Beantwoord

Ik kan mijn energieverbruik niet meer inzien in de energiegrafieken wat nu?

• 23 mei 2018
  • 5 reacties
  • 169 keer bekeken

Hallo Qurrent

zins 1 mei heb ik geen energie verbruik meer in de energie monitor.
ook bij de meterstanden zijn er geen nieuwe datums bijgekomen zins 01-05-2018
dit is erg jammer aangezien in zonnepanelen heb.

ongeveer een jaar geleden is dit ook gebeurd.
zouden jullie dit wederom voor mij kunnen oplossen?

Alex.
icon

Beste antwoord door AlexvanderIest 25 mei 2018, 15:38

Hallo

de uitlees frequentie stond inderdaad op 2maandelijks.
wat ik heel gek vind, ik heb hem niet van dagelijks naar 2 maandelijks gezet.

ik heb het nu aangepast en ik hou het verder in de gaten.

alvast bedankt.
alex
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PaulFettelaar,

Bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat je geen inzicht meer hebt in je verbruiksgegevens. Ik heb zojuist de uitleesfrequentie van je slimme meter aangepast naar ''dagelijks uitlezen''. Dit zou ervoor moeten zorgen dat je van elke dag (met enige vertraging) het verbruik te zien krijgt in je energiegrafieken.
Ik zie dat je op 24 augustus de meterstanden aan ons hebt doorgegeven. De melding dat de meterstanden niet vallen ''binnen de verwachte waarden'' wordt alleen gegeven om je dubbel de doorgegeven meterstand te laten controleren omdat deze meterstand dan niet valt binnen de vooraf berekende waarden.

Groeten,
Julian
ik heb nu een tijdje een nieuwe slimme meter, en ik zag ook dat jullie dat hebben aangepast in "mijn energie". Nu heb ik al een paar weken geen gebruiksweergave meer. Heb een paar keer handmatig meterstanden ingevuld, en kreeg daarbij een keer de melding dat mijn opgave niet zou kunnen kloppen. Wat gaat er mis, en wat kan ik doen?
Paul
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Alex,

Ik heb even meegekeken in jouw Mijn Energie omgeving en ik zie inmiddels dagelijkse data doorkomen. Zie jij het ook?

Groet,
Tessa
Hallo

de uitlees frequentie stond inderdaad op 2maandelijks.
wat ik heel gek vind, ik heb hem niet van dagelijks naar 2 maandelijks gezet.

ik heb het nu aangepast en ik hou het verder in de gaten.

alvast bedankt.
alex
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @AlexvanderIest,

Dank je wel voor je bericht.

Vervelend om te horen dat je geen inzicht meer hebt in je energieverbruik op Mijn Energie.
Ik zie dat dit probleem sinds het begin van mei speelt. Je slimme meter is overigens niet in storing dus daar zal het probleem niet aan liggen.
Mogelijk werkt het om de uitleesfrequentie van je slimme meter aan te passen naar 'dagelijks uitlezen'. De uitleesfrequentie staat momenteel op tweemaandelijks uitlezen.

Dit doe je door in Mijn Energie naar 'Profiel' te gaan en hier bij de button 'Woning' naar beneden te scrollen tot je bij het kopje 'Energiemonitoring' komt (zie toegevoegde afbeelding).
Hier is het vervolgens mogelijk om de uitleesfrequentie aan te passen.

Mocht dit niet helpen, laat het ons dan alsjeblieft weten, dan spelen wij het door aan onze technische afdeling.

Groeten,
Julian

Reageer