Beantwoord

Ik zie geen bedragen meer bij mijn energieverbruik staan in het dashboard in Mijn Energie. Waarom is dit?

• 15 september 2018
  • 4 reacties
  • 138 keer bekeken

sedert denk ik ongeveer 2 weken geleden hebben jullie nieuwe software neergezet.
we zien wel de grafieken/standen
we zien geen bedragen meer van verbruik zowel bij elektra als gas ??????!!!!!
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 17 september 2018, 08:46

Hoi @o.modderman,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Het klopt dat we sinds een week de verbruiksdata op een nieuwe manier zijn gaan verwerken in de energiegrafieken. Dat er in het menu van de energiegrafiek geen bedragen bij de hoeveelheden verbruik worden getoond was echter daarvoor ook al zo.
Dat is het geval omdat de berekeningen van deze bedragen werden gemaakt met gemiddelde tarieven in plaats van de verschillende tarieven per contract waardoor het geen accurate berekening was van het verbruik.

Je kan echter wel de bedragen voor je stroomverbruik achterhalen door het aangegeven verbruik te vermenigvuldigen met de totaaltarieven en daarbij de vastrechtkosten voor deze periode op te tellen.

Groeten,
Julian

@ArieKlerk, bedankt voor je bericht. Omdat het antwoord in deze topic gegeven wordt heb ik je bericht even naar deze topic verplaatst.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Ik begrijp hier niets van: mijn kWh-resultaten kloppen, alleen staat er bij mij steeds €0,00 achter. Zijn er dan verschillende systemen in omloop?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @o.modderman,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Het klopt dat we sinds een week de verbruiksdata op een nieuwe manier zijn gaan verwerken in de energiegrafieken. Dat er in het menu van de energiegrafiek geen bedragen bij de hoeveelheden verbruik worden getoond was echter daarvoor ook al zo.
Dat is het geval omdat de berekeningen van deze bedragen werden gemaakt met gemiddelde tarieven in plaats van de verschillende tarieven per contract waardoor het geen accurate berekening was van het verbruik.

Je kan echter wel de bedragen voor je stroomverbruik achterhalen door het aangegeven verbruik te vermenigvuldigen met de totaaltarieven en daarbij de vastrechtkosten voor deze periode op te tellen.

Groeten,
Julian

@ArieKlerk, bedankt voor je bericht. Omdat het antwoord in deze topic gegeven wordt heb ik je bericht even naar deze topic verplaatst.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @o.modderman,

bedankt voor je reactie.

Je bent zeker niet de enige die dit jammer vind. Omdat het weergegeven bedrag werd berekend met een gemiddeld tarief en dus niet het specifieke tarief waar de klant op dat moment gebruik van maakte, wekte dit meer vragen op bij de meeste klanten dan dat het duidelijkheid gaf. Daarom is het dus uit de energiegrafieken gehaald.

Wel opmerkelijk dat je zojuist nog een bedrag hebt gezien bij het live-overzicht in Mijn Energie. Zou je hier een screenshot van kunnen uploaden in deze topic of als er privacygevoelige informatie op staat liever de screenshot mailen naar: 'vraag@qurrent.nl' ? Dan ga ik er met de IT-afdeling naar kijken.

Groeten,
Julian
ik vind het jammer dat we geen bedragen meer zien
zal niet de enige zijn
kan het bij volgende update terug gezet worden
nu zie je wel je verbruik met er een Erdogan er achter 0,00
dit zal verwarrende zijn voor gebruikers.
tot mijn ververbazing kijk vanavond op mijn iPad via de app zie ik bij LIVE dat er wel verbruik en jawel ook een Bedrag worden getoond.
dus kan het wel !!!????????

groetjes o.modderman

Reageer