Beantwoord

Ik krijg de melding; Meterstanden kunnen niet opgehaald worden?

• 5 november 2017
  • 8 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik heb al een flink aantal weken de volgende melding op de Qurrent site als ik de meterstanden probeer in te zien:

LET OP: De standen konden niet opgehaald worden; probeer de pagina te verversen.

Ik heb dagelijks lezen als eens uit en aan gezet, maar geen resultaat.
Als ik kijk bij mijn energieverbruik zie ik voor september gewoon fluctuerende staafjes, maar daarna zijn ze vrij achtereenvolgens het zelfde met weinig fluctuatie. Lijkt mij dat er iets niet helemaal goed gaat met uitlezen.

Recent heeft Stedin alle slimme gasmeters vervangen uit een bepaalde serie, zo ook de onze. Dit zou er iets mee te maken kunnen hebben.

Ik zou graag z.s.m. weer inzicht willen in de meterstanden.

Mvg, Mike Hölscher
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 7 november 2017, 14:08

Hoi Mike Hölscher,

Welkom welkom! Ik zie dat je meteen een goed punt hebt aangekaart op onze community.
Heel erg bedankt hiervoor.

Is dit momenteel nog steeds aan de orde?
Zodra er regelmatig geschakeld wordt tussen dagelijks uitlezen en het uitzetten daarvan, stuiten we op het volgende euvel; in dit topic kun je in een van de eerste reacties lezen hoe het komt dat je geen of gelijkwaardige standen in je energiegrafiek ziet.

Ik ga dit voor je doorzetten, zodat onze technische collega's er naar gaan kijken.

Binnen een paar weken zal dit voor je zijn opgelost.

Excuses voor het ongemak!

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi Mike Hölscher,

Welkom welkom! Ik zie dat je meteen een goed punt hebt aangekaart op onze community.
Heel erg bedankt hiervoor.

Is dit momenteel nog steeds aan de orde?
Zodra er regelmatig geschakeld wordt tussen dagelijks uitlezen en het uitzetten daarvan, stuiten we op het volgende euvel; in dit topic kun je in een van de eerste reacties lezen hoe het komt dat je geen of gelijkwaardige standen in je energiegrafiek ziet.

Ik ga dit voor je doorzetten, zodat onze technische collega's er naar gaan kijken.

Binnen een paar weken zal dit voor je zijn opgelost.

Excuses voor het ongemak!

Groeten van Giulia
Bedankt voor de reactie Giulia.

Dit is zeker nog aan de orde.

Ik zou niet zeggen dat ik regelmatig heb geswitched naar dagelijks uitlezen. Ik heb dit eenmalig heen en weer gezet om te kijken of dit het probleem oploste. Maar nee.

Ik zie graag mijn meterstanden weer terug online. Ik hoop dat het in een paar weken is opgelost.

Mvg, Mike
Reputatie 2
Badge +8
Bedankt voor de toevoeging Mike,

Ja, mijn excuses dat ik het zo verwoord heb hoor.
Maar blijkbaar is 1 keer omschakelen naar dagelijks uitlezen en uitzetten, genoeg om de data gelijkwaardig te maken.

Ze zijn er voor jou mee aan de slag gegaan ;)

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Mike,

Ik heb wat informatie voor je!

Het aan en uitzetten van de uitlees mogelijkheid werkt niet en lost het probleem niet op, ik leg je graag uit hoe dit komt.
Ten eerste veroorzaakt het schakelen tussen de uitlees mogelijkheden (aan/uit) dat het tijd kost, vaak kan dit makkelijk 3 dagen duren. Maar ook omdat het niet als een aan/uit switch werkt en wij afhankelijk zijn van de data die door de netbeheerder uit de slimme meter wordt gehaald.
Dus als we even geen data doorkrijgen dan wordt het er niet beter op door het aan en uit te zetten omdat dat het proces vertraagd met minimaal 3 werkdagen.

Je kunt het op dagelijks laten staan, dan kan het zijn dat de data enkele dagen achterloopt, maar dat is iets wat de netbeheerder mag doen omdat ze daar 24 tot 120 uur over mogen doen.

Groeten van Giulia
Reputatie 1
Badge +3
Dit lijkt het zelfde probleem als bij ons. Ook bij ons is de meter vervangen en vanaf dat moment is het niet meer mogelijk om de meterstanden te zien.

Dit duurt nu al enkele maanden en het lijkt er op dat qurrent dit niet kan oplossen.

😢
Reputatie 2
Badge +5
Hi MoniqueFasel,

Helaas is wat jij aangeeft waar. Op dit moment is dit erg moeilijk om dit op een juiste wijze te presenteren naar onze klanten toe.
Op de jaarnota wordt dit prima aangegeven hoor, enige probleem is dat dit in het overzicht niet lekker gaat. Daarom wil ik een beroep doen op je geduld.
Wij gaan begin 2018 onze nieuwe website lanceren. Met de nieuwe website, zou dit probleem moeten worden opgelost.

De oplossing is in zicht, maar voorlopig moet het even zo lopen. Sorry hiervoor.

Groetjes,
Nathan
Maandje later en nog geen verschil: Meterstanden kunnen niet opgehaald worden, en ook het verbruiksoverzicht is al twee maanden een vlakke lijn.

Ik hoop dat de nieuwe site het oplost, en dat op de achtergrond alles nog wel goed uitgelezen jan worden.
Reputatie 2
Badge +5
Hey Mike,

Klopt, de nieuwe website is ook nog niet gelanceerd. Daarentegen maak ik er wel uit op dat het uitlezen tot een zekere hoogte lukt.
Wij zijn nu zelfs bezig om de meterstanden uit te lezen van 1 januari 2018. Dan kan je eind deze maand van ons het overzicht verwachten.

Groetjes,
Nathan

Reageer