd op electriciteitsgebruik in het verleden. Klopt dat?
Als dat zo is wellicht raadzaam mijn termijn bedrag te verhogen?

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @BertW,

Welkom op de Qurrent community!

Goed om te lezen dat je je gasaansluiting hebt laten afsluiten. Zo wordt Nederland weer wat groener!
De kosten voor gas maakten het grootste deel uit van je termijnbedrag dus ik denk dat, ondanks dat je stroomverbruik toe zal nemen, dit termijnbedrag wel iets omlaag kan.
Om er zeker van te zijn dat het termijnbedrag op de juiste hoogte wordt vastgesteld zou de je uitleesfrequentie van je slimme meter op dagelijks kunnen zetten als dit op dit moment nog niet het geval is.
Je kunt dan kijken wat je verbruikt aan stroom, bijvoorbeeld op maandelijkse basis. We kunnen dan met het stroomverbruik van die maand een berekening maken van wat je op jaarlijkse basis aan stroom gaat verbruiken en daarop je termijnbedrag instellen.

Als je slimme meter nog niet op 'dagelijks uitlezen' staat en je wilt weten hoe je dit moet doen, lees dan de volgende instructies:
Je past de uitleesfrequentie van je slimme meter aan door in het dashboard van Mijn Energie naar 'Profiel' te gaan en hier te kiezen voor de meest rechter button waarop 'Woning' staat (zie toegevoegde afbeelding).
Kies in dit menu vervolgens voor het kopje 'Energiemonitoring' en pas hier de uitleesfrequentie van de slimme meter aan naar 'dagelijks uitlezen' (zie tweede toegevoegde afbeelding).

Groeten,
Julian
Hallo Julian,

Helemaal helder, dank je.
Monitoring inmiddels aangepast,

mvg
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @BertW,

Goed om te horen dat het gelukt is!
Zodra je een goed beeld hebt van wat je gaat verbruiken in je nieuwe situatie horen we dit graag zodat we een herberekening van je termijnbedrag kunnen maken.

Groeten,
Julian

Reageer