Beantwoord

Ik krijg geen data in de app

  • 9 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 893 keer bekeken

Als ik de app open en ik ga naar live of energie, dan krijg ik geen gegevens te zien. Wat kan hier fout gaan?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 10 oktober 2016, 16:10

Hoi Henk,

Als je geen gegevens ziet in de app kan dit verschillende redenen hebben:

- Als je een slimme meter hebt (geen Qbox) dan zie je alleen op week, maand en jaarniveau gegevens in de app. Hierdoor zie je geen live- en dagverbruik.
- Als je een slimme meter hebt maar deze op 'geen gegevens uitlezen' staat ingesteld bij je netbeheerder.
- Met een Qbox zie je ook op dagniveau en live je verbruik. Misschien werkt je Qbox niet goed?
- Als je alleen een ouderwetse analoge meter hebt dan zie je alleen gegevens in de app als de Qbox is aangesloten of als je handmatig meterstanden bijhoud in Mijn Energie.

(Gasverbruik kan je alleen inzien als je een slimme gasmeter hebt die gekoppeld is aan een slimme elektrameter)

Heeft een van deze punten je vraag beantwoord en het probleem opgelost? Ik hoor het graag :)

Groetjes,
Tanja
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Lexie39.

Bedankt voor je bericht.

Per 1 januari 2019 zijn we gestopt met de servers en de dienstverlening achter de Qbox. De reden dat we zijn gestopt met de Qbox is dat de slimme meter tegenwoordig per kwartier gespecificeerd je energieverbruik kan monitoren. De Qbox had daarom geen meerwaarde meer. Wat betreft de monitoring van de opwek van je zonnepanelen was de Qbox wel uniek en had deze wel meerwaarde. Ons excuus hiervoor. Je kan de Qbox niet meer gebruiken voor het monitoren van je energieverbruik, het beste is het om deze in te leveren bij de milieustraat in jouw gemeente.

Het is nog wel mogelijk om de teruglevering (= opwek - verbruik) nog steeds te monitoren via de energiegrafieken van Mijn Energie. Dit zie je dan terug als negatief verbruik. Vaak leveren de installateurs van je zonnepanelen een mobiele app waarmee je de losse opwek van je zonnepanelen kan monitoren. Als dit niet het geval is, raad ik je aan om een kijkje te nemen bij één van deze alternatieve energieverbruiksmanagers.

Groeten,
Julian
Ik heb zonnepanelen en nu kan ik op de website en de app niks terugvinden over mijn verbruik en opbrengst
ik heb twee Qbox’en en allebij aangesloten op internet box 1 zit kabel slimme meter in en box 2 alleen verbonden met internet (box 1 ook) app werkt niet ????
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Kogel, er was inderdaad een korte storing (geen maanden) waardoor veel mensen in ene geen verbruik meer zagen.
Dit is inmiddels opgelost. Maar de interne communicatie kan inderdaad scherper 😉 Daar werken we ook zeker aan.

Groetjes, Tanja
Beste Tanja dank je wel. Toen ik hier vorige week over belde werd mij verteld dat er een algemene storing was die al maanden duren. Daar vond ik echter niets over op de website. Wellicht goed om even te kijken bij jullie interne communicatie proces. Groet
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Kogel,

Je Qbox gaf inderdaad geen verbruik meer door, waarschijnlijk was hij van slag door een stroom of internetstoring die ooit is geweest.

Ik heb de Qbox gereset en hij komt nu weer online en geeft het verbruik door :)

Groetjes, Tanja
Als u dan bij mij ook even kijkt zou dat fijn zijn. Ik heb ook al maanden geen data meer. En dat wil ik gaarne verholpen zien.
Ik heb een slimme meter. EN het is erg leuk daar (Mijn Qurrent en de App) mijn verbruik te volgen. Jammer alleen dat de standen stoppen op 8 september. Desgevraagd laat Qurrent wel weten dat er problemen zijn en dat er hard aan gewerkt wordt. Maar er is al 1 hele maand verstreken, zonder verdere informatie. Beste Qurrent, doe er wat aan en geef in elk geval informatie over dit alles

Hallo Marten,

Welkom op onze community. Je stelt hier je vragen en deelt hier je ervaringen. Ik ben erg blij om te lezen dat je onze app en Mijn Energie zorgvuldig gebruikt. Het is dan ook jammer om te lezen dat je sinds september het verbruik niet meer kan inzien in Mijn Energie. Ik wil graag de status voor je na kijken. Ik heb je daarom een privébericht gestuurd om wat privégegevens van je te ontvangen. Tot zo!

Groetjes,
Lara
Ik heb een slimme meter. EN het is erg leuk daar (Mijn Qurrent en de App) mijn verbruik te volgen. Jammer alleen dat de standen stoppen op 8 september. Desgevraagd laat Qurrent wel weten dat er problemen zijn en dat er hard aan gewerkt wordt. Maar er is al 1 hele maand verstreken, zonder verdere informatie. Beste Qurrent, doe er wat aan en geef in elk geval informatie over dit alles
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Henk,

Als je geen gegevens ziet in de app kan dit verschillende redenen hebben:

- Als je een slimme meter hebt (geen Qbox) dan zie je alleen op week, maand en jaarniveau gegevens in de app. Hierdoor zie je geen live- en dagverbruik.
- Als je een slimme meter hebt maar deze op 'geen gegevens uitlezen' staat ingesteld bij je netbeheerder.
- Met een Qbox zie je ook op dagniveau en live je verbruik. Misschien werkt je Qbox niet goed?
- Als je alleen een ouderwetse analoge meter hebt dan zie je alleen gegevens in de app als de Qbox is aangesloten of als je handmatig meterstanden bijhoud in Mijn Energie.

(Gasverbruik kan je alleen inzien als je een slimme gasmeter hebt die gekoppeld is aan een slimme elektrameter)

Heeft een van deze punten je vraag beantwoord en het probleem opgelost? Ik hoor het graag :)

Groetjes,
Tanja

Reageer